A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Великоновосілківський професійний ліцей

Тема 4.Особливості будови двигунів вантажних автомобілів та їх технічното обслуговування (ТО). 19.01.2023. Заняття №6. Особливості будови і технічна характеристика двигунів автомобілів.

Дата: 17.01.2023 12:18
Кількість переглядів: 492

1.Опрацювати заняття та законспектувати в зошит: пункт 2.1 стор.27 - 33 Підручник.

Класифікація та загальна будова двигунів

Класифікація двигунів

Двигун внутрішнього згоряння повинен відповідати своєму призначенню і мати високі техніко-економічні і екологічні показники. Основні вимоги до ДВЗ:

  • простота конструкції і надійність роботи на різних експлуатаційних режимах;
  • мінімальні габаритні розміри та маса при необхідній потужності, надійності і довговічності;
  • висока економічність щодо витрат палива і мастил при роботі на різних експлуатаційних режимах і кліматичних умовах;
  • високий моторесурс, протягом якого двигун повинен працювати надійно й економічно до капітального ремонту;
  • безвідмовний пуск за різних температурних умов і добра прийомистість;
  • найповніше зрівноваження сил та моментів рухомих мас та забезпечення заданого ступеня нерівномірності обертання колінчастого вала;
  • низький рівень викидів токсичних компонентів та шуму і повна безпечність незалежно від умов експлуатації.

Двигун внутрішнього згоряння класифікують за такими основними ознаками:

  • кількістю циліндрів — одноциліндрові та багатоциліндрові;
  • способом розташування циліндрів — однорядні (лінійні) та дворядні (V-подібні з кутом розташування рядів 90° й опозитні з кутом розташування рядів 180°);
  • способом здійснення робочого процесу — двотактні та чотиритактні;
  • способом сумішоутворення — із зовнішнім та внутрішнім;
  • способом запалювання робочої (пальної) суміші — із примусовим та самозапалюванням;
  • видом палива — рідинного (бензин, дизельне паливо) та газоподібного;
  • способом охолодження циліндрів — рідинного та повітряного;
  • способом повітрозабезпечення — без наддуву та з ним (механічним, газотурбінним, комбінованим).

Поршневий ДВЗ складається з таких механізмів та систем:

  • Кривошипно-шатунний механізм (КШМ)
  • Газорозподільний механізм (ГРМ)
  • Система живлення
  • Система мащення
  • Система охолодження
  • Система пуску
  • Система запалювання (є лише у карбюраторних двигунів)

Кривошиино-шатунний механізм призначений для перетворення прямолінійного зворотно-поступального руху поршня в обертальний рух колінчастого вала.

Газорозподільний механізм забезпечує своєчасний впуск в циліндри свіжої пальної суміші або повітря і випуск відпрацьованих газів.

Система живлення призначена для зберігання палива, очищення палива і повітря та подачі їх у циліндри двигуна.

Система мащення забезпечує безперервну подачу масла до деталей, між якими в процесі роботи двигуна виникає інтенсивне тертя.

Система охолодження підтримує оптимальний тепловий режим двигуна, який працює.

Система пуску призначена для надійного пуску двигуна у різних експлуатаційних умовах.

Система запалювання в карбюраторних двигунах забезпечує своєчасне і безперебійне запалювання робочої суміші.

2.Переглянути відео

 

3.Виконати тести.

1.За якою ознакою ДВЗ поділяють на двотактні та чотиритактні?*

2 балла

4.За якою ознакою ДВЗ поділяють на двигуни без наддуву та з ним*

2 балла

3.Забезпечує своєчасний впуск в циліндри свіжої пальної суміші або повітря і випуск відпрацьованих газів*

2 балла

4.Призначена для зберігання палива, очищення палива і повітря та подачі їх у циліндри двигуна*

2 балла

5.В карбюраторних двигунах забезпечує своєчасне і безперебійне запалювання робочої суміші*

2 балла


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора