A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Великоновосілківський професійний ліцей

Урок № 30

Дата: 09.04.2020 11:21
Кількість переглядів: 202

Урок № 30

Тема:  «Спрацювання і ремонт паливної апаратури дизельних двигунів»

Важливість проведення своєчасного технічного обслуговування
Схема паливної системи двигуна складається з декількох самостійних вузлів, об’єднаних топливопроводами. Вихід будь-якого елементу з ладу веде до підвищеного зносу всіх інших частин подачі палива, тому затягування з визначенням винуватця неправильної подачі пального викликає додаткові пошкодження, що веде до збільшення вартості ремонту і необхідності замінювати більшу кількість деталей.

Так, наприклад, вийшов з ладу топливоподкачивающий насос не зможе підтримувати подачу достатньої кількості пального ТНВД. Це в свою чергу призведе до прискореного його зносу. Крім цього не буде забезпечуватися достатній тиск палива, що подається в форсунки.

В результаті низького тиску пального в паливній рампі форсунки є не будуть нормально дозувати і розпорошувати дизпаливо. Двигун відхилиться від оптимального режиму роботи. Електронний блок управління буде намагатися скорегувати ситуацію і видасть сигнал про помилку.

Якщо автовласник не звертатиме увагу на поломку, то через неправильну подачі палива силовий агрегат буде зношуватися в прискореному темпі. Так, замість заміни недорого топливоподкачивающего насоса, виникне необхідність капітального ремонту двигуна і його системи харчування. Це і є основна причина, чому важливо вчасно проводити діагностику подачі палива.

Причини, що викликають несправності
Основними причинами, здатними викликати несправності паливної системи дизельного двигуна, є:

низька якість заправляється дизпалива;

випадкове потрапляння бензину в паливний бак;

відсутність якісного технічного обслуговування;

стиль їзди, що викликає механічні пошкодження і підсмоктування повітря в паливну магістраль.


Стан фільтра також грає важливу роль. При його неналежному стані відбувається забивання магістралей. Паливна апаратура для своєї нормальної роботи вимагає своєчасної чистки і зливу конденсату з фільтруючого елемента. При цьому необхідно візуально оглядати його стан і при необхідності проводити заміну.

Ознаки необхідності проведення діагностики
Про те, що найближчим часом буде потрібно ремонт паливної апаратури дизельних двигунів може сигналізувати скрутний запуск мотора. Причинами, що викликають нестабільне включення двигунів є:

системи упорскування палива не забезпечує достатню розпорошення пального;
надмірний знос нагнітальних елементів нездатних забезпечити необхідний тиск;
момент упорскування має неправильний кут випередження, потрібно його налаштування;
повітря в паливній системі створює брак дизеля перед ТНВД;
впорскування пального занадто малою дозою, тобто необхідна регулювання;
Несезон палива, залитого в бак.


Погіршення динамічних характеристик свідчить про те, що паливна система дизельного двигуна вимагає уваги автовласника. Причинами, чому дизельний двигун, втратив потужність можуть бути:

неправильне регулювання насоса;
знос розпилювачів;
завоздушена паливна система;
зниження продуктивності насоса, що підкачує.
Також симптомами того, що необхідна діагностика паливної системи дизельного двигуна, є:

чорний вихлоп, що виникає, коли подача палива відбувається з запізненням, або свідчить про неоптимальном сумішоутворення;

жорстка робота двигуна, що виникає при різному дозуванні палива в циліндри;
сірий дим з вихлопної труби, що говорить, що в дизельному двигуні невірний час випередження впорскування;

висока температура двигуна, що виникає через погане розпилення пального форсунками;

сторонній шум при роботі, що виникає через попадання повітря в паливну систему;

нестабільні обороти холостого ходу;

раптова зупинка двигуна як під навантаженням, так і в холосту;

при відключенні двигуна він продовжує працювати, так як паливо просочується через електромагнітний клапан;

візуальне виявлення течі солярки.

Зростання витрат палива без зміни стилю водіння також має насторожити автовласника. Причиною цього не обов’язково може бути система харчування, але діагностика паливної апаратури дизельних двигунів не буде зайвою в такій ситуації. Тільки переконавшись у повній справності подачі палива можна переходити до пошуку інших можливих причин збільшення споживання пального.

Основні методи діагностики
Діагностика паливної системи легкових і вантажних автомобілів, обладнаних дизельними двигунами проводиться трьома основними способами:

все обладнання підлягає візуально-акустичного огляду;
вимірювання параметрів за допомогою проборов і стендів;
електронна діагностика із застосуванням пристрою, що зчитує сканера і персонального комп’ютера.


Кожен з методів доповнює один одного, допомагаючи виявити поломки різного типу. Так, при візуальному огляді виявляються найбільш грубі несправності, наприклад, механічні пошкодження. Акустичної діагностикою можна виявити сторонні звуки, що виникають в дизельних моторах. Комп’ютерна та стендова перевірки дозволяють виявити поломки в електроніці. Деякі виробники, наприклад, Кубота і Делфі мають власні зчитувальні сканери та програмне забезпечення для пошуку несправностей.

Застосування комп’ютера для виявлення проблем
Одним з головних переваг комп’ютерної діагностики є можливість визначити поломку без демонтажу і розбирання вузлів. Вся інформація, яка надходить з датчиків, підлягає обробці. Після цього коло винуватців несправності звужується.

Для проведення такого виду операцій персонал повинен пройти спеціальне навчання по ремонту паливної апаратури сучасними методами. При відсутності висококлассіфіцірованних фахівців наявність сканера і персонального комп’ютера не допоможуть в пошуку несправності. Це є причиною неможливості бути широко розповсюдженим електронної діагностики.

Причини наявності підсмоктування повітря
Пристрій паливної системи дизельного двигуна не здатне працювати нормально при наявності навіть невеликої кількості повітря в паливній магістралі. Причинами, чому паливопровід завоздушівается, можуть бути:

зношеність ущільнювачів;
механічні пошкодження паливних шлангів, що є частою поломкою на паливних магістралях техніки Кубота;
низький рівень палива в баку.


Фільтр є расходников, підлягає періодичній заміні. Неправильна установка або низька якість можуть призвести до потрапляння повітря, тому якщо проблеми почалися після техобслуговування, відремонтувати машину можна перевіркою стану фільтруючого елемента.

Розповітрювання паливної системи
Перед тим як прокачувати паливну систему необхідно визначити місце підсосу повітря. Для цього необхідно дотримуватися наступного плану дій:

Обстежити паливну магістраль на наявність слідів витікання солярки;
Від’єднати топливоподачу і обратку від ТНВД;
Приєднати паливний насос підвищення тиску до ємності з пальним;
Розташувати тару вище ТНВД;
Почекати кілька годин;
Запустити двигун. Якщо симптоми наявності повітря в системі пропали, значить слід міняти паливні шланги;
Опустити ємність нижче рівня ТНВД і почекати кілька годин;
Завести мотор. При підсосі повітря через насос, з’являться симптоми завоздушіванія системи.
Інструкція про те, як прокачати паливну систему дизельного двигуна:

Послабити болт обратки;
Зняти трубки йдуть до форсунок;
Прокрутити коленвал;
Дочекатися появи палива і повернути шланги на місце.
Прокачування може бути проведена і без зняття трубок з форсунок. У такому випадку буде потрібно більше часу. Виявити момент розповітрювання системи буде складніше.

Своєчасне проведення діагностики вбереже автомобіль від неприємностей. При виявленні будь-якого із симптомів необхідності ремонту паливної системи дизельного двигунів не рекомендується затягувати з поїздкою на станцію технічного обслуговування. Тим більше сучасні методи перевірки дозволяють виробляти всі дії безпосередньо на машині без демонтажу деталей і вузлів.

Якщо у вас виникли питання — залишайте їх у коментарях під статтею. Ми або наші відвідувачі з радістю відповімо на них

 

Матеріали

 

Домашне завдання:
Відповісти на запитання з записами в зошиті: 

  • Призначення і перевірка паливопроводів високого тиску?
  • Дифіктовка і ремонт паливопідкачувального насосу?
  • Визначення дефектів і ремонт форсунків?
 

« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора