A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Великоновосілківський професійний ліцей

Тема №2. Роль періодичного технічного обслуговування в системі технічного обслуговування. 31.10.22 Заняття №2. Виконання періодичного технічного обслуговування.

Дата: 31.10.2022 11:25
Кількість переглядів: 88

1.Опрацювати тему та законспектувати в зошит:

1. Поняття про вид то машин. Групування робіт за видами

Вид технічного обслуговування машини ( трактора), згідно розподілу операцій, встановлюється на підставі типової системи технологічних операції. Типова система технологічних операцій є похідною державного стандарту для організацій –розроблювачів ( конструкторських бюро ) та заводів-виготівників машин.

Для кожної марки трактора встановлюється індивідуальна система технологічних операцій, яка передбачає певний перелік операцій за видами ТО.

Системи операцій ТО тракторів ( типова і індивідуальна ) включають не загальний перелік, а групи робіт, що виконуються через певний період, тобто передбачається групування робіт за видами.

Наприклад: система операцій ТО тракторів при обкатці передбачає перелік робіт, що виконуються перед обкаткою, у процесі обкатки та після обкатки; система операцій ТО тракторів при використанні складається з груп операцій, щозмінного ( ЩТО ), та періодичних обслуговувань ( ТО-1, ТО-2, ТО-3, СТО ); тощо.

 

2. Типова система операцій то тракторів

У наочне зображення, типові системи операцій технічного обслуговування тракторів приведено на схемі технічного обслуговування тракторів рис.

 

                                                      Схема технічного обслуговування тракторів

 

ТО при підготовці до обкатки:

  • огляд та очистка трактора від пилу і бруду;

  • очистка від консерваційного мастила;

  • огляд та підготовка до роботи акумуляторних батарей;

  • перевірка рівня оливи в картерах та дозаправка їх у разі необхідності;

  • змащування окремих вузлів і агрегатів згідне таблиці мащення;

  • перевірка і, при необхідності, підтяжка різьбових та інших з'єднань;

  • перевірка і регулювання натягу пасів (привода вентилятора, генератора, компресора), механізмів керування, натягу гусениць, тиску повітря в шинах коліс;

  • заправка охолодною рідиною і паливом систем охолодження і живлення двигуна;

  • прослуховування двигуна;

  • перевірка показань контрольних приладів і їх відповідності встановленим нормам.

  • ТО під час обкатки:

  • очистка трактора від пилу і бруду;

  • перевірка зовнішнім оглядом на відсутність підтікання палива, оливи

  • охолоджуючої рідини і усунення їх у разі потреби;

  • ТО після закінчення експлуатаційної обкатки:

  • огляд та очистка трактора;

  • перевірка і, при необхідності, регулювання натягу привідних пасів,

  • тиску повітря в шинах коліс, зазорів газорозподільного механізму,

  • зчеплення, механізмів керування, гальм;

  • технічне обслуговування повітроочисника;

  • перевірка і відновлення герметичності повітроочисника;

  • підтяжка зовнішніх кріплень складових частин;

  • перевірка акумуляторних батарей, при необхідності, очистка їх

  • поверхні, клем, наконечників проводів, вентиляційних отворів,

  • доливка води;

  • зливання осадку з фільтрів грубої очистки палива, оливи з гальмових

  • відсіків заднього моста, конденсату з повітряних балонів;

  • очистка відцентрового оливоочисника (центрифуги);

  • мащення механізмів, агрегатів і складових частин трактора згідно

  • таблиці мащення;

  • заміна оливи в дизелі та його агрегатах, у трансмісії;

  • промивка системи мащення при непрацюючому дизелі;

  • огляд і прослуховування в роботі складових частин трактора.

  • Типова система операцій технічного обслуговування тракторів при використанні включає:

  • Щозмінне технічне обслуговування (ЩТО):

  • очистка трактора від пилу і бруду;

  • перевірка зовнішнім оглядом відсутності підтікань палива, оливи,

  • електроліту та їх усунення в разі необхідності;

  • перевірка рівня масла в піддоні картера двигуна, охолоджуючої рідини в радіаторі і, при необхідності, доливка їх до заданого рівня;

  • перевірка роботоздатності двигуна, гальм, рульового керування, систем освітлення і сигналізації, склоочисників.

  • ТО-1:

  • огляд (візуальний) трактора;

  • перевірка і, при необхідності, регулювання натягу привідних пасів,

  • тиску повітря в шинах;

  • технічне обслуговування повітроочисників згідно з інструкцією

  • з експлуатації;

  • перевірка акумуляторних батарей і, при необхідності, очистка поверхні, клем, наконечників проводів, вентиляційних отворів у пробках, доливка дистильованої води;

  • зливання відстою з фільтрів грубої очистки палива, оливи, що попало в

  • гальмові відсіки заднього моста і підсилювача крутного моменту,

  • конденсату з повітряних балонів;

  • перевірка рівня оливи в складових частинах трактора і, при

  • необхідності, доливка його до заданого рівня;

  • мащення складових частин трактора згідно таблиці і карти мащення.

  • ТО-2:

  • перевірка і, при необхідності, регулювання зазорів газорозподільного механізму, підсилювача крутного моменту, карданної передачі, зчеплення двигуна і привода ВВП, муфти керування поворотом, гальмівних систем колісних тракторів, сходження напрямних коліс тракторів, вільного ходу рульового колеса, підшипників поворотних кулаків переднього моста, осьового зазору підшипників напрямних коліс, натягу гусениць і шплінтовки пальців;

  • очистка отворів у пробках баків основного і пускового двигунів;

  • перевірка густини електроліту в акумуляторах і, при необхідності, їх підзарядка;

  • очистка дренажних отворів генератора;

  • заміна оливи і мащення складових частин трактора згідно таблиці мащення;

  • промивка системи мащення двигуна;

  • очистка відцентрового оливоочисника;

  • перевірка зовнішніх різьбових та інших з'єднань і, при необхідності, їх підтяжка.

  • TO-3:

  • діагностування окремих систем і механізмів трактора (гідросистеми, електрообладнання, системи пуску, гальмівної системи та ін.);

  • ресурсне діагностування трактора; при цьому визначається ступінь зношення і оцінюється залишковий ресурс циліндро-поршневої групи, підшипників колінчастого вала, агрегатів трансмісії, паливної апаратури; якщо вони не потребують ремонту, повинні бути виконані операції ТО-2, а також:

  • перевірка і, при необхідності, регулювання форсунок, паливного насоса, зазору між контактами запальної свічки і контактами розмикача магнето, зчеплення пускового двигуна, підшипників направляючих коліс і опорних котків гусеничних тракторів, осьового переміщення кареток підвіски, підшипників кінцевих передач, зачеплень, гідропідсилювача, агрегатів гідросистем, стояночного гальма, підшипників проміжної опори карданної передачі, пневматичної системи;

  • очистка та промивка фільтра-відстійника бака пускового двигуна, паливопідвідного штуцера, кришки і фільтра бака основного і пускового . двигунів, фільтрів турбокомпресора і гідравлічної системи, гідропідси-лювача керування;

  • перевірка технічного стану стартера та усунення виявлених несправностей;

  • перевірка і, при необхідності, регулювання, реле-регулятора;

  • перевірка стану електропроводки та ізоляція пошкоджених місць;

  • перевірка показань контрольних приладів на відповідність еталонним і, при необхідності, їх заміна;

  • заміна елементів фільтра тонкої очистки палива;

  • перевірка без розбирання і, при необхідності, регулювання зазорів у підшипниках ведучих зубчастих коліс головної передачі;

  • перевірка і, при необхідності, відновлення щільності посадки фланців карданних валів;

  • перевірка і, при необхідності, перестановка місцями гусениць і ведучих зірочок;

  • огляд шин і, при необхідності, усунення пошкоджень;

  • промивка системи охолодження двигуна; визначення потужності і годинної витрати палива;

  • перевірка роботоздатносі механізмів у процесі руху трактора;

  • Сезонне ТО при переході до осінньо-зимової експлуатації

    (СТО-03):

  • заправка системи охолодження відповідною рідиною;

  • включення індивідуального підігрівача і установка утеплювальних чохлів;

  • заміна оливи літніх сортів на зимові у відповідності з таблицею мащення;

  • відключення радіатора системи мащення двигуна;

  • установка в положення «З» (зима) гвинта сезонного регулювання реле-регулятора;

  • доведення до зимової норми густини електроліту в акумуляторах;

  • перевірка роботоздатності засобів полегшення пуску двигуна;

  • Сезонне ТО при переході до весняно-літньої експлуатації

    (СТО-ВЛ)

  • зняття з трактора утеплювальних чохлів;

  • включення радіатора системи мащення двигуна;

  • установка гвинта сезонного регулювання реле-регулятора в положення «Л» (літо);

  • доведення густини електроліту в акумуляторних батареях до літньої норми;

  • видалення накипу із системи охолодження (при необхідності);

  • заправка системи живлення двигуна паливом літніх сортів

  • 3. Правила то нескладних сільськогосподарських машин

    Для нескладних сільськогосподарських машин (плуги, сівалки, культиватори і т. д.) правилами встановлено один вид обслуговування — щозмінне технічне обслуговування. Для складних самохідних, причіпних і начіпних сільськогосподарських машин (зерно-, картопле-, бурякозбиральних та інших спеціальних комбайнів) правилами встановлено три види обслуговування: щозмінне, перше технічне обслуговування (ТО-1); друге технічне обслуговування (ТО-2) та післясезонне.

  • Щозмінне технічне обслуговування машин виконують перед початком зміни. Дозволяється окремі роботи проводити під час зміни і після неї. Щозмінне технічне обслуговування причіпної або начіпної машини здійснюють одночасно з щозмінним технічним обслуговуванням трактора, з яким вона агрегатується.

    Залежно від умов експлуатації допускають відхилення від встановленої (періодичності проведення планового технічного обслуговування в межах ±10%.

     

    4.Типова система операцій то сільськогосподарських машин

                               Таблиця  Види ТО сільськогосподарських машин

     

    Сільськогосподарські машини

    ТО при підготовці до експлуатаційної обкатки

    ТО при експлуатаційній обкатці

    ТО після закінчення експлуатаційної обкатки

    ЩТО

    ТО-1

    ТО-2

    Комбайни, складні самохідні та причіпні машини, складні стаціонарні машини для обробки сільськогосподарських культур

    +

    +

    +

    +

    +

    +

    Посівні та садильні машини, жатки та підбирачі, машини для захисту рослин та внесення добрив

    +

    +

    +

    +

    +

    -

    Ґрунтообробні машини, причепи та візки, конвеєри, прості стаціонарні машини для обробки сільськогосподарських культур

    +

    +

    +

    +

    -

    -

     

     

    Типова система операцій ТО сільськогосподарських машин така:

    Щозмінне технічне обслуговування ( ЩТО ):

  • очищення від пилу, рослинних решток, налиплого ґрунту зовнішніх поверхонь та робочих органів машини, очищення та промивання внутрішніх порожнин машини від залишків пестицидів, мінеральних добрив, агресивних рідин;

  • перевірка комплектності машини, технічного стану складових частин, кріплення агрегатів, захисних пристроїв, інших з’єднань;

  • відсутності у з’єднаннях та ущільненнях підтікання палив, олив, робочих та технологічних рідин;

  • справності механізмів керування, гальмівної системи, системи освітлення та сигналізації;

  • правильності регулювання робочих органів та інших систем і механізмів машини;

  • правильності агрегатування машини з трактором;

  • контроль наявності робочої рідини в системах і агрегатах машини;

  • доведення її до необхідного рівня;

  • виконання необхідних регулювань залежно від стану машини;

  • мащення складових частин машини згідно карти ( таблиці ) мащення;

  • ТО-1 ( через 60 год ):

  • очистка та миття машини. Промивання внутрішніх порожнин від залишків пестицидів, мінеральних добрив, агресивних рідин;

  • очистка та промивання фільтрів і відстійників оливи, палива, робочих і технологічних рідин;

  • очистка та мащення окислених клем акумуляторних батарей, наконечників проводів та інших елементів електрообладнання;

  • перевірка зовнішнім оглядом комплектності машин, кріплення з'єднань агрегатів, захисних кожухів, щитків тощо;

  • відсутності в з'єднаннях та ущільненнях підтікання оливи, палива, робочих і технологічних рідин;

  • огляд і опробування в роботі та за допомогою засобів первинної діагностики: технічного стану робочих органів і складових частин машини; правильності та надійності агрегатування машини з трактором;

  • стану механізмів керування, гальмової системи, освітлення і сигналізації;

  • ТО-2 (через 240 год):

  • очистка і миття машини зовні та її внутрішніх порожнин від залишків мінеральних добрив, пестицидів, агресивних рідин;

  • очистка та промивка фільтрів і відстійників оливи палива, технологічних рідин, повітроочисників, заміна, при необхідності, мастила в підшипникових вузлах;

  • очистка та змащування окислених клем акумуляторних батарей, наконечників проводів та інших елементів електрообладнання;

  • перевірка зовнішнім оглядом: комплектності машини, відсутності в з'єднаннях та ущільненнях підтікання оливи, палива, робочих і технологічних рідин;

  • перевірка опробуванням у роботі та за допомогою контрольно-діагностичних засобівтехнічного стану робочих органів і основних складових частин машини, кріплення з'єднань всіх частин машини, справності системи освітлення та сигналізації;

  • перевірка тиску повітря в шинах коліс, рівня робочих рідин у картерах і ємкостях. При необхідності заміна рідини та доведення її рівня до норм, установлених експлуатаційною документацією. Регулювання робочих органів та складних механізмів з їх частковим розбиранням та використанням контрольних установок;

  • змащування складових частин машини відповідно до карти (таблиці) мащення.

  • ТО-Е (технічне обслуговування перед початком експлуатації);

  • знімання машини з підставок (підкладок) і видалення захисного покриття із зовнішніх законсервованих поверхонь;

  • знімання герметизуючих пристроїв (пробок, заглушок, кришок тощо) і встановлення знятих на період зберігання складових частин (приводних пасів і ланцюгів, шлангів, приладів електрообладнання і сигналізації тощо);

  • перевірка відсутності сторонніх предметів у ящиках, бункерах, резервуарах та ін.;

  • контроль кріплення складових частин машини;

  • перевірка зовнішнім оглядом комплектності машини, виявлення і усунення можливого підтікання оливи, палива, робочих і технологічних рідин;

  • встановлення робочого тиску в шинах коліс;

  • змащення складових частин машини відповідно до карти (таблиці) мащення;

  • прокручуванням на холостому ходу та опробуванням у роботі перевірка функціонування робочих органів і механізмів машини, усунення виявлених несправностей;

  • проведення технологічної наладки машини відповідно до агротехнічних вимог та умов роботи.

  • На основі наведених типових комплексів технологічних операцій ТО сільськогосподарських машин завод-виготівник розробляє індивідуальні комплекси технологічних операцій ТО для кожної машини.

    Технічне обслуговування сівалок, культиваторів, плугів і машин для внесення добрив, ЩТО. Перевіряють і в разі необхідності регулюють або підтягують кріплення:

    у сівалках — механізмів включання і виключання висівних апаратів, сошників, насіннєпроводів, механізмів регулювання заглиблення, опорно-приводних коліс, автоматів, сниць, начіпного пристрою, шпренгелів, пристрою для очищення коліс і дисків, квадратних валів, механізмів передач, ланцюгів, зчіпки, маркерів і слідопокажчиків, механізму передачі до диска висівного апарата, секції робочих органів, туковисівних апаратів;

    у культиваторах — робочих органів, шпренгелів, хомутів, підшипників квадратного вала, повідця вала механізму піднімання і регулювання глибини, ходової частини рульового керування і причіпного пристрою, туковисівних апаратів і механізмів передач;

    у плугах —ходових і опорних коліс, автомата, причіпного або начіпного пристроїв робочих органів, механізмів піднімання коліс і гідрокерування;

    у машинах для внесення мінеральних добрив —розкидних дисків вала, черв'яка, вала скидача, листа для руйнування склепінь, механізму передач до скидача і листа для руйнування склепінь, ходових коліс, опорних котків, механізмів включання і виключання передачі, причіпного пристрою, карданної передачі, конічного редуктора розкидного диска, циліндричного редуктора, запобіжні муфти, карданного шарніра циліндричного редуктора, дозувального пристрою, напрямного козирка.

    ТО-1, Виконують операції ЩТО і, крім того, змащують мастилом:

    у сівалках — маточини ходових коліс, підшипники дискових сошників, маточини корпусів автомата, з'єднання корпуса автомата з піввіссю, підшипники (втулки) механізму передачі, валів контрпривода, кронштейнів вузловловлювачів, туковисівних апаратів, колінчастих валів, дискових маркерів, зірочки ланцюгових передач, ролики важелів включання автоматів головки шатунів автоматів.

    у культиваторах — втулки і підшипники опорних, ходових та копіювальних коліс, підшипники: механізмів передач, передачі механізму керування колесами, туковисівних апаратів, з'єднання корпуса автомата з півосями, механізм піднімання і регулювання глибини, шарніри секції робочих органів;

    у плугах — підшипники передніх і заднього коліс, шарнірів піднімального механізму, польового колеса і кронштейна польової осі автомата, підшипники дискових ножів, опорного колеса начіпного плуга;

    у машинах для внесення мінеральних добрив — втулки ходових коліс, підшипники вала черв'яка, вала скидача, шатуни, механізми передач, втулки натяжної зірочки, підшипники привода скидача, конічного та циліндричного редукторів, шарніри карданної передачі, запобіжну муфту.

  • контроль тиску повітря в шинах коліс, рівня робочих рідин у системах машини та доведення його до встановленого експлуатаційними вимогами;

  • регулювання робочих органів і механізмів машин з використанням простих контрольно-діагностичних пристроїв;

  • мащення складових частин відповідно до карти (таблиці) мащення;7. То тракторів в особливих умовах та холодну пору року

  • 5. То зернозбиральних комбайнів 

  • Під час кожного технічного обслуговування очищають комбайн від пилу, бруду, полови і рослинних решток, оглядають та прослуховують його в процесі роботи, перевіряють кріплення, регулюють, змащують, заправляють двигун паливом, оливою і водою.                          

  • Перед очищенням комбайн необхідно оглянути і встановити місця підтікання палива, води й оливи. Особливо ретельно слід очистити різальний апарат і його привод, шнек жатки, подільники, копіювальні башмаки, привод механізму регулювання і варіатор обертів мотовила, верхній та нижній вали транспортера й транспортер похилої камери, механізм зрівноважування корпуса жатки, решета, грохот і стрясну дошку, приводні і контрприводні вали, механізм підбирача та подрібнювала.

    Перевіряти кріплення необхідно починати з вузлів та деталей жатки, молотильного апарата, соломотряса, подрібнювана. Ослаблені металеві кріплення можна легко виявити ударами молотка: при ослаблених кріпленнях звук деренчливий, при підтягнутих — дзвінкий. Якщо кріплення неможливо перевірити ударами молотка, їх перевіряють зусиллям затяжки болтів та гайок.

    Мащення комбайна необхідно виконувати відповідно до заводської інструкції. Дуже важливо суворо дотримуватись встановлених строків мащення, а також використовувати лише рекомендовані оливи. Змащують комбайн згідно з таблицею мащення. Щозмінно слід прослуховувати двигун, різальний апарат жатки, молотарку, сепаруючі органи комбайна. Виявлені побічні шуми і звуки необхідно негайно усунути і тільки після цього можна продовжувати роботу. Перед пуском та прослуховуванням необхідно оглянути комбайн, щоб у вузлах та агрегатах не лишилось інструментів або інших зайвих предметів, бо це може призвести до аварії.

    При щозмінному технічному обслуговуванні необхідно виконати додатково такі операції:

  • підтягнути ослаблені пальці різального апарата та замінити новими дуже погнуті і поламані. Вищерблені та розхитані сегменти переклепати;

  • погнуті деталі мотовила вирівняти;

  • поламані пальці шнека і вічка замінити новими;

  • усунути осьовий люфт барабана молотильного апарата. Уважмо перевірити кріплення бил до барабана. Задирки па билах усунути, зачищаючи їх напилком. Била не повинні відхилятися від контрольного упора більш як па 1 мм. Зламані планки і прутки підбарабання замінити новими, а зігнуті — виправити.

  • Щозміни перед очищенням комбайна необхідно перевіряти підтікання оливи в гідросистемі. При виявленні його з'єднання шлангів підтягують, замінюють сальники або прокладки. Необхідно також перевіряти рівень масла і при необхідності доливати його.

    Щозміни необхідно перевіряти внутрішній тиск у шинах.

    Під час післясезонного технічного обслуговування необхідно переставити покришки з одного колеса на інше для рівномірного спрацювання протектора. Не можна допускати потрапляння оливи й палива на гуму коліс.

    Щозмінно перевіряти стан клавішів соломотряса. Погнуті елементи соломотряса відрихтувати. Перевіряти також стан підшипників клавішів. При необхідності відрегулювати їх так, щоб не було радіального люфту.

    Перевірити і при необхідності відрегулювати гребінки жалюзійних решіт очистки, щоб в закритому положенні вони щільно прилягали одна до одної. При цьому зазор допускається не більше 2 мм.

    Планки похилого транспортера повинні бути рівними і паралельними осі ведучого вала. Не можна допускати перекосу планок, а також погнутості їх, оскільки це може призвести до відривання планок і аварії.

    Під час щозмінного технічного обслуговування потрібно перевіряти рівень оливи в коробках передач і при необхідності доливати його. Перевіряти натяг пасів. Відхилення його від прямої лінії ;при певному натискуванні повинне бути в межах, вказаних у заводських інструкціях. Робоча поверхня шківів не повинна мати зазублин і задирок, не допускати потрапляння на них мастильних матеріалів.

    Необхідно перевіряти також натяг ланцюгів. При слабкому натягу ланцюга ролик може потрапити на зубець зірочки, зламати її і зігнути вал. Якщо ланцюг натягнутий правильно, зірочку можна повернути на кут 20—30°. Зірочки, які приводяться в рух одним ланцюгом, повинні бути в одній площині.

  • 6. Особливості то спеціальних комбайнів

    Технічне обслуговування кукурудзозбиральних комбайнів. Під час щозмінного технічного обслуговування необхідно комбайн очистити, перевірити комплектність й кріплення вузлів та деталей, змастити, перевірити справність механізмів передач, робочих органів, рами та ходової частини. Особливо ретельно слід очистити робочі органи й механізми привода, а також перевірити і при виявленні усунути підтікання масла в гідропідіймачах та редукторах, змастити комбайн відповідно до заводської інструкції.

    Щозміни необхідно манометром перевіряти тиск у шинах. При експлуатації та під час технічного обслуговування слід захищати гуму коліс від потрапляння на них мастильних матеріалів і палива.

    Необхідно регулярно перевіряти натяг ланцюгів і пасів. Перевіряють кріплення притискних пластин і сегментів. Вищерблені протирізальні пластини і сегменти слід замінити новими. Періодично перевіряють стан зовнішньої поверхні відривних вальців. їх поверхня повинна створювати активне протягування стебел кукурудзи.

    Технічне обслуговування силосозбиральних комбайнів, перевіряють кріплення пальців різального апарата. Ослаблені кріплення необхідно підтягнути, а зламані, погнуті та вищерблені деталі різального апарата замінити новими. Перевіряють та при необхідності загострюють ножі різального апарата. Поламані планки та промені мотовила замінюють новими.

    Особливо уважно треба стежити за технічним станом ножового барабана. Необхідно щозмінно перевіряти кріплення ножів, стан різальних кромок та балансування барабана.

    Категорично забороняється експлуатувати комбайн з несправним або з незбалансованим ножовим барабаном.

    Технічне обслуговування бурякозбиральних комбайнів. Комбайн очищають, оглядають гідравлічну систему копір-водія та усувають підтікання оливи Особливо старанно очищають робочі органи та передавальні механізми.

    Перевіряють комплектність і кріплення робочих органів, вузлів та агрегатів комбайна. Особливу увагу при цьому слід звертати на наявність пружинних шайб, контргайок та на якість шплінтування болтів і гайок.

    Змащувати комбайн треба рекомендованими мастилами відповідно до таблиці мащення.

    При регулюванні робочих органів вузлів і агрегатів слід звернути увагу на технічний стан основної та рухомої рам, копачів, а також натяг ланцюгів. Послаблення їх призводить до поломки зірочок або до прогину валів. Всі зірочки, охоплені ланцюгами, повинні знаходитись в одній площині,

    Щозмінно необхідно також перевіряти технічний стан елеваторів коренів і гички, звертаючи особливу увагу на те, щоб натяг з обох боків елеватора був однаковим. Потрібно також оглянути усі бральні лапи. Відхилення їх по висоті та зазор між виступами бральних лап не повинні перевищувати 5 мм. Відхилення пари лап від осі брального апарата в обидва боки має бути в межах 5 мм. Необхідно систематично перевіряти надійність кріплення підкопувальних лап та технічний етап ножів і періодично гострити наждачним брусом.

    Після перевірки та регулювання вузлів і механізмів прослуховують комбайн на нормальних обертах карданного вала. При виявленні сторонніх стуків і шумів комбайн треба зупинити і усунути несправності.

    Технічне обслуговування картоплезбиральних комбайнів. Безперебійна та високопродуктивна робота картоплезбиральних комбайнів можлива при старанному проведенні щозмінного технічного обслуговування, під час якого необхідно очистити комбайн, перевірити комплектність, кріплення вузлів і деталей, змащування, технічний стан робочих органів, механізмів передач, рами та ходової частини.

    Особливо старанно треба очищати робочі органи й деталі механізмів передачі руху.

    Змащують комбайн відповідно до таблиці мащення і тільки рекомендованими маслами.

    Лемеші необхідно встановити на однакову глибину, погнуті прутки елеваторів вирівняти або замінити новими. Не допускати перекосів полотна.

    Завантажувальний транспортер не повинен мати зігнутих прутків. Якщо довжина транспортера збільшилась, регулюють його натяг. При перевірці грохота слід уважно оглянути кріплення валів, маховика, шківа-варіатора та ексцентриків. Під час роботи грохот треба періодично очищати від налиплої землі та грудок.

    Послаблені витки підйомного барабана підтягують за допомогою стопорів. Клапани карманів повинні вільно повертатися під час входу та виходу з шин.

    Натяг клинового паса слід своєчасно регулювати. Потрібно стежити, щоб на пас не потрапляли мастильні матеріали, а на шківах не було зазублин і подряпин.

  • 7. То тракторів в особливих умовах та холодну пору року

  • Під час експлуатації тракторів в особливих умовах допускається зменшити періодичність ТО-1, ТО-2 і ТО-3, а також вводити спеціальні роботи з технічного обслуговування складових частин, для яких дані умови є важкими. До особливих умов використання тракторів належать пустелі піщані ґрунти, підвищена запиленість повітря та низька його температура, кам'янисті ґрунти, високогірні райони.

    При використанні тракторів па піщаних ґрунтах необхідно дотримуватись таких вимог: паливні, оливні баки і картери заправляти паливом і оливою закритим способом; через кожні три зміни оливу в піддоні повітроочисника замінювати, при кожному ТО-1 перевіряти і в разі необхідності очищати центральну трубу повітроочисника, якість оливив двигуні, натяг гусеничного полотна; під час ТО-2 промивають пробку паливного бака.

    Використовуючи трактори при температурі навколишнього середовища нижче — 30°С, застосовують арктичне паливо А або ДА згідно з ГОСТ 305—82 і спеціальні сорти олив, які рекомендують заводи виготовлювачі. У кінці зміни паливні баки слід повністю заправити паливом, конденсат із повітряних балонів пневматичної системи злити, систему охолодження двигуна заправити рідиною, що не замерзає при низьких температурах повітря.

    Для роботи на кам'янистих ґрунтах треба щозміни зовнішнім оглядом перевіряти відсутність пошкоджень ходової системи і захисних пристроїв трактора, а також кріплення зливних пробок картерів двигуна, заднього і переднього мостів, бортових редукторів, ведучих коліс. Виявлені несправності усунути.

    При використанні тракторів у високогірних районах слід змінювати циклову подачу палива і подачу насоса паливної системи двигуна відповідно до середньої висоти над рівнем моря.

2.Відповісти на контрольні запитання:

  1. Види ТО за тракторами.

  2. Види ТО за комбайнами.

  3. Правила ТО нескладних С/Г машин.

  4. Види діянь при ЩТО за тракторами.

  5. Види діянь при ЩТО за сівалками, культиваторами та плугами.

  6. Особливості ТО зернозбиральних комбайнів.

  7. Особливості ТО тракторів в холодну пору року.

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора