A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Великоновосілківський професійний ліцей

Урок№4. Тема:Безпечні методи праці при ТО комбайнів.

Дата: 03.09.2023 20:36
Кількість переглядів: 38

опрацювання та конспектування матеріалу:

 1. При експлуатації комбайна необхідно дотримуватися правил техніки безпеки, передбачені «Єдиними вимогами до конструкції тракторів і сільськогосподарських машин з безпеки і гігієни праці».

2. До роботи на комбайні допускаються особи, які вивчили інструкцію з улаштування та експлуатації комбайна, які мають посвідчення тракториста-машиніста і провели інструктаж з техніки безпеки.

Перед початком роботи.

1. Перед роботою на комбайні повинні бути укріплені всі захисні огорожі і запобіжні пристрої.

2. Перед пуском (і зупинкою) дизеля важіль перемикання передач і важіль включення реверсивної муфти повинні бути встановлені в нейтральне положення, измельчающий барабан відключений від приводу дизеля.

3. Запуску дизеля комбайна повинен передувати звуковий сигнал тривалістю не менше 5 с.

4. Перед зворушенням з місця важіль ручного гальма повинен бути відпущений.

5. Знаходження в кабіні комбайна сторонніх осіб забороняється.

6. Перед початком руху слід переконатися у відсутності людей на шляху руху і дати попереджувальний сигнал.


При перегонах і використанні причепів. Перегін комбайна по дорогах загального користування слід здійснювати відповідно до Правил дорожнього руху.

1. Під час перегонів комбайна з одного місця на інше включення робочих органів заборонено. Реверсивна муфта повинна бути переведена на нейтральне положення.

2. Робочі органи (підбирач валків або жатки) повинні бути зупинені за допомогою запобіжних фіксаторів для транспортування, що виключає їх опускання. На ножі пальцевого ріжучого апарату і польового дільника кукурудзяної жатки  повинні бути встановлені захисні огорожі.

3. При переїздах силосопровода комбайна повинен бути розміщений ззаду.

4. При русі по дорогах не дозволяється перевищувати максимально допустиму швидкість 20 км /ч. Дри агрегатуванні з транспортним візком Т-939/02 слід враховувати збільшення гальмівного шляху, так як візок не обладнана гальмівним пристроєм.



5. При використанні транспортного візка слід надійно приєднувати джгут проводів (кабель) для безвідмовної роботи покажчиків поворотів, стоп-сигналів і задніх ліхтарів.

6. Перегін комбайна в нічний час заборонено.

7. При буксируванні комбайна максимальна швидкість не повинна перевищувати 10 км /год. Ручне гальмо і рульове управління буксирі комбайна повинні бути справними.

8. При русі комбайна тому з метою приєднання причепа комбайнер повинен орієнтуватися на вказівки відповідальної особи. Причепи повинні бути надійно загальмовані або зупинені за допомогою гальмівних колодок.

9. При різкому аварійному гальмуванні на спуску вісь керованих коліс може піднятися і машина упреться на навішені робочий орган; таким чином буде попереджено перекидання або занос комбайна. У цьому випадку, щоб уникнути травмування комбайнер повинен спертися на рульове колесо. Тому гальмами слід користуватися акуратно, на гальмівну педаль натискати плавно.

Під час роботи.

1. Забороняється перебування сторонніх осіб у кузовах транспортних засобів, а також в зоні козирка силосопровода.

2. При роботі під лініями електропередач ( ЛЕП ) Слід працювати перпендикулярно до них. При цьому підйом на комбайн і вихід з кабіни при відстані менше 25 м до  ЛЕП дозволений тільки при заземленні комбайна, тобто при опущеному робочому органі (жниварці або підбирачі). Висота установки мотовила жатки  під ЛЕП повинна бути не більше 3> 6 м (габаритна висота комбайна по кабіні).
3. При завантаженні транспортних засобів, щоб уникнути нещасних випадків через їх перекидання треба максимально використовувати можливості регульованого козирка силосопровода для рівномірного розподілу подрібненої маси в кузові транспортного засобу. Транспортний засіб має рухатися поблизу комбайна.

4. Забороняється проводити технічне обслуговування, регулювання та ремонт комбайна на ходу і при працюючому двигуні.

5. При техобслуговуванні измельчающего барабана дизель комбайна повинен бути заглушений, головний вимикач вимкнений, барабан зупинений (оглядають через виїмку в корпусі измельчающего барабана з правого боку машини). слід пам'ятати, що измельчающий барабан після виключення приводу може обертатися за інерцією протягом 100 с. Зупинений барабан блокують від мимовільного провертання введенням стопорного болта в бічній диск барабана з правого боку. Очищають барабан тільки спеціальними чистиками. Після проведення робіт з очищення, технічного обслуговування і ремонту треба зібрати інструмент, видалити сторонні предмети з агрегатів комбайна і перевірити комплектність ЗІП . при пробному запуску на комбайні повинні бути захисні огородження. З огляду на, що барабан має високу частоту обертання і в поєднанні зі значною масою створює великий запас кінетичної енергії, щоб уникнути аварій при появі вібрації, стукотів його необхідно негайно зупинити і усунути причини порушення режиму роботи. При знятті захисної огорожі над подрібнюючим апаратом важіль регулювання числа обертів і важіль муфти измельчающего барабана повинні бути переведені в нейтральне положення (в нульове). Заточувати ножі подрібнювача дозволяється пройшли навчання механізаторам тільки вдвох.

6. Під час робіт з техобслуговування підбирача або жаток їх треба зупинити за допомогою транспортних запобіжних фіксаторів, щоб запобігти опускання. Пальцеві ріжучі апарати можна очищати тільки спеціальними чистиками.


7. Щоб уникнути опіків слід дотримуватися обережності при доливе і спуску води, що охолоджує.

При проведенні ремонтних робіт.

1. При проведенні ремонту пружних шківів варіатора необхідно бути гранично обережними, так як пружини стиснуті з великим зусиллям.

2. При зміні (ремонті) коліс домкрат слід розташовувати тільки в спеціально позначених точках. Перед цим ручне гальмо повинен бути затягнутий, а навантажене провідне колесо застопорилося з обох сторін гальмівними колодками. Під вісь встановлюють опору.

3. При електрозварювальних роботах безпосередньо на комбайні клеми від генератора і акумуляторних батарей повинні бути від'єднані (вимикання головного батарейного вимикача не є достатнім!).

4. При розбиранні болтових з'єднань треба застосовувати справні ключі, розміри яких повинні відповідати розмірам гайок і головок болтів. При відгвинчуванні шліцьових гвинтів слід користуватися викрутками, ширина робочої поверхні яких відповідає діаметру головки гвинтів. Молотки, зубила, борідки і інший ударний інструмент не повинен мати розплющеної ударної частини; використання дерев'яних ручок з зламами і розщепленням не допускається.

5. При підйомі важких складальних одиниць і деталей потрібно користуватися вантажопідйомними пристроями; сутички і чалочні пристрої повинні бути перевірені і розраховані на вантаж, що піднімається.


6. Електроінструмент, понижуючі трансформатори, переносні електричні світильники і перетворювачі частоти перед включенням в мережу перевіряють зовнішнім оглядом. Особливу увагу слід звертати на справність заземлення, ізоляцію проводів, відсутність оголених ділянок струмоведучих частин і відповідність інструмента умовам роботи.

7. При роботі з електроінструментом забороняється передавати його навіть на короткий час іншим особам, розбирати і проводити самим ремонт. Небезпечно триматися за провід руками або стосуватися ріжучого інструменту, видаляти руками стружку (тирсу) в процесі роботи. Необхідно застосовувати при роботі з електроінструментом захисні засоби: діелектричні килимки, діелектричні рукавички і ін..
8. При знятті акумуляторних батарей слід оберігати клеми від короткого замикання і стежити, щоб електроліт не потрапив на шкіру і одяг.

Під час ремонтних робіт потрібно відновити написи з техніки безпеки, нанесені на машину.

При установці комбайна на стоянку.

1. Слід заглушити дизель, застопорити верхні підйомні важелі за допомогою запобіжних фіксаторів для транспортування, а підйомні циліндри розвантажити, опустивши піднімає пристрій.

2. При зупинці на ухилі необхідно розташовувати його поперек схилу, керовані колеса - в напрямку руху. Після зупинки дизеля треба включити першу передачу або задній хід, затягнути важіль ручного гальма, підкласти гальмівні колодки з обох сторін ведучого колеса, розташованого з боку низини, і вимкнути головний вимикач батареї.

З метою протипожежного захисту. При експлуатації комбайнів необхідно дотримуватися Типові правила пожежної безпеки для об'єктів сільськогосподарського виробництва.

1. Заправляти комбайн паливом і мастильними матеріалами можна тільки механізованим способом при непрацюючому дизелі з дотриманням правил пожежної безпеки.

2. Необхідно постійно стежити за справністю вогнегасника. Після використання його відразу ж замінити новим.

3. Постійно контролювати і захищати від пошкодження всі прилади і дроти електрообладнання. Пошкоджені прилади виправляти, несправні дроти замінювати.

4. Механізми комбайна слід своєчасно очищати від намотаних рослинної маси з дотриманням вказівок з техніки безпеки.

5. Суворо забороняється палити на комбайні і біля нього під час сінажу, прибирання та переробки сухих культур.

6. Неприпустимі підтікання палива і масла в місцях з'єднання трубопроводів. Пролите паливо і масло потрібно відразу видаляти. Комбайн, а особливо його дизель і паливний бак регулярно очищати від частинок подрібненої маси.

7. При проведенні робіт з відкритим вогнем (зварювання деталей, що знаходяться від паливного бака менш ніж 2 м) паливний бак слід зняти (захистити), заповнивши його азотом, вуглекислим газом, водою і т. П. Комбайн перед цим повинен бути ретельно очищений, засоби пожежогасіння повинні бути справні.

8. При зберіганні комбайна в приміщенні при небезпеки пожежі повинні бути забезпечені умови для швидкої його евакуації (буксирувальний трос простягається через нижній рівень для навішування робочих органів).

Пам'ятка механізаторові!

1. Перед пуском дизеля слід переконатися у відсутності на машині сторонніх осіб і встановити всі захисні огородження. Після цього треба попередити оточуючих про запуск звуковим сигналом протягом 5 с.

2. Повністю завантажувати дизель можна тільки після нагрівання масла до температури не менше 60 ° С.

3. Забороняється включати на ходу першу і другу передачі, а також передачу заднього ходу.

4. При переїздах на третій передачі швидкість руху слід регулювати зміною частоти обертання дизеля, а при виконанні технологічного процесу - тільки варіатором.

5. Під час буксирування комбайна в якості тягача слід використовувати трактор тягового класу не менше 14 максимальна швидкість пересування при буксируванні не більше 10 км /год.

6. Робочі гальма і рульове управління при буксируванні повинні бути технічно справними, акумуляторні батареї встановлені, головний акумуляторний вимикач включений.

7. При працюючому дизелі треба постійно контролювати тиск в системі мастила і температуру в системі охолодження. Рекомендовані тиску і температура становлять відповідно 03 МПа і 75 95 ° С.

8. Зупиняти дизель слід на холостому ходу, без навантаження. При цьому головний вимикач вимикають тільки при заглушеному дизелі (інакше можлива відмова генератора).

9. Кожен новий комбайн повинен бути обкатаний відповідно до встановлених вимог.

10. Забороняється:

- Перевозити на комбайні людей і вантажі;

- Проводити технічне обслуговування, регулювання та ремонт комбайна на ходу і при працюючому дизелі;

- Просовувати руки, а також підводити сторонні предмети в камеру измельчающего барабана до повної його зупинки;

- Підтягувати кріплення ножів або замінювати їх, не зупинивши измельчающий барабан;

- Рушати з місця на третій передачі;

- Починати рух комбайна з затиснутим ручним гальмом;

- Користуватися відкритим вогнем паяльних ламп або зварювальних пальників при підігріві дизеля в зимовий час або при ремонтних роботах.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора