ТрА1 – 2.4.2 Ремонт систем мащення, живлення та охолодження двигунів. 20.03.2023. Заняття №29. Ремонт радіатора системи охолодження.
1. Повторіть: з предмету “Трактори” – будову і роботу системи охолодження.
2.Опрацювати заняття та законспектувати в зошит, відповісти на контрольні запитання.
МОЖЛИВІ НЕСПРАВНОСТІ СИСТЕМИ ОХОЛОДЖЕННЯ ТА СПОСОБИ ЇХ УСУНЕННЯ.
Під час роботи потрібно стежити за температурою охолодної рідини і при недостатній температурі в системі охолодження прикривати жалюзі радіатора. Якщо вони повністю відкриті, а двигун все ж перегрівається, його треба зупинити і перевірити рівень охолодної рідини в розширювальному бачку. Щоб унаслідок зниження тиску в системі після відкриття кришки не було миттєвого закипання і викидання рідини з горловини, її кришку знімають обережно. Рівень рідини в бачку має бути вищим за кран контролю рівня, але не вищим аніж 2/3 висоти бачка.
Слід періодично поповнювати мастильний матеріал у порожнині підшипникового вузла рідинного насоса, нагнітаючи його через прес-маслянку до появи свіжого матеріалу в контрольному отворі. Витікання рідини з дренажного отвору в корпусі насоса свідчить про те, що сальник ущільнення торця втратив герметичність і його необхідно замінити.
Несправності системи охолодження виникають від перегріву двигуна внаслідок недостатньої кількості охолодної рідини, зовнішнього забруднення серцевини радіатора, значного накипу, несправності вимикача гідромуфти або неповного відкриття клапанів термостатів, а також при поломці рідинного насоса.
Ремонт радіатора проводять з метою видалення механічних забруднень та накипу із серцевини, заміни трубок і запаювання тріщин у бачках радіатора. Від забруднення серцевини радіатора очищають скребачкою і щіткою, а найкраще віялом плоского струменя високого тиску. Після очищення радіатор оглядають і випробовують на герметичність. Заглушують отвори патрубків і занурюють його у ванну з водою. В радіатор нагнітають повітря під тиском до 0,1 Мпа і після виділення бульбашок повітря переконуються у герметичності трубок, боковин, бачків. Коли з’єднання трубок з опорними пластинами не герметичне, трубки пропаюють. Якщо число пошкоджених трубок не перевищує 10-15%, їхні кінці запаюють і таким чином виключають їх з роботи. При більшій кількості пошкоджених трубок їх замінюють новими. Радіаторні бачки ремонтують газовим зварюванням або пайкою твердим припоєм. Після ремонту радіатор перевіряють на герметичність.