A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Великоновосілківський професійний ліцей

Урок №25

Дата: 17.03.2020 15:14
Кількість переглядів: 2850

Урок №25

Тема:  «Несправніть КШМ і ремонт блок-картерів і гільз циліндрів двигуна»

  • Будова КШМ
  • Причини спрацювання деталей КШМ
  • Ремонт блок-картерів і гільз циліндрів двигуна

«Будова КШМ»

1. Призначення і загальна будова кривошипно-шатунного механізму.
Блок-картери і циліндри рядних і V -подібних двигунів, їх призначення, будова, умови роботи; матеріал виготовлення. Гільзи циліндрів (сухі і мокрі), їх призначення, переваги і недоліки. Встановлення гільз та ущільнення в місцях посадки. Конструктивні особливості циліндрів двигунів з повітряним охолодженням. Конструктивні особливості блоків циліндрів дизельних і карбюраторних двигунів.
2. Головки циліндрів, їх призначення, матеріал виготовлення. Фактори, які впливають на конструкцію головок блоку циліндрів. Принцип ущільнення (газового і рідинного) стиків між головкою та блоком циліндрів. Конструкція поршнів карбюраторних і дизельних двигунів.
3. Розмірні (вагові) групи поршнів, матеріал та технологія виготовлення Поршневі кільця, їх призначення, матеріал і обробка. Типи кілець, їх конструкція. Кількість і розміщення кілець на поршні.
4. Збірні кільця. Покриття кілець, зазори в замках і по висоті між кільцем та поршневою канавкою. Установка кілець.
5. Поршневі пальці, їх призначення, умови роботи, матеріал і обробка. Вимоги до поршневих пальців. Способи кріплення пальців. Плаваючі пальці характер спряжень.
6. Шатуни  і шатунні підшипники. Типи шатунних підшипників. Будова нижньої та верхньої головок шатуна. Шатунні болти. Затягування болтів. Зазори в підшипниках.
7. Колінчасті вали і їх конструктивні форми. Фіксація колінчастого вала в осьовому напрямку. Робота циліндрів за різної форми вала для дво-. чотири-, шести- та дванадцятициліндрових двигунів.
8. Корінні підшипники, застосування кулькових і роликових підшипників. Зазори в корінних підшипниках.
Маховики, їх призначення, матеріал та способи кріплення. Фактори, від яких залежить маса і розмір маховика. Мітки на маховику. Гасник крутильних коливань.

Детальніше: КШМ

 

«Причини спрацювання деталей КШМ»

Ознаки несправності кривошипно-шатунного механізму. • сторонні стуки та шуми; • зниження потужності двигуна; • підвищена витрата оливи; • перевитрата палива; • поява диму у відпрацьованих газах тощо.

Стуки та шуми у двигуні виникають унаслідок:

Підвищеного спрацьовування основних деталей;

Збільшення зазорів між спряженими деталями.

Зниження потужності двигуна спричинюється зменшенням компресії (тиску робочої суміші наприкінці такту стискання в циліндрі) внаслідок:

Порушення ущільнення прокладкою головки циліндрів у разі слабкого або нерівномірного затягування гайок кріплення або пошкодження прокладки;

Пригоряння кілець у канавках поршня через відкладення смолистих речовин і нагар;

Спрацьовування, поломки або втрати пружності кілець;

Спрацьовування стінок циліндрів.

Компресію в циліндрах двигуна перевіряють від руки за допомогою компресометра.

Тріщини в стінках порожнини охолодження блока та головки циліндрів можуть виникнути в разі:

Замерзання охолодної рідини;

Заповнення сорочки охолодження гарячого двигуна холодною рідиною.

Підвищена витрата оливи, перевитрата палива та димний випуск відпрацьованих газів сірого кольору (при нормальному рівні оливи в картері) з'являються внаслідок:

Залягання поршневих кілець;

Детальніше: Основні несправності кривошипно-шатунного механізму

 

«Ремонт блок-картерів і гільз циліндрів двигуна»

Характерні несправності блок-картерів: тріщини вперемичках між отворами для гільз, у стінках водяної сорочки (можуть бути пробоїни, корозійні руйнування); обломи гнізд під втулки розподільного вала;  тріщини або злами, що захоплюють постелі під корінні вкладиші колінчастого вала або маслопровідну магістраль; зношування отворів під палець проміжної шестерні й настановні щити, гнізд під вкладиші корінних підшипників і втулки розподільного вала або порушення їхньої співвісності; посадкових місць під гільзи й деформація отворів (неперпендикулярність осей і площин посадкових пасків під гільзи циліндрів до осі отворів корінних вкладишів); нарізних отворів і отворів під штовхачі або втулки штовхачів; кавітаційне зношування стінок блоку біля ущільнювальних кілець гільз; жолоблення площини рознімання з головкою циліндрів; різні смолисті відкладення (кокси, лаки, смоли) у водяній сорочці охолодження й маслопровідних магістралях.

Прочитати Розділ 11 стр. 7-10.

Підручник: РЕМОНТ АВТОМОБІЛІВ

 

Домашне завдання:
Відповісти на запитання з записами в зошиті: 

  • Які зовнішні ознаки спрацювання деталей КШМ?
  • Вказати на характерні несправності блок-картерів

« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора