A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Великоновосілківський професійний ліцей

Тема №5.Особливості будови систем живлення двигунів та основи їх ТО. Газобалонні установки їх будова та технічне обслуговування. Заняття №25. Головна дозуюча система.Система холостого ходу.

Дата: 02.02.2023 17:08
Кількість переглядів: 60

 1.Опрацювати заняття та законспектувати в зошит, відповісти на контрольні запитання.

1.Головна дозуюча система

Головна дозуюча система забезпечує живлення двигуна на всіх режимах, окрім холостого ходу. На режимі середніх навантажень вона повинна підтримувати економічний склад горючої суміші.

Головна дозуюча система з пневматичним гальмуванням палива відрізняється від простого карбюратора тим, що між головним жиклером 1 і розпилювачем встановлюється повітряний жиклер 2, розташований у верхній частині повітряного колодязя 3 (мал.1)

При непрацюючому двигуні рівень палива в камері поплавця, повітряному колодязі і розпилювачі однаковий. У початковій момент роботи двигуна паливо з повітряного колодязя швидко витрачається і колодязь заповнюється повітрям. Повітря перешкоджає закінченню палива, оскільки із збільшенням відкриття дросельної заслінки розрідження перед паливним жиклером збільшується повільніше, ніж розрядка в дифузорі (тоді як в простому карбюраторі розрідження в цих крапках однакове); отже, інтенсивність закінчення палива через жиклер 1 зменшується, забезпечуючи необхідний економічний склад горючої суміші. Вирішальний вплив на склад суміші надає розмір повітряного жиклера 2.

Повітря, що проходить через повітряний жиклер 2, змішується з паливом; суміш палива з міхурами повітря називається емульсією. Паливо, що емульсує, добре випаровується в камері змішувача.

Фото без опису

 

Мал. 1 Схема головного дозувального пристрою з пневматичним гальмуванням палива.

 

2.Система холостого ходу

На холостому ходу в циліндр повинна поступати незначна кількість горючої суміші, тому дросельну заслінку необхідно майже повністю прикрити. При прикритій дросельній заслінці розрідження в дифузорі незначне і паливо через канали і жиклери головного дозуючого пристрою в камеру змішувача не витікає, тому виникає необхідність з'єднати камеру поплавця з областю високого розрідження, тобто простором за дросельною заслінкою. Система холостого ходу (мал.2) складається з паливного жиклера 2, повітряного жиклера 3, регулювальних гвинтів 8 і 9, вихідних отворів 5, 7 і каналів.

Працює система таким чином: під впливом розрідження за дросельною заслінкою 6 паливо з камери поплавця проходить через головний жиклер 1 і паливний жиклер холостого ходу 2 у вертикальний канал 4. У каналі паливо змішується з повітрям, що поступає через повітряний жиклер холостого ходу 3, і емульсія, що утворилася, опускається до отвору 7. Перед виходом в трубопровід впускання емульсія ще двічі перемішується з повітрям, яке підсмоктується через отвір 5 і через щілини між дроселем і стінками камери змішувача.

Наявність двох вихідних отворів 7 і 5 забезпечує плавний перехід від оборотів холостого ходу на середні навантаження, бо вже при незначному відкритті дросельної заслінки (положення 61) у області високого розрідження виявляються два отвори холостого ходу, отже, надходження емульсії в циліндри збільшується, і обороти двигуна зростають. Головний дозуючий пристрій в цих умовах ще в роботи не вступає через недостатнє розрідження в дифузорі. Подальше відкриття дросельної заслінки супроводжується підвищенням розрідження в дифузорі і швидким зменшенням розрідження за дроселем, тому в роботу включається головний дозуючий пристрій, а закінчення палива через систему холодного ходу припиняється. Іноді замість двох отворів 5 і 7 в трубі прорізають довгасту щілину, перетин якої поступово збільшується у міру відкриття дросельної заслінки.

Фото без опису

Мал. 2 Схеми системи холостого ходу.

1 - головний жиклер; 2 - паливний жиклер холостого ходу; 3 - повітряний жиклер холостого ходу; 4 - емульсійий канал; 5,7 - вихідні отвори; 6 - дросельна заслінка; 8 і 9 - регулювальний гвинт.

Склад суміші на холостому ходу регулюються гвинтом 8; при загортанні гвинта суміш обідняється, а при вивертанні - збагатить. Гвинтом 9 регулюють кількість горючої суміші на холостому ходу.

У сучасних карбюраторах в системі холостого ходу встановлюється клапан, який перекриває канал подачі палива в системі холостого ходу, коли двигун працює в режимі примусового холостого ходу (наприклад, при русі автомобіля на крутому спуску). Клапан управляється автоматично системою управління і забезпечує економію палива. Такий пристрій називається економайзером примусового холостого ходу (ЕПХХ).


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора