A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Великоновосілківський професійний ліцей

Урок № 27

Дата: 22.03.2020 19:19
Кількість переглядів: 186

Урок № 27

Тема:  «Спрацюванні і ремонт деталей масляного насосу»

Масляні насоси, що вимагають ремонту, знімають з двигунів і в зборі направляють на мийку. Зовнішня мийка насосів проводиться в мийних установках одночасно з іншими такими, що підлягають ремонту вузлами і деталями.
Після мийки встановлюють необхідність розбирання,  потім розбирають на деталі, виконують мийку, дефектовку і відновлення зношених деталей, збирають насоси і перевіряють їх на спеціальному стенді.
Падіння тиску масла в системі змащення двигуна не завжди визначається зносом деталей масляного насоса.

При доброякісній картерній оливі і правильних показаннях манометра причинами падіння тиску масла в системі змащення можуть бути:
1) збільшення зазорів в з'єднаннях, до яких подається масло від насоса;
2) Витікання у маслопідвідних каналах;
3) порушення регулювання пружин зливного і редукційного клапанів.
Тому знятий з двигуна масляний насос випробовують на продуктивність, виявляють і усувають несправності редукційного клапана і тільки після, цього визначають необхідність розбирання і ремонту його. При цьому керуються встановленими технічними умовами, за якими допускається зниження продуктивності масляних насосів на 10-12% від номінальних значень.

Основні дефекти масляного насоса: знос деталей, збільшення зазору між шестернями і стінками корпусу і кришки насоса, що тягне за собою зниження подачі, а також втрату герметичності редукційного клапана. Тому після зовнішньої мийки перед розбиранням насос випробовують на спеціальному стенді на подачу і при необхідності усувають несправність, а також регулюють редукційний клапан. Якщо цим способом відновити подачу насоса не вдається, його ремонтують наступним

Розбирають насос і деталі промивають (виварюють) у ванні з гарячим розчином препарату МС-8 або в розплаві солей. Потім деталі дефектуют. Розкомплектовка придатних шестерень і корпусу насоса не допускається.

Відновлення деталей насоса складається з цілого ряду операцій.

Корпус насоса, виготовлений з сірого чавуну СЧ 15-32, може мати такі дефекти: тріщини, злами; викривлення поверхні прилягання кришки; знос отворів під штифти; зрив різьби; знос втулок і отворів під втулки; знос гнізд під шестерні.

При зламах і тріщині, що проходить через одну з поверхонь отворів під шестерню, вал або вісь шестерень, а також при тріщинах в корпусі запобіжного клапана корпус насоса вибраковують.

Тріщини заварюють біметалічним електродом ОЗЧ-2, ПАНЧ-11, ЦЧ-ЗА або чавунним прутком марки Б з попереднім підігрівом корпусу до температури 600 ... 700 ° С.

Злам фланця або кронштейна кріплення насоса до блоку усувають також зварюванням електродами ОЗЧ-2, ЦЧ-ЗА, ПАНЧ-11 або прутком чавуну марки Б з попереднім підігрівом корпусу. На оброблених поверхнях зварювальний шов зачищають врівень з поверхнею.

Викривлення площини прилягання кришки насоса і інших при-звалювальних площин перевіряють щупом на повірочної плиті і усувають проточуванняю на токарному верстаті або фрезеруванням.

Зношені отвори під штифти або під осі шестерні розгортають під збільшений розмір і-ставлять знову виготовлені штифти або осі.

Ущільнювальну поверхню гнізда запобіжного клапана зачищають зенковкой, і клапан, виконаний у вигляді склянки, притирають до гнізда.

Зношений кульковий клапан заміняють новим і пристукують кульку до гнізда ударами молотка через наставку, щоб поліпшити прилягання.

Отвори під втулки розгортають на збільшений розмір, а зношені втулки замінюють новими. Допускається виготовлення чавунних втулок замість бронзових.

Гнізда під шестерні відновлюють наплавленням електродами ОЗЧ-2 або чавунним прутком марки Б з попереднім підігрівом деталі і потім розточують під нормальний розмір. Можна також відновлювати гнізда електролітичним цинкуванням або залізненням. Рекомендується відновлювати гнізда складами на основі епоксидних смол і в якості наповнювача застосовувати залізний порошок. Склад наносять на стінки гнізд шаром товщиною 1 ... 2 мм і накочують спеціальної розкочуванням. Після затвердіння епоксидного складу гнізда розточують до нормального розміру.

Кришка насоса, виготовлена теж з сірого чавуну, зношується по поверхні, що стикається з торцями шестерень; можливі викривлення цієї поверхні і тріщини на ній. Зношену або пошкоджену поверхню проточують. Шорсткість робочої поверхні повинна бути не нижче 6-го класу, биття поверхні щодо отвори під валик провідної шестерні не більше 0,06 мм. Якщо поверхня вже проточина, її нарощують капроном і потім шліфують на пласко верстаті.

При тріщинах, зламах або зносі до товщини, що виходить за допустимі межі, кришку вибраковують.

Домашне завдання:
Відповісти на запитання з записами в зошиті: 

  • Для чого потрібна якісна картерна олива?
  • Назвати основні дефекти масляного насосу?
 

« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора