A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Великоновосілківський професійний ліцей

Тема №5.Особливості будови систем живлення двигунів та основи їх ТО. Газобалонні установки їх будова та технічне обслуговування. 16.02.2023. Заняття №21. Паливопідкачувальний насос. Фільтр тонкої очистки палива.

Дата: 02.02.2023 17:08
Кількість переглядів: 39

1.Опрацювати заняття та законспектувати в зошит, відповісти на контрольні запитання.

                           Фото без опису

Паливний насос.

Паливний насос служить для подачі палива з паливного бака в карбюратор. Насос діафрагменного типу (мал.8.12.1).

Паливний насос складається з трьох основних частин: корпуси 14, головки 5 і кришки 1 головки 5, відлитих з цинкового сплаву і сполучених гвинтами. Між корпусом 14  і головкою 5 затиснена кругла діафрагма 7, виготовлена з прогумованої тканини, в яку упирається заздалегідь стисла пружина 13 насоса. До діафрагми 7 кріпиться шток 12 з двома шайбами, що оберігають діафрагму від пошкодження. Шток 12 для кріплення його до діафрагми має різьблення і гайку.

Нижній кінець штока 12 має потовщення, що утримує сталеву і текстолітовую шайби, на які впливає вилчатий кінець провідного важеля 9 насоса. Провідний важіль 9 вільно посаджений на вісь, закріплену в корпусі насоса. Навантажений кінець важеля 9 спеціальною пружиною 8 притискається до ексцентрика розподільного валу. У корпусі під пружиною 13 діафрагми насоса встановлений гумовий ущільнювач, не проникні картерні гази і масляний туман в насос. Корпус насоса кріпиться двома болтами до блоку циліндрів.

У головці 5 насоса встановлені клапани з бензомаслостійкої гуми - два впускань 6 і один випускний 15. Клапани закріплені в обоймах і навантажені слабкими пружинами. Над клапанами впускань 6 встановлений сітчастий фільтр 3. Головка 5 має прилив для штуцера 16, відвідного паливо з нагнітаючої порожнини у фільтр тонкого очищення. Кришка 1 головки кріпиться до головки двома гвинтами через прокладку ущільнювача з паливомаслостійкої гуми. При обертанні розподільного валу його ексцентрик набігає на провідний важіль 9 насоса, повертає його навколо осі і внутрішній кінець важеля зволікає шток 12 і діафрагму 7 вниз. У порожнині над діафрагмою створюється розрядка, паливо засмоктується в кришку через вхідний штуцер 17, проходить через сітку 3, відкриті під дією розрядки впускання клапана 6 і заповнює простір Би над діафрагмою. Коли ексцентрик збігає з важеля 9 шток 12 звільняється, і пружина 13 прогинає діафрагму 7 вгору, виштовхуючи паливо через випускний клапан 15 в паливопідвідний трубопровід. Потім цикл повторюється. Пульсація палива згладжується повітряною подушкою над випускним клапаном.

Коли камера поплавця карбюратора заповнюється повністю, зусилля пружини 13 бензонасоса не може подолати протитиск, створюване в паливопідвідній до карбюратора трубці в результаті закриття замкової голки механізму поплавця карбюратора. Тому паливо з насоса не витісняється і внутрішній кінець важеля 9 насоса вільно ковзає уздовж штока 12. Величина ходу діафрагми 7 в процесі нагнітання залежить від кількості палива, яка необхідна виштовхнути для поповнення камери поплавця. У міру збільшення витрати палива з камери поплавця хід діафрагми 7 збільшуватиметься.

Для ручної підкачки палива в спеціальних приливах корпусу розташований вал важеля 10 ручної підкачки. Вал має виріз і цим вирізом спирається на провідний важіль насоса. Важіль 10 валу ручної підкачки утримується в нижньому положенні поворотною пружиною 8, а при його повороті кругла поверхня валу, що не має вирізу, упирається у важіль 9 насоса і відхилює його вниз: відбувається всмоктування палива. Якщо важіль 10 відпустити, деталі повертаються в початкове положення, а пружина 13 насоса, впливаючи на діафрагму 7, виштовхує паливо в карбюратор.

   У разі розриву діафрагми 7 паливо витікатиме через контрольний отвір 18.

Фото без опису

Мал. 1 Паливний насос:

1 – кришка; 2 – гвинт; 3 – сітчастий фільтр; 4 – прокладка; 5 – головка; 6 – клапан впускання; 7 – діафрагма; 8 – пружина; 9 - важіль; 10 – важіль ручної підкачки палива; 11 – шайба; 12 – шток; 13 – пружина; 14 – корпус; 15 – випускний клапан; 16 і 17 – штуцери відведення і підведення палива; 18 – контрольний отвір

 

Фільтри тонкої відчистки.

У системі живлення двигунів автомобілів ГАЗ, ЗІЛ окрім фільтрів-відстійників встановлюють ще фільтри тонкого очищення палива, які розташовують між паливним насосом і карбюратором. Фільтри тонкого очищення (мал.8.12.4.) працюють однаково. Вони відрізняються тільки фільтруючими елементами: один - сітчастий, а інший - керамічний. Основними частинами фільтру тонкого очищення є корпус 1, стакан-відстійник 5 і фільтруючий елемент 4.

Фільтруючий елемент є стаканом, виготовленим з алюмінієвого сплаву. На зовнішній поверхні стакана намотана латунна сітка і закріплена за допомогою пружини на стакані.

Фото без опису

Мал. 2 Фільтри тонкої відчистки з фільтруючими елементами:

 а – сітчастий; би – керамічний; 1- корпус; 2 і 8 – вхідний і вихідний отвори; 3 – прокладка; 4 – фільтруючий елемент; 5 – стакан-відстійник; 6 – пружина; 7 – гвинт кріплення.

Через вхідний отвір 2 паливо поступає в стакан-відстійник, проходить через латунну сітку, залишаючи на зовнішній поверхні механічні домішки, а потім через отвори поступає всередину фільтруючого елементу і по каналу 8 - до карбюратора.На легкових автомобілях застосовуються, як правило, тільки фільтри тонкого очищення нерозбірні з фільтруючим елементом з пористого картону.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора