A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Великоновосілківський професійний ліцей

Тема №5.Особливості будови систем живлення двигунів та основи їх ТО. Газобалонні установки їх будова та технічне обслуговування. 15.02.2023. Заняття №20. Паливний бак. Фільтр грубої очистки.

Дата: 02.02.2023 17:08
Кількість переглядів: 211

1.Опрацювати заняття та законспектувати в зошит, відповісти на контрольні запитання.

           Фото без опису

                                                                                        Паливний бак

Паливний бак служить для створення запасу палива на автомобілі. Об'єм паливного бака повинен забезпечувати пробіг автомобіля без заправки, рівний 300 - 600 км. Паливний бак 5 (мал.1) складається з двох зварних частин, відштампованих із сталі, що освинцює. Усередині бака є перегородки, що знімають хлюпання палива і конструкції, що підвищують жорсткість. У верхню частину бака вварена заливна горловина 8, що закривається пробкою 7. Якщо наливна горловина встановлена на бічній стінці, то верхня частина бака сполучена з нею трубкою, по якій повітря виходить з бака при його заповненні паливом. На верхній стінці паливного бака розташовані датчик 4 покажчики рівня палива і кран 6, сполучений трубкою з фільтром-відстійником 1. Усередині бака знаходиться трубка 17, що має в нижній частині фільтр 18, а іншим кінцем що з'єднується з краном 6. У днищі бака передбачений відстійник, а в отвір для спуску механічних домішок, що осіли на дно, і води укручена пробка. Пробка 7 (мал.1 б і в) заливної горловини має клапан впускання 14 (для повітря) і випускний клапан 12 (для випуску пари при збільшенні тиску пари в баку).

   У міру витрачання палива в бак заходить повітря через клапан 14.

   На деяких нових автомобілях застосовується система уловлювання пари бензину (ВАЗ-2110 і ін.).

Фото без опису

Мал 1. Паливний бак:

а – загальний вид бака; б і в– пробка горловини; 1 – фільтр-відстійник; 2 – кронштейн кріплення; 3 – хомут; 4 – датчик покажчика рівня палива; 5 – паливний бак; 6 – кран; 7 – пробка; 8 – заливна горловина; 9 – облицьовування; 10 – прокладка; 11 – корпус; 12 – випускний клапан; 13 – пружина; 14 – клапан впускання; 15 – важіль; 16 – пружина; 17 – приймальна трубка; 18 – сітчастий фільтр, встановлений в баку;

Паливні фільтри

Механічні домішки і вода порушують нормальну роботу карбюратора і викликають підвищений знос деталей двигуна. Для відділення від палива води і крупних механічних домішок застосовують відстійники, а для очищення палива від дрібних механічних домішок - паливні фільтри тонкого очищення.

Фільтр-відстійник (мал.2)  складається з корпусу 3, відстійника 8 і фільтруючого елементу 6. Прокладка 2 ущільнює з'єднання корпусу з відстійником. Фільтруючий елемент зібраний з пластин 12 завтовшки 0,14мм. На них є отвору 13 для проходу палива, два отвори 15 для установки пластин на стійках 7 і виступи 14 заввишки 0,05мм. Пакет пластин надітий на стрижень 10; пружиною 11 пластини  щільно притиснуті одна до іншої і до корпусу. У зібраному стані між пластинами залишаються щілини, через яке проходить паливо. Крупні механічні домішки і вода, що є в паливі, збираються на дні відстійника і через отвір, що закривається пробкою 9, їх періодичних видаляють. Механічні домішки затримуються також на зовнішній поверхні фільтруючого елементу, а очищене паливо поступає в порожнину корпусу і по паливопроводу 1 в паливний насос.

Фото без опису

Мал. 2.  Фільтр-відстійник:

1 і 4 – паливопроводи; 2 – прокладка; 3 – корпус-кришка; 5 – прокладка; 6 – фільтруючий елемент; 7 – стійка; 8 – відстійник; 9 – зливна пробка; 10 – стрижень; 11 – пружина; 12 – пластина; 13 – отвір для відчищеного палива; 14 – виступи; 15 – отвір для стійок; 16 – заглушка; 17 – болт.

2.Переглянути Електронний підручник.

3.Переглянути Електронний підручник.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора