A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Великоновосілківський професійний ліцей

Урок№45. Тема: Принцип дії гідравлічної системи зернозбирального комбайна.

Дата: 07.06.2023 12:21
Кількість переглядів: 23

опрацювання та конспектування матеріалу нежче:

На комбайнах «Дон» використовують гідрооб'ємне рульове управління з гідравлічним підсилювачем потоку. Воно володіє наступними важливими перевагами перед звичайним механічним керуванням: зменшені маса конструкції і зазор в системі управління, а також спрощена компоновка системи.

Принцип дії. Гідросистема працює за рахунок пересування робочої рідини (Масла) по трубопроводах і агрегатів. У ній так само, як і в основній системі, чотири потоки: подачі в насос, нагнітання від нього, управління і зливу.

При працюючому насосі і нерухомому рульовому колесі золотник підсилювача потоку знаходиться в нейтральному положенні. Масло, що забирається насосом, через канал насоса-дозатора направляється по трубопроводу назад в гидробак. Воно очищається при зливі в фільтрі.

В результаті обертання рульового колеса вправо масло подається насос-дозатором під тиском по трубопроводу в корпус підсилювача потоку і переміщує золотник вліво. При цьому його канал повідомляється з каналом корпусу. Робоча рідина, пройшовши по каналах і відкривши клапан, надходить по каналу до клапану і пересуває його вправо. Канали повідомляються. Далі частина масла, що нагнітається насосом, тече по трубопроводу і відкриває запірний клапан. Потім направляється по каналах і трубопроводах в порожнині циліндрів.

Гідросистема рульового управління комбайна

Мал. 1. Дросселирующий клапан:
1 корпус; 2 - шпиндель; 3 і 8 - кільця ущільнювачів; 4 - шпонка; 5 - кронштейн; 6 - кришка; 7 - болт; 9- шайба

Гідросистема рульового управління комбайна

Мал. 2. Принципова схема дії гідросистеми рульового управління (в нейтральному положенні) при нерухомому рульовому колесі і насосі-дозаторі:
1 підсилювач потоку; 2 і 25 - запірні клапани підсилювача потоку; 3. 283133 і 34 - канали в корпусі підсилювача потоку; 4 - корпус підсилювача потоку; 5 і 29 - пружини; 6 - золотник; 7910 121315 1824 і.26 - трубопроводи; 8 - канал в золотнику; 11 і 14 - гідроциліндри повороту керованих коліс; 16 - рульове колесо; 17 - насос-дозатор; 19 - запобіжний клапан системи зливу в баку; 20 - фільтр; 21 - гидробак; 22 - запобіжний клапан запобіжно-переливного пристрою, 23 - насос; 27 - клапан підсилювача потоку; 30 і 32 - дроселі підсилювача потоку



За допомогою поршнів циліндрів керовані колеса встановлюються в положення, відповідне правому повороту комбайна. Масло з протилежних порожнин циліндрів по трубопроводах проникає в кільцеву порожнину золотника і потім по трубопроводах зливається в бак.

при обертанні рульового колеса вліво масло подається насосом-дозатором під тиском по трубопроводу і каналу в корпус підсилювача потоку і переміщує золотник вправо. Далі воно надходить по каналу до клапану і пересуває його вправо. Канали повідомляються.

Далі частина масла, що нагнітається насосом, направляється по трубопроводу і відкриває запірний клапан. Потім тече по каналах і трубопроводах в порожнині циліндрів.

поршні циліндрів при переміщенні повертають керовані лісу в положення, відповідне лівого повороту комбайна. Масло з протилежних порожнин по трубопроводах проникає в кільцеву порожнину золотника і потім по трубопроводах зливається в бак.

У разі відмови насоса підсилювача або при буксируванні комбайна з непрацюючим двигуном насос-дозатор діє як ручний насос, що перекачує рідину з однієї порожнини гідроциліндрів в іншу.

Схема дії гідросистеми рульового управління ОЕЗ підсилювача в варіанті, відповідному лівого повороту комбайна, представлена на малюнку 3 ст.

При обертанні рульового колеса вліво масло, що нагнітається насосом-дозатором, надходить по трубопроводу в корпус підсилювача потоку і пересуває золотник вправо. Трубопровід і канал корпусу повідомляються один з одним. Робоча рідина, пройшовши по трубопроводу і каналу і відкривши клапан, направляється по каналу і трубопроводах в порожнині циліндрів.

Гідросистема рульового управління комбайна

Мал. 3. Принципова схема дії гідросистеми рульового управління при обертанні рульового колеса:
а - вправо; в -влево; м - вліво без підсилювача потоку

Поршні циліндрів повертають керовані колеса в положення відповідне лівого повороту комбайна. Масло з протилежних порожнин по трубопроводах проникає в кільцеву порожнину золотника і потім по трубопроводах видавлюється в бак. Для обертання рульового колеса необхідно докласти більше зусилля, ніж при роботі з підсилювачем.

З припиненням обертання рульового колеса масло перестає тиснути на торець золотника 6. Останній зміщується в нейтральне положення під дією пружин. Масло, замкнене в обох порожнинах циліндрів, міцно і стійко утримує механізм управління поворотом коліс в будь-якому заданому положенні.

Шестеренний насос НШ-10Е-3 призначений для нагнітання робочої рідини в гідросистемі рульового управління. Його встановлюють на двигуні.

Гідросистема рульового управління комбайна

Мал. 4. Підсилювач потоку:
1 - корпус; 2 - клапан; 3 і 12 - кришки; 4 - болт; 515 і 30 - кільця ущільнювачів; 6 і 8 - Дроселі; 7 - заглушка; 91822 і 25 - пружини; 10 і 26 - кульки; І та 27- сідла; 13 - упор; 14 - втулка; 16 - шайба; 17 - золотник; 19 і 23 - отвори для з'єднання з насосом-дозатором; 20 і 21 - отвори для з'єднання з порожнинами гідроциліндрів керованих коліс; 24 до 31 - хрестовини; 28 - отвір для з'єднання з системою зливу; 29 - штуцер для приєднання до системи нагнітання; 32 - стопорне кільце

Запобіжно-перепускний клапан служить для захисту гідросистеми від надмірних тисків, які виникають при зростанні опору.

Клапан розташований між нагнітаючої і зливний магістралями. Його конструкція аналогічна конструкції клапана основний гідросистеми. Відмітна особливість полягає лише в тому, що через клапан не проходить потік управління, а порожнину виходу потоку управління заглушена.

Запобіжний клапан регулюється на тиск відкриття в межах 125 МПа. Його монтують на рамі моторної установки під передньою майданчиком обслуговування.

Насос-дозатор розміщують під майданчиком водія і з'єднують через привід з рульовим колесом. Він забезпечує управління поворотом коліс як з підсилювачем потоку, так і без нього.

Підсилювач потоку пропорційно збільшує потік робочої рідини від насоса-дозатора до гідроциліндрів керованих коліс з метою зменшення зусиль на рульовому колесі і прискорення дії системи.

У корпусі (рис. 4), зібраному з кришками, встановлюють золотник з чотирма пасками. Пояски взаємодіють з кільцевими порожнинами

У штуцере монтують запірний клапан. Він складається з кульки, притискається до сідла пружиною, і двох хрестовин. Золотник з каналом утримується в нейтральному положенні двома пружинами.

У корпусі знаходиться клапан, який може переміщатися (під впливом робочої рідини) між кришкою і упором. Клапан являє собою кульку, притискуваний до сідла пружиною.

Для запобігання витоку робочої рідини в необхідних місцях розташовані кільця ущільнювачів.

Гідроциліндри повороту коліс встановлюють на мосту керованих коліс комбайна. Їх принципова пристрій аналогічно пристрою поршневих гідроциліндрів.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора