A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Великоновосілківський професійний ліцей

Тема уроку 27. Раціони лікувально-профілактичного харчування. Тема уроку 28. Урок узагальнення з тем: "Харчування різних вікових та професійних груп населення" та "Основи  дієтичного та лікувально-профілактичного харчування".

Дата: 22.02.2024 20:24
Кількість переглядів: 15

П'ЯТНИЦЯ, 23.02.2024 р.

Тема 6: Основи дієтичного та лікувально-профілактичного харчування.

Тема уроку 27. Раціони лікувально-профілактичного харчування.

Тема уроку 28. Урок узагальнення з тем: "Харчування різних вікових та професійних груп населення" та "Основи  дієтичного та лікувально-профілактичного харчування".

Підручник Основи фізіології, санітарії та гігієни харчування  https://svitprof.org.ua/libs/145f750e-f67a-360f-8e93-c5628ac5672d/078761f3-a9c1-4432-ac57-8963813971fc/download   

Інформаційний матеріал: https://studfile.net/preview/5647528/page:11/

Презентація Основи  дієтичного та лікувально-профілактичного харчування.

Завдання для виконання: Опрацювати навчальний матеріал. Відповісти на контрольні питання.

Виконання надіслати на електронну пошту tatianalitvinenko15081967@gmail.com

Норми харчування для населення України

Вивчення та раціональна корекція харчування населення є досить актуальною проблемою, оскільки - це гарантія забезпечення стану здоров'я на оптимальному рівні, профілактика аліментарних захворювань, зниження інфекційних захворювань серед населення. Цим проблемам у нашій країні приділяється велика увага, розробляються наукові основи харчування у зв'язку з екологічно несприятливими умовами проживання.

Незважаючи на те, що харчування кожної людини повинно бути індивідуальним і враховувати індивідуальні енергетичні витрати, звички, характер діяльності та специфіку захворювань, організація масового харчування вимагає розробки узагальнених вимог до харчування певних груп населення.

У Нормах фізіологічних потреб (дод. 1) наведені потреби основних харчових речовин та енергії для різних груп населення з врахуванням інтенсивності їх праці, віку, статі. Згідно з нормами, залежно від рівня середньодобового коефіцієнта фізичної активності (КФА), працездатне населення України поділене на 4 групи:

працездатне населення України поділене на 4 групи:

Кожна група диференційована на 2 підгрупи за статтю та на 3 підгрупи за віком: 18-29 років, 30-39 років, 40-59 років.

Категорію людей похилого віку диференціюють на 2 підгрупи за статтю і на 2 підгрупи за віковою приналежністю: 60-74 років; 75 років та старші. Категорію дітей та підлітків поділяють на 9 підгруп: 0-3 місяці, 4-6 місяців, 7-12 місяців, 1-3 роки, 4-6 років, 6 років, 7-10 років, 11-13 років, 14-17 років. Диференціація за статтю передбачена з 11 років. Для підлітків, які навчаються в ПТУ, потреба в енергії та нутрієнтів збільшується на 10-15 % порівняно зі школярами відповідного віку.

Складаючи раціони харчування для різних груп населення, необхідно враховувати:

У особливості організму людини та вплив на нього умов проживання та праці;

У додаткові фізичні або розумові навантаження: активні види відпочинку, спортивні навантаження, тривалі прогулянки, рухливі ігри, праця на присадибних ділянках тощо;

У сезонність: поправочний коефіцієнт влітку складає 0,9 енерговитрат, восени і весною - адекватно енерговитратам, взимку - 1,1 енерговитрат.

У додаткового харчування потребують вагітні жінки та матері, які годують дітей груддю.

Фізіолого-гігієнічні основи раціонального харчування людей розумової праці

Науково-технічна революція обумовила запровадження автоматизованої системи управління. Це механізувало як фізичну, так і розумову діяльність людини, значно збільшило нервово-емоційні навантаження. Збільшується контингент населення, зайнятого інтелектуальною працею, що пов'язана з розумовим та нервово-психічним напруженням. Великі нервово-психічні навантаження, незначні фізичні навантаження, ненормований робочий день можуть негативно вплинути на діяльність центральної нервової та серцево-судинної систем, на процеси обміну речовин, а саме можуть викликати:

  • o нервово-психічні захворювання (неврастенію, неврози);
  • o хвороби порушеного обміну речовин (ожиріння, атеросклероз, жовчнокам'яну хворобу);
  • o захворювання серцево-судинної системи (гіпертонію, ішемічну хворобу серця);
  • o хвороби шлунково-кишкового тракту (гастрити, коліти).

Поряд з цим, наслідками науково-технічної революції є забруднення навколишнього середовища промисловими, сільськогосподарськими, транспортними, побутовими та іншими токсичними сполуками (ксенобіотиками). їжа є основним середовищем, яке характеризує рівень надходження ксенобіотиків до організму людини. Тому проблема захисту внутрішнього середовища організму від екологічних забруднень є актуальною.

Відомо, що харчування є одним із найважливіших важелів відновлення функцій організму та підвищення здатності організму протидіяти впливу несприятливих факторів навколишнього середовища. Основні фізіолого-гігієнічні принципи харчування людей розумової праці наведено на рис. 11.1.

Фізіолого-гігієнічні принципи раціонального харчування людей розумової праці

Рис. 11.1. Фізіолого-гігієнічні принципи раціонального харчування людей розумової праці

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора