Урок№2. Тема:ТО соломотряса та очистки комбайна.
Основними дефектами деталей соломотряса й очистки є:
погнутість;
тріщини;
надриви деталей;
деформація та руйнування зварних з’єднань каркасів;
знос рухомих з’єднань «вісь — втулка» у важелях;
ослаблення кріплень.
Основною причиною виникнення подібних несправностей є вібрація. Динамічні удари з часом починають руйнувати структуру. Погнутість і вм’ятини в деталях, виготовлених з листової сталі, усувають правкою (рихтуванням). За необхідності застосовують різні надставки, у вузьких місцях — легкі слюсарні молотки. Для правки рами, деталей привода очистки та колінчатих валів соломотряса застосовують нагрівання. Правильність виправлення форми остова, стану решіт і деталей привода контролюють лінійками, шаблонами та косинцями.
Рис. 7. Клавішний соломотряс
Клавіші й інші деталі, що мають тріщини та розриви, відновлюють накладками. Слід зазначити, що накладки виготовляють з листової сталі (оцинкованої) товщиною 0,75—1,0 мм. Слід також враховувати напрямок руху купи.Тріщини, що утворилися в процесі експлуатації в деталях і зварних швах, заварюють електродуговим зварюванням. Напливи металу видаляють шліфувальною машиною. Тріщини в обшивці каркасів заварюють газовим зварюванням.
Зношені отвори в деталях привода розкручують до ремонтного розміру або запресовують втулку з натягом 0,015 мм. Відірвані гребінки жалюзі приварюють точковим зварюванням до осі або припаюють.
Слід також зазначити, що ремонтні роботи, складально-розбірні, а також обкатування здійснюють на спеціальному стенді.
Ремонт, збирання й обкатування соломотряса здійснюють на стенді. Зібраний соломотряс має плавно прокручуватися вручну, клавіші мають не зачіпляти одна одну, зазор між ними має бути 2—4 мм, подовжній розбіг колінчатого вала — не перевищувати 0,5—1,5 мм. Соломотряс обкатують протягом 10—15 хв.
Так само як і соломотряс, грохот і решітний стан ремонтують на стенді.
У зібраній очистці всі гребінки жалюзі мають відкриватися одночасно, перекіс лопат вентилятора за довжиною допускається до 5 мм. Після ремонту вентилятор балансує з точністю 0,1 Н • м.
Ремонт передавальних і транспортувальних пристроїв. Подовження втулково-роликового ланцюга допускається до 4 %. Подовження перевіряється приладом КИ-1854, для цього замірюються будь-які 20 ланок ланцюга, що не мають тріщин та інших пошкоджень. Подовження відбувається через односторонній знос валиків і втулок ланцюга. Відновити крок ланцюга можна поворотом втулок і валиків навколо осі на 180° для роботи незношеними поверхнями.
Рис. 8. Решітний стан
Для цього необхідно сточити головки валиків з одного боку ланцюга шліфувальним кругом, укласти ланцюг у пристрій та легкими ударами молотка вибити валики із зовнішніми пластинами. Удари по валиках, з’єднаних зовнішньою пластиною, роблять по черзі для уникання перекосу.