A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Великоновосілківський професійний ліцей

Урок№44. Тема:Будова гідравлічної системи зернозбирального комбайна.

Дата: 05.06.2023 18:46
Кількість переглядів: 400

опрацювання та конспектування матеріалу нижче:

Гідравлічна система комбайна складається з трьох гідросистем, взаємопов'язаних між собою єдиною системою заправки, зберігання і кондиціювання робочої рідини:

Ø основної гідросистеми;

Ø гідропривода ходової частини;

Ø гідросистеми рульового керування.

Основна гідросистема (рис. 1) забезпечує виконання приблизно 15 операцій: піднімання і опускання жатки та мотовила, зміни частоти обертання мотовила, молотиль­ного барабана і вентилятора очистки, виносу мотовила вперед і назад, повороту вивантажувального шнека, включення-виключення муфти двигуна (молотильного агрегату), вивантажувального шнека і привода жатки, реверсування (зворотної прокрутки) похи­лої камери, відкриття і закриття копнувача, покращення виванта­ження зерна із бункера (включення вібраторів).

Крім цього, при комплектуванні комбайна подрібнювачем з причіпним візком основна гідросистема дозволяє здійснювати автозачіпку візка з комбайном.

Гідроциліндри основної системи працюють при високому (поворот відкидної труби вивантажувального шнека, піднімання похилої камери з жаткою, а також піднімання й винос мотовила зернової жатки) та середньому тиску (всі інші гідроциліндри). В якості виконавчих органів основна гідросистема використовує плунжерні гідроциліндри і одноштокові (диференційні) поршневі гідроциліндри. У плунжерного гідроциліндра тільки вихід плунжера відбувається під дією тиску робочої рідини. У вихідне положення повертається тільки під дією зовнішнього навантаження: сили тяжіння або сили зворотної пружини.

Основна гідросистема включає до себе гідробак (рис. 2) (ємність 25 л), що є загальним також і для гідросистеми рульового керування, призначений для забезпечення гідропривода маслом. Крім того, у баці масло частково охолоджується, звільняється від повітря і очищається. Він спільний для основного та рульового гідропривода і складається із кор­пуса 1, всередині якого розміщені фільтр 3, сапун 11, маслопокажчик 12, зливний вентиль 8 і патрубки.

Фільтр забезпечує ступінь фільтрації до 25 мкм і скла­дається з корпуса, зворотного клапана 13, клапана–сигналізатора 7 і фільтроелемента 6.

Фото без опису

Рис. 1. Схема основної гідросистеми комбайна:

1 – насос; 2 – бак; 3 – гідроциліндр включення вивантажувального шнека; 4 – муфта зовнішня;

5 – електророзподільник; 6, 7 – вібратор; 8, 9, 10 – гідроциліндри копнувача;

11 – гідроциліндр повороту вивантажувального шнека; 12 – розподільник копну­вача;

13 – гідроциліндр варіатора барабана; 14 – гідроциліндр включення молотарки і прокрутки жатки; 15 – клапан; 16 – гідроциліндр підйому жатки; 17 – гідроциліндр варіатора мотовила;

18 – гідроциліндр вертикального переміщення мотовила; 19 – гідроциліндр горизонтального переміщення мотовила; 20 – гідроциліндр підйому жат­ки; 21 – механічний розподільник;

22 – гідроциліндр включення молотарки і прокрут­ки жатки; 23 – гідроциліндр вертикального переміщення мотовила; 24 – гідроциліндр горизонтального переміщення мотовила;

25 – гідроклапан з електромагнітним управлінням; 26 – гідроклапан запобіжно–переливний;

Канал спокойной музыки

27 – електрогідророзподільник

Зворотний клапан запобігає витіканню масла із бака при заміні фільтроелемента.

Клапан–сигналізатор призначений для контролю чисто­ти фільтроелемента. При надмірному забрудненні фільтро­елемента і підвищенні тиску в зливній лінії понад 0,25 МПа в кабіні спрацьовує звуковий і світловий сигнали. У гідробак основної системи встановлений датчик сигналізатора температури масла ТМ–111–12 для контролю за температурою, що допускається максимально, нагрівання робочої рідини (84 ±°4 ). При перегріві масла датчик спрацьовує. Звуковий сигнал і світна лампочка піктограми на пульті керування кабіни вказують на неполадку в гідросистемі, що приводить до перегріву робочої рідини.

Сапун забезпечує сполучення порожнини бака з атмо­сферою. При цьому повітря в ньому очищається від меха­нічних домішок.

Фото без опису

Рис. 2. Бак основного гідропривода:

1 – корпус; 2 – стакан фільтра; 3 – фільтр; 4 – кришка; 5 – пробка; 6 – фільтроелемент;

7 – клапан–сигналізатор;. 8 – зливний вентиль; 9 – всмоктувальний патрубок насоса НШ–10Е–3 гідропривода рульового керування; 10 – всмоктувальний патрубок насоса НШ–32–3 основного гідропривода; 11 – сапун; 12 – маслопокажчик; 13 – зворотний клапан;

А – зливання масла в бак при забрудненому фільтроелементі;

Б – зливання масла з гідропривода

 

Маслопокажчик призначений для візуального контро­лю рівня масла в порожнині бака. Кількість масла в баці повинна бути між верхньою і нижньою міткою, нанесеною на масломірному склі, коли жатка і мотовило опущені.

Зливний вентиль призначений для зливання масла з бака. При відкручуванні його штуцера кулька вентиля від­ходить від сідла, відкриваючи цим зливний отвір. Патрубок 10 призначений для приєднання всмоктуваль­ного трубопроводу насоса НШ–32–3 основного гідроприво­да, а патрубок 9 – насоса НШ–10Е–3 (рис. 3) гідропривода рульового керування. Вони розміщені на різній висоті над дном бака. Патрубок 9 коротший, оскільки кількості масла буде достатньо для роботи гідропривода рульового керування на випадок витікання масла з лінії основного гідропри­вода.

Фото без опису

Рис. 3 Загальний вигляд наносу НШ-10Е-3

Напірний гідроклапан (тиск настроювання 12,5 МПа), гідроклапан з електромагнітним керуванням, секційні розподільники з ручним і електрогідравлічним керуванням, поршневі, плунжерні і спеціальні гідроциліндри, роз­подільник копнувача, вібратори, клапан дроселюючий, систему гнучких і твердих мастилопроводів.

Зливання масла з гідропривода відбувається через пат­рубок Б фільтра, його фільтроелемент 6, зворотний кла­пан 13 і в бак. При забрудненні фільтроелемента масло надходить у бак через клапан-сигналізатор 7.

Насос шестеренний НШ–32–3 з робочим об'ємом 31,7 см3 об'ємною подачею – 55,6 л/хв і нормальним тиском на ви­ході 16 МПа нагнітає масло в основний гідропривод. Він складається з корпуса 8 (рис. 4) ведучої 6 і веденої 4 шестерень, виготовлених як одне ціле з валами. Вони пере­бувають у, постійному зачепленні і обертаються в чотирьох втулках. При цьому торці втулок упираються в торці шес­терень. Торцьовий зазор між втулками і шестерними під­тримується автоматично підведенням масла від напірної порожнини 7 в порожнину між торцями передніх втулок і гумовою манжетою.

Студенческие работы

Фото без опису Фото без опису

Рис. 4. Схема роботи шестеренно­го насоса:

а – конструктивна схема; б – умов­не позначення на принципових схе­мах;

1 – порожнина всмоктування; 2 – западина шестерні; 3 – зубець шестерні;

4 – ведена шестерня; 5 – циліндрична стінка корпуса; 6 – ве­дуча шестерня;

7 – напірна порож­нина; 8 – корпус.

Працює насос так. При обертанні ведучої шестерні про­ти стрілки годинника ведена шестерня обертається у про­тилежному напрямку. Коли зубці 3 знаходяться в зачеп­ленні, між ними утворюється щільне з'єднання. У порож­нині всмоктування 1 зубці виходять із зачеплення і між западинами 2 шестерень утворюється розрідження. Завдя­ки цьому масло заходить у западини шестерень і при обер­танні їх переміщується по циліндричних стінках 5 корпуса до напірної порожнини 7. Тут зубці входять у зачеплення, масло витискується із западин шестерень і два зустрічних потоки спрямовуються у напірну порожнину і далі в на­пірний трубопровід гідропривода.

Вал насоса приводиться в обертальний рух двома кли­новими пасами від шківа колінчастого вала дизеля. Паси натягують поворотом корпуса привода, до фланця якого закріплений насос.

Запобіжно-переливний клапан обмежує максимальний тиск (12,5 МПа) в напірній лінії і розвантажує насос від надмірного тиску масла під час холостої роботи гідропри­вода (нейтральне положення золотників розподільника). Він складається із основного (переливного) і допоміжного (запобіжного) клапанів.

Переливний клапан має корпус 5 (рис. 5), золотник 7, осердя 9, пружину 11 і сідло 6. Золотник через осердя підтиснутий пружиною до сідла і цим роз'єднує порожни­ну А напірної лінії і зливний отвір 4 в корпусі. В осерді є осьовий канал і дросель­ний отвір 8, які сполучають порожнину А напірної лінії з порожниною Б золотника.

 

Фото без опису

Рис. 5. Запобіжно-переливний кла­пан:

а – умовне позначення на принципових схемах;

б – будова;

1 і 11 – пружини;

2 – конус допоміжного клапана;

3 – зливний канал; 4 – зливний отвір;

5 – корпус переливного клапана; 6 – сід­ло;

7 – золотник;

8 – дросельний отвір; 9 – осердя;

10 – кільцева виточка;

12 – кришка;

13 – корпус допоміжного кла­пана;

А – порожнина напірної лінії;

Б – порожнина золотника;

В – порож­нина лінії керування

Допоміжний клапан – це корпус 13, конус 2, пру­жина 1 і сідло кришки 12. Пружина притискає конус до сідла, чим роз'єднується порожнина В лінії керування і зливний отвір 4. Порожни­на В сполучена через отвір з порожниною Б золотника.

Працює запобіжно–переливний клапан у режимі запо­біжного так. Якщо шток будь-якого гідроциліндра знахо­диться в крайньому положенні, а золотник гідророзподільника в робочому положенні, з порожнини В масло не зливається (буртик золотника розподільника перекриває лінію керування). При цьому тиск масла в порожнинах А, Б і В підвищується і буде однаковим. Коли він стає біль­шим за тиск, на який відрегульований (12,5 МПа) запо­біжний клапан, конус 2 його відходить від сідла. Порож­нина В через канал 3 сполучається із зливним отвором 4. Тоді в порожнині Б золотника 7 тиск буде меншим, ніж в порожнині А напірної лінії (масло із порожнини А над­ходить повільно в порожнину В, оскільки отвір 8 занадто малий). В результаті різниці тисків золотник 7 зміщується вліво від сідла 6 і порожнина А напірної лінії через кільцьову виточку 10 сполучається із зливним отвором 4. Як тільки тиск у порожнині А стане нормальним (на який відрегульований допоміжний клапан, тобто 12,5 МПа), ко­нус 2 роз'єднає порожнину В і зливний отвір 4. Тиск у порожнинах В, Б і А вирівняється, золотник 7 гідравлічно зрівноважиться і під дією пружини 11 зміститься вправо і роз'єднає порожнину А із отвором 4.

У режимі переливного клапана запобіжно-переливний клапан працює так. При нейтральному положенні золотників з ручним чи елект­рогідравлічним керуван­ням порожнина В клапа­на сполучена з гідролінією керування, а остання – зі зливом. Тоді тиск у порожни­ні А напірної лінії буде вищим, ніж у порожнинах Б і В. Золотник 7 гідравлічно незрівноважується і під дією тис­ку масла зміщується вліво. Порожнина А сполучається із зливним отвором 4. Насос працює вхолосту при невелико­му тиску (0,4 МПа).

При перекриванні гідролінії керування гідропривода буртиками одного із золотників розподільника з ручним керуванням або гідроклапаном з електромагнітним керу­ванням (якщо включається в роботу секція розподільників з електрогідравлічним керуванням) тиск у порожнинах А, Б і В вирівнюється. Золотник 7 роз'єднує порожнину А із зливним отвором 4 і масло від насоса нагнітається до споживача (гідроциліндра).

Тиск у напірній лінії гідропривода (12,5 МПа) регу­люють стисканням пружини 1 запобіжного (допоміжного) клапана.

Гідроклапан з електромагнітним керуванням перекри­ває гідролінію керування при робочому положенні будь-якого золотника гідророзподільника з електрогідравлічним керуванням. Він має корпус, на зовнішній поверхні якого закріпле­на котушка 4 (рис. 6). Всередині корпуса змонтований якір з голчастим клапаном 3 і пружиною. При включеній секції розподільника з електрогідравлічним керуванням електричний струм одночасно надходить в котушку 4. Якір з голчастим клапаном 3 зміщується вправо до сідла 2 і перекриває гідролінію керування 1 і 5. При цьому масло по напірній лінії поступає до споживача.

Фото без опису

Рис. 6. Схема гідроклапана з

електромагнітним керуванням:

а – будова;

б – умовне позначен­ня напринципових схемах;

1 і 5 – гідролінія керування; 2 – сідло;

3 – голчастий клапан; 4 – котушка

Якщо виключають електрогідравлічний розподільник, електричний струм в котушку 4 не надходить. Під дією тиску масла голчастий клапан відходить від сідла і гідро­лінія відкривається для потоку керування.

Дроселюючий регульований клапан призначений для регулювання швидкості піднімання і опускання жатної частини комбайна. Всередині корпуса 1 (рис. 7) встановлена шайба 9 з дросельними отворами діаметром 3, 4, 5 і 6 мм. Шайба за допо­могою шпонки 4 з'єднана з шпінделем 2. При обертанні! шпинделя на певний кут подача масла із штуцера А до штуцера Б змінюється залежно від діаметра отвору шайби» що буде знаходитися проти отвору штуцера Б.

 

Фото без описуРис. 7. Дроселюючий регульований клапан:

а – будова; б – умовне позначення принципових схемах;

1 – корпус;

2 – шпиндель;

3 і 8 – ущільнювальні кіль­ця;

4 – шпонка; 5 – кронштейн;

6 – кришка;

7 – болт; 9 – шайба;

А і Б – штуцер.

Клапан змонтований на кронштейні 5 рами під кабіною.

Гідророзподільник з ручним керуванням призначений для керування такими гідроциліндрами: піднімання і опус­кання жатної частини, вертикального і горизонтального переміщення мотовила, варіатора мотовила і механізму включення і виключення робочих органів молотарки. Він має п'ять секцій і дві кришки 7 і 15 (рис. 8), з'єднані між собою трьома болтами 8 з гайками 12. Керують п'ятьма секціями двома рукоятками.

У корпусах секцій є напірний канал В, верхній і ниж­ній зливні канали Б, які через вертикальний канал А в кришці 7 сполучені між собою, і канал Г потоку лінії ке­рування. У напірний канал В масло підводиться через отвір 14 в кришці. В канал Г потоку керування масло під­водиться через отвір 16 кришки 15, а відводиться на злив через отвір 6 кришки 7. У цій же кришці є отвір 11 для відведення масла в зливну лінію гідропривода.

Канали Б, В і Г проходять крізь всі корпуси секцій. Робочі секції у гідророзподільника двох типів. Для керування поршневими гідроциліндрами горизонтального переміщення мотовила і механізму включення і виключен­ня робочих органів молотарки, відповідно секцій 4 і 5 з двостороннім гідрозамком, а інші з одностороннім.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора