A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Великоновосілківський професійний ліцей

Тема №3. Порядок проведення ТО-1 і ТО-2 тракторів і сільськогосподарських машин. 07.11.22 Заняття №3. Робота виконання ТО-1 тракторів і сільськогосподарських машин..

Дата: 31.10.2022 11:25
Кількість переглядів: 325

1.Опрацювати тему та записати в зошит:

механик фиксации двигателя - tractor repair стоковые фото и изображения

 

                                                            1.Основні відомості

Перше технічне обслуговування конкретної марки машин проводиться у відповідності до «Технічного опису та інструкції по експлуатації» та документацією по технічному обслуговуванню, які розроблені заводом, де машину було виготовлено. Операції першого технічного обслуговування тракторів проводяться через 60 мотогодин роботи (трактори поставлені на виробництво заводом виготовлювачем до 1.01.82 року) 125 мотогодин роботи (трактори поставлені на виробництво заводом виготовлювачем після 1.01.82 року). Операції першого технічного обслуговування сільськогосподарських машин проводяться через 60 мотогодин роботи. Середня тривалість першого технічного обслуговування тракторів складає – 2 –3 години, складних сільськогосподарських машин (комбайнів) 3 - 4 години.

2.Система операцій для першого технічного обслуговування тракторів.                                                                                                                                                                                                                                      

Типова система операцій першого технічного обслуговування тракторів при використанні включає в себе:

- повний перелік операцій щозмінного технічного обслуговування тракторів;

- візуальний огляд трактора;

- перевірку зовнішніх кріплень трактора;

- очистку оребрення циліндрів і головок для двигунів з повітряною системою охолодження;

- перевірку і, при необхідності, регулювання натягу приводних пасів генератора, вентилятора, компресора (при зусиллі 40 Н прогин повинен складати в середньому 8...20 мм);

- перевірку і, при необхідності, регулювання натягу гусеничних ланцюгів ходової частини тракторів (провисання ланцюгів між підтримуючими роликами повинно складати 40...60 мм);

- перевірку стану і тиску повітря в шинах;

- технічне обслуговування повітроочисників згідно з інструкцією експлуатації в тому числі перевірку забрудненості повітроочисника за допомогою індикатора забрудненості Н-38-700 (якщо в оглядовому віконечку індикатора зявився яскраво-червоний сигнал, то повітроочисник підлягає обслуговуванню, сітка і щілини моно циклона повітроочищувача повинні бути чистими);

- перевірку акумуляторних батарей і, при необхідності, очистка поверхні, клем, наконечників проводів, вентиляційних отворів у пробках, доливання дистильованої води (рівень електроліту в АКБ повинен бути 10..15 мм вище від запобіжного щитка, встановленого над сепаратором);

- зливання відстою з паливного баку основного двигуна, фільтрів грубої та тонкої очистки палива, масла, що попало в гальмівні відсіки заднього моста і підсилювача крутного моменту, конденсату з повітряних балонів;

- прочистку вентиляційних отворів у кришках баків основного та пускового двигунів;

- перевірку тиску масла в головній масляній магістралі дизеля за показанням манометра (тиск на холостому ходу при номінальній частоті обертання колінчастого валу 0,3....0,5 мПа (3,0...5,0 кг/см2), а при мінімальній 0,1 (1,0 кг/см2) на температурному режимі масла 90...95 ?С);

- очистку та промивку фільтрів грубої очистки масла та відцентрового масляного фільтру;

- перевірку гальмівної системи і, при необхідності регулювання (зазор між барабаном та гальмівними стрічками повинен складати 1,5...2 мм і рівномірним по всьому периметру стрічки);

- перевірку і в разі необхідності регулювання механізму керування гусеничним трактором (управління гідророзподільниками коробки передач - переключення передач на ходу та повороти з фіксованим радіусом; управління гальмівними і клапанами зниження тиску (поворот з вільними радіусами і радіусом, що дорівнює колії трактора при затягнутій стрічці);

- перевірку рівня мастила в складових частинах, вузлах і агрегатах, трактора (корпус паливного насосу, бак гідросистеми начіпного обладнання та рульового керування, коробка передач, редуктор ВВП, кінцеві передачі, ведучий міст, в опорні котки, в напрямні колеса, в підтримуючі ролики) і, при необхідності, доливання його до заданого рівня (в залежності від типу вузлів або агрегатів рівень масла повинен доходити: до середини контрольного скла; на 5...8 мм вище нижньої поділки оглядового отвору в кришках кінцевого редуктора; до краю заливного отвору);

- мащення складових частин трактора згідно таблиці і карти мащення при першому технічному обслуговуванні тракторів для відповідної марки (підшипник водяного насосу, натискний підшипник головного зчеплення, тертьові поверхні начіпного пристрою, підшипники шарнірів карданних передач, натискні підшипники муфт керування поворотом);

- перевірку робото здатності дизеля, органів керування, систем освітлення і сигналізації, скло очищувача, відсутність підтікання палива і масла, охолоджувальної рідини.

3.Система операцій для першого технічного обслуговування сільськогосподарських машин.

Типова система операцій першого технічного обслуговування сільськогосподарських машин при використанні включає в себе:

- повний перелік операцій щозмінного технічного обслуговування сільськогосподарських машин;

- очистку і миття машини;

- перевірку зовнішнім оглядом комплектності машин, кріплення зєднань агрегатів, захисних кожухів, щитків, тощо;

- промивання внутрішніх порожнин від залишків пестицидів, мінеральних добрив, агресивних рідин;

- очистку та промивання фільтрів і відстійників масла, палива, робочих і технологічних рідин;

- перевірку натягу пасів вентилятора, генератора, гідронасосу ходової частини, приводу насосу гідросистеми (при наявності) (прогин пасу 10...15 мм);

- перевірку стану повітрозабірника (сітка повинна бути чистою і легко обертатися, продути стисненим повітрям основний фільт-патрон повітроочисника);

- перевірку акумуляторних батарей і, при необхідності, очистка поверхні, клем, наконечників проводів, вентиляційних отворів у пробках, доливання дистильованої води (рівень електроліту в АКБ повинен бути 10..15 мм вище від запобіжного щитка, встановленого над сепаратором) та інших елементів електрообладнання;

- перевірку відсутності в зєднаннях та ущільненнях підтікання масла, палива, робочих та технологічних рідин;

- огляд та опробування в роботі за допомогою засобів первинної діагностики: технічного стану робочих органів і складових частин машини; правильності та надійності агрегатування машини з трактором; стану механізмів керування, гальмівної системи, освітлення та сигналізації;

- контроль тиску повітря в шинах коліс і ступеня зєднання коліс зі ступицями (тиск в шинах: ведучих –0,015 - 0,167МПа, напрямних – 0,015 – 0,147 МПа);

- перевірку рівня гальмівної рідини в бачках гідросистеми гальм і муфти зчеплення і, при необхідності, долити (10...15 мм нижче верхнього краю);

- зливання відстою з паливного баку (5...7 л) і фільтрів грубої і тонкої очистки, прочистку отвору в кришці баку, промивку сапунів баків гідросистем;

- контроль рівня робочих рідин у системах та агрегатах машини та доведення їх до встановленого експлуатаційними вимогами;

- регулювання робочих органів і механізмів машини з використанням простих контрольно-діагностичних пристроїв;

- мащення складових частин машини згідно таблиці і карти мащення при першому технічному обслуговуванні сільськогосподарських машин для відповідної марки;

- перевірку та регулювання натягів ланцюгових передач складних сільськогосподарських машин (комбайнів);

- перевірку та регулювання запобіжних муфт складних сільськогосподарських машин (комбайнів);

- перевірку та регулювання транспортерів та елеваторів складних сільськогосподарських машин (комбайнів);

- перевірку та регулювання механізму урівноваження жатки та різального апарату складних сільськогосподарських машин (комбайнів);

- перевірку та регулювання натягів клинопасових передач складних сільськогосподарських машин (комбайнів).

 

2.Відповісти на контрольні запитання:

1.Назвіть види і періодичність першого технічного обслуговування машин для рослинництва в період їх використання.

  1. Які операції виконують при першому технічному обслуговуванні для тракторів в період їх використання?

  2. Які операції виконують при першому технічному обслуговуванні для простих сільськогосподарських машин в період їх використання?

  3. Які операції виконують при першому технічному обслуговуванні для складних сільськогосподарських машин в період їх використання?

 

2.Виконати


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора