ДІАГНОСТИКА ПРОФЕСІЙНОГО РІВНЯ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ У ВПЛ
В практику роботи методичної служби Великоновосілківського професійного ліцею ввійшла діагностика професійної діяльності педагогічних працівників. Проведення діагностування - одна із функцій методичної роботи стосовно конкретного педагогічного працівника. Воно має аналітично оцінювальну функцію, сутність якої полягає передусім у критичному осмисленні існуючої педагогічної практики та особистого професійного досвіду і їх оцінювання.
Мета діагностування рівня професійної компетентності педагогічних працівників – надання необхідної допомоги педагогічним працівникам у професійному розвитку та врахування результатів організації в процесі системи методичної роботи.
Критерії оцінювання рівня сформованості компетенцій педагога:
• методичні знання;
• наукові знання;
• теоретичні знання (педагогічні, психологічні, професійні);
• технологічні знання (компетентність і використання педагогічних технологій, конструювання уроків, здатність акумулювати і використовувати позитивний досвід діяльності колег). Прогнозування результатів, корекція, рефлексія власної діяльності тощо);
• моральна культура педагога, етика, естетична, загальна, духовна, методична, фахова, дослідно-творча компетентність, культура праці та професійна етика, загальнопрофесійні уміння і навички (гностичні, конструктивні, комунікативні, організаційні тощо).
Характеристика методів педагогічного (діагностичного) дослідження
Теоретичні – аналіз, синтез, узагальнення, порівняння, класифікація, моделювання
Практичні – спостереження, опитувальні методи (анкети, бесіди, інтерв’ю), соціометрія, метод незалежних характеристик, вивчення продуктів діяльності, документів
Математичні – реєстрація, ранжування, побудова шкали
Після коригування адміністрацією ліцею та керівниками методичних комісій діагностичних анкет педагогічних працівників за результатами діагностування складається діагностична карта ліцею у вигляді: по вертикалі – прізвища всіх педагогічних працівників, по горизонталі – основні, найбільш актуальні проблеми освітнього процесу, які були вміщені в діагностичних анкетах педагогічних працівників. Умовними позначками фіксується, що в роботі педагога добре, що задовільно, з яких питань йому необхідна методична допомога.
Пропонуємо вашій увазі загальну діагностичну карту підвищення рівня
методичної кваліфікації педагогічних працівників ліцею https://rada.info/upload/users_files/05536359/b459c0cf4547e1c5bc4edf808ad4b43d.pdf
Діагностична карта підвищення рівня методичної кваліфікації педагогічного працівника
Питання діагностики
|
Потребую допомоги |
Достатньо володію |
Готовий поділитись досвідом |
1. Календарно – тематичне планування роботи |
|
|
|
2. Орієнтація на особистісні досягнення учнів |
|
|
|
3. Володіння технологією проведення особистісно орієнтованого уроку |
|
|
|
4. Визначення освітніх, виховних і розвивальних завдань уроку |
|
|
|
5. Оволодіння змістом нових програм і підручників |
|
|
|
6. Використання активних методів навчання |
|
|
|
7. Раціональна єдність словесних, наукових і практичних методів навчання |
|
|
|
8. Уміння організувати роботу учнів протягом всього уроку |
|
|
|
9. Диференційована робота на уроці |
|
|
|
10. Зв’язок з раніше вивченим, досвідом, набутим учнем |
|
|
|
11. Формування вмінь учнів самостійно здобувати знання і застосовувати їх на практиці |
|
|
|
12. Формування вмінь і навичок в учнів працювати з першоджерелами |
|
|
|
13. Формування в учнів навичок самоконтролю |
|
|
|
14. Забезпечення вчителем мотивації навчання і розвиток пізнавального інтересу учнів |
|
|
|
15. Заохочення прагнень учнів знаходити свій спосіб роботи з навчальним матеріалом |
|
|
|
16. Здійснення індивідуального підходу до учнів в процесі навчання і виховання |
|
|
|
17. Використання міжпредметних зв’язків |
|
|
|
18. Організація позакласної роботи з предмета |
|
|
|
19. Здійснення роботи з профорієнтації учнів |
|
|
|
20. Організація роботи з невмотивованими учнями |
|
|
|
21. Володіння методикою проведення тематичного оцінювання |
|
|
|
22. Вивчення і впровадження ППД |
|
|
|
23. Оволодіння навичками вікової психології |
|
|
|
24. Використання аудіовізуальних засобів та відеотехніки |
|
|
|
25. Культура мовлення |
|
|
|
26. Реалізація комунікативного підходу до навчання |
|
|
|
27.Розвиток загальнонавчальних компетенцій учнів |
|
|
|
28. Знання типів і структури уроків |
|
|
|
29. Володіння технологією проведення особистісно орієнтованого уроку |
|
|
|
30. Використання ігрових елементів, методика проведення нетрадиційних уроків |
|
|
|
31. Самоаналіз уроку |
|
|
|