A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Великоновосілківський професійний ліцей

Урок№ 54.ЛПР№12 Тема: Вивчення тракторних причепів

Дата: 19.04.2023 15:18
Кількість переглядів: 58

Тракторні причепи: особливості, види, переваги

Причіп тракторний призначений для перевезення вантажів на малі і середні відстані. Поширеність причепа для трактора в дорожніх, житлово-комунальних, приватних фермерських господарствах та підприємствах закономірно зростає.

До поняття причепи тракторні слід віднести також тракторні потяги і самохідні шасі.

Класифікація і короткий опис

Причіп тракторний поділяють на два основних види:

  • універсальний;
  • спеціалізований.

Універсальним називають причіп тракторний вантажного типу, обладнаний самосвальной або бортовою платформою. Усередині кожної категорії відбувається поділ за кількістю осей. Найбільшого поширення набули двовісний конструкції. Трехосевой не так затребувані і зустрічаються рідко.

Вантажопідйомність універсальних причепів варіюється від 2 до 30 т. Обсяг кузова залежить від довжини платформи і висоти борту.

Призначення універсалів перевезення сипучих і сухих навалочних вантажів, будматеріалів, фуражу і іншого. Найбільшого поширення вони отримали в сільському середовищі. Тягачем для причепа тракторного служать трактора класу 0,6-5,0.

Єдиними спеціалізованими причепами перевозять вантажі певного типу. До них відносяться:

  • розкидачі всіх видів добрив;
  • причіпні роздавальники кормів;
  • причіпні цистерни для транспортування рідин;
  • Асенізаційне обладнання;
  • дорожні розподільники реагентів;
  • трали;
  • скотовози.

Від універсальних причепів, спеціалізовані відрізняються меншими затратами при виконанні роботи. Найчастіше вони не задіяні в щоденному трудовому процесі, а застосовуються для виконання своєї конкретної мети. Але, характерна спеціалізація ускладнює конструктивні особливості устаткування, отже, призводить до його подорожчання. 

Причіп тракторний складається з двох основних компонентів шасі і платформа. Платформи встановлюються найрізноманітніші, все залежить від загального призначення транспортного засобу. Основні компоненти шасі: рама, вісь, гальмівні системи, електро- і гідрообладнання, опора і стійка-запобіжник.

За особливостями конструкції тракторного причепа виділяють три групи:

  • причепи, для яких характерне розподіл навантаження рівномірно на всю осьову конструкцію;
  • напівпричепи навантаження розподіляється на фаркоп і задню вісь;
  • напівнавісних причепи навантаження розподіляється на фаркоп і осьову конструкцію.

Платформа причепа тракторного, як правило, довше, ніж у напівпричепів.

Всі причепи працюють в тандемі з комбайнами, навантажувачами, кранами та іншої вантажною технікою. Їх конструкцією не передбачена функція саморозвантаження-навантаження, незалежно від призначення.

Напівпричепи більш маневрені, особливо це помітно при русі заднім ходом. Технічно вони простіше, мають меншу конструктивною масою на 20-30%, у важких дорожніх умовах вони володіють більшою експлуатаційною надійністю. Тягачами для напівпричепів служать трактора класу 0,6-1,4.

Поворотним механізмом обладнаний тільки причіп тракторний. Він простіше в технічному обслуговуванні, їх конструкція міцніше, а значить надійніше. Основним їх недоліком можна вважати нестійкість на крутих поворотах, зважаючи на високу бортовий надбудови. Недолік легко нівелюється акуратним водінням. До того ж причіп тракторний з поворотними цапфами має підвищену стійкість на схилах, що робить його застосування в умовах перепаду висот незамінним.

Основний вектор розвитку

тракторні причепи спочатку створювалися як тракторні потяги. Саме прагнення максимально використовувати тягові можливості тракторів призвело до винаходу напівпричепів, а слідом і напівнавісних причепів. Зараз все більше підприємств, які на базі тракторів встановлюють кузова різного призначення, створюють самохідні шасі, в тому числі і для роботи з постійно встановленими і змінними кузовами, пристосованими для транспортування вантажів загального і спеціального призначення.

Розвиток причепа для трактора паралельно супроводжується вдосконаленням допоміжного причіпного обладнання. Постійне прагнення до підвищення продуктивності і якості роботи, викликає необхідність все більш широкої заміни універсальних засобів на спеціалізовані. Сучасні трактори агрегируются з усіма видами випускаються причепів до трактора. Їх застосовність як і раніше висока буквально у всіх видах людської трудової діяльності, незважаючи на те, що все більш широке застосування отримують тракторні самохідні шасі зі змінними кузовами.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора