A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Великоновосілківський професійний ліцей

Урок№3. Тема:ТО гідросистеми комбайна.

Дата: 14.11.2023 21:08
Кількість переглядів: 30

опрацювання та конспектування матеріалу наведеного нижче:

Чому система рульового керування не працює при нормальному тиску масла:
Це відбувається внаслідок неправильного під’єднання шлангів до гідроциліндрів, наявності в системі маслопроводів повітря (відпускають гайки шлангів і на малій частоті обертання вала двигуна випускають повітря), обриву поршня гідроциліндра на мості напрямних коліс.

Як видаляють повітря з гідросистеми рульового керування перед початком роботи:
Для цього від’єднують корпус гідроциліндру від балки моста напрямних коліс і розвертають штуцерами вверх. Відкручують накидні гайки шлангів на 1,5-2 оберти з штуцерів гідроциліндра. При мінімальній частоті обертання двигуна переводять гідроциліндр із одного крайнього положення в друге і назад. При цьому через зазор між накидною гайкою і штуцером видаляється повітря. Повторюють операцію доти, поки в маслі не зникнуть бульбашки повітря, після чого закручують гайки. Під’єднують корпуси гідроциліндрів до балки напрямних коліс.

Внаслідок яких причин важко повертати напрямні колеса:
Недостатня подача масла від зношеного масляного насосу, який треба замінити. Або тому, що подається недостатня кількість масла внаслідок порушення регулювання або залягання клапану (збільшують тиск у гідросистемі керування, перевіряють тиск манометром при номінальній частоті обертання вала, регулюють клапан ЗК або ЗПК на тиск 6,3 або 12,5 МПа і пломбують їх).

Чому самовільно повертаються напрямні колеса:
Причиною може бути: холодне масло (прогрівають, повертаючи рульове колесо із одного крайнього положення в друге доти, поки кут його повороту відповідатиме повороту напрямних коліс) або при забрудненні дроселя в підсилювачі потоку (розбирають і промивають дросель).

Чому при нагрітому маслі напрямні колеса зупиняються в одному із крайніх положень і не повертаються в інше:
Тому, що насос-дозатор не створює напору в одній із порожнин (міняють місцями кінці шлангів на кришках підсилювача потоку УП-120, якщо напрямні колеса не зміщуються в друге крайнє положення, замінюють насос-дозатор).

Або тому, що не працює підсилювач потоку УП-120 (заклинив золотник у крайньому положенні; якщо напрямні колеса не повертаються із крайнього положення при перестановці шлангів на кришках УП-120, замінюють останній).
Як перевірити технічний стан гідронасоса:
Для перевірки викручують болт кріплення кришки на заливній горловині бака та виймають з нього щуп з затискачем. Від насоса від’єднують напірний трубопровід і приєднують за допомогою штуцера витратомір КИ-5473  Кінець його зливного шланга опускають у горловину бака. Запускають двигун і прогрівають масло в гідросистемі до 45-55°. При номінальній частоті обертання двигуна і протитиску 10 МПа за шкалою ручки приладу визначають подачу насосів (л/хв). Для насосів НШ10Е та НШ10Е-3 вона повинна становити не менше 13 л/хв, а для НШ32У та НШ32-3 – не менше 36 л/хв.

Чому насос не створює потрібного тиску (жатка і всі механізми працюють повільно або зовсім не працюють при справному розподільнику, запобіжному клапані та силових циліндрах):
Причини цієї несправності і способи усунення наступні:

низький рівень робочої рідини в бакудоливають робочу рідину до нормального рівня;

перетікання робочої рідини через фігурний манжет насосів НШ10Е і НШІ0Е-3, спеціальне ущільнення насоса НШ32У і манжет радіального або торцевого ущільнення насоса НШ32-3 – замінюють фігурний манжет насосів НШ-10Е та НШ10Е-3, спеціальне ущільнення насоса НШ-32У і замінюють насос НШ32-3;

піниться рабоча рідина і виходить з бака внаслідок підсмоктування повітря через ущільнювальні манжети ведучого вала насоса або через штуцер забірного маслопроводузамінюють манжети ведучого вала насоса, ущільнювальне кільце в забірному патрубку чи підтягують зєднання забірного маслопроводу;

швидке нагрівання насоса і бака для робочої рідини внаслідок нагрівання останньої при протіканні крізь щілини, утворені при заїданні золотника чи перепускного клапана розподільника або запобіжного клапанаперевіряють розподільник чи запобіжний клапан і усувають несправність;

шум при роботі насоса внаслідок низького рівня робочої рідини в баку, а також торкання металевих маслопроводів до металевих частин комбайнадоливають робочу рідину і виясняють причину зменшення її кількості або усувають торкання маслопроводів до металевих частин комбайна.

Як перевірити запобіжний клапан на тиск:
Для цього відєднують від клапана шланг з боку робочих циліндрів комбайна. На його місце встановлюють шланги приладу КИ-5473 за допомогою перехідних штуцерів. При роботі двигуна з середньою частотою обертання колінчастого вала і температурі робочої рідини 45-50°С плавно повертають рукоятку приладу за годинниковою стрілкою, поки стрілка манометра не покаже постійного тиску 6,3 МПа.

Якщо його показання має відхилення від вказаної величини, виконують регулювання: знімають пломбу з шпинделя, вкручуванням або викручуванням шпинделя ключем регулюють запобіжний клапан, потім пломбують шпиндель.

Чому не працює запобіжний клапан:
Причини несправності і способи усунення наступні:
– заклинив поршень клапана – не порушуючи регулювання клапана, знімають кришку  виймають поршень , усувають гострі кромки на його торці, прочищають дросельний отвір, промивають у дизельному паливі, встановлюють у гніздо корпуса, перевіряють, щоб при обертанні поршня на кут 90, 180 і 270° не було заклинювання. Встановлюють кришку клапана;

– засмічена або пошкоджена кромка під кульку шпинделя. Перед викручуванням шпинделя запам’ятовують його положення для того, щоб після розбирання встановити в необхідне положення. При виявленні пошкодження кромки під кульку його усувають і перевіряють стан кульки діаметром 5,5 мм. Ударом по кульці одержують рівний посадочний поясок шириною 0,1-0,3 мм. Закручують шпиндель до початкового положення. Заводять двигун і прогрівають робочу рідину до 30-40°С. Впевнюються, що система працює нормально.
При необхідності перевіряють тиск манометром.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора