A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Великоновосілківський професійний ліцей

Урок №40.Тема:ТО системи мащення двигуна.

Дата: 19.03.2023 09:02
Кількість переглядів: 129

Тема для опрацювання та конспектування світлини конспектів на електрону пошту присилати: http://evgeniyzhovnirenko@gmail.com
Технічне обслуговування системи мащення
Технічне обслуговування системи мащення полягає: в перевірці щільності з'єднань, контролі необхідного рівня масла в піддоні картера, періодичному промиванні та очищенні центрифуги, заміні фільтрувальних елементів, очищенні сапунів та інших деталей системи, заміні масла і постійному контролі за роботою системи за показаннями манометра і дистанційного термометра.
При роботі дизеля необхідно систематично контролювати тиск (0,15...0,35 МПа) і температуру (70...90°С) масла, періодично протягом зміни перевіряти герметичність з'єднань маслопроводів, фільтрів, кришок головки циліндрів, піддона картера та інших агрегатів дизеля.
Перед пуском дизеля необхідно перевіряти рівень масломірною лінійкою, при необхідності доливати масло. Для заправки системи необхідно використовувати масла, рекомендовані заводськими інструкціями.
Для забезпечення нормальної і тривалої роботи двигуна необхідно провадити такі операції технічного обслуговування системи мащення:
·щозміни необхідно виявляти і усувати підтікання масла та інші несправності системи, а також очищати дизель від милу і бруду; після зупинки дизеля на слух перевіряти роботу центрифуги, після його зу­пинки 0,5...2 хв1 ротор центрифуги повинен обертатися, утворюючи рівномірний характерний шум. Відсутність такого шуму або корот­кий період обертання ротора свідчать про несправність центрифуги, забивання або недостатній тиск масла, що надходить до неї, тоді центрифугу необхідно розібрати, виявити і усунути несправність;
·при ТО – 1 центрифугу необхідно промивати. Ротор знімають з корпусу, потім з його ковпака видаляють осад дерев'яними скребками, а деталі промивають в дизельному паливі. Вихідні отвори жиклерів форсунок прочищають мідним дротом діаметром 1,5 мм. Ротор склада­ють, слідкуючи за правильністю встановлення ущільнюючого кільця в канавці корпусу ротора, потім на вісь встановлюють ротор і ковпак;
·при ТО-2 міняється масло і промивається при цьому система мащення;
·при ТО-3 необхідно промивати дизельним паливом піддон картера і маслоприймач, знявши їх з дизеля.
 
 Основні несправності системи мащення та їх ознаки
Зовнішніми ознаками несправності системи мащення є зниження або підвищення тиску в системі, а також погіршення якості масла внаслідок забруднення. Зниження тиску в системі можливе в результаті недостатнього рівня масла в картері, його зрідження, витікання через нещільності у з'єднаннях маслопроводів або тріщини, спрацювання деталей масляного насоса, порушення регулювання або заїдання редукційного клапана у відкритому положенні і внаслідок спрацювання підшипників колінчастого і розподільного валів. Низький рівень масла у піддоні картера може бути внаслідок вигоряння і витікання його через нещільності прокладок і сальників колінчастого вала. Рівень масла необхідно перевіряти щодня перед виїздом на лінію, а при тривалих рейсах — на зупинках в дорозі. Перевірку слід провадити не зразу після зупинки двигуна, а через 3—5 хв, щоб масло встигло стекти у піддон. Щоб запобігти зрідженню масла, необхідно використовувати лише ті його сорти, які рекомендуються заводськими інструкціями для даного типу двигунів. Підтікання масла через нещільності у з'єднаннях маслопроводів усувають підтягуванням цих з'єднань. Маслопровід з тріщиною заміняють. Якщо Тріщину виявлено в дорозі, то в місці підтікання розрізають маслопровід полотном ножівки і обидва кінці трубок з'єднують гумовим шлангом, розрахованим на великий тиск. Кінці шланга закріплюють на маслопроводі хомутиками або м'яким дротом. Несправності масляного насоса, редукційного клапана і підшипників усувають у ремонтній майстерні. Підвищення тиску в системі мащення можливе внаслідок застосування масла з підвищеною в'язкістю, заїдання редукційного клапана у закритому положенні і засмічення маслопроводів. Маслопроводи необхідно прочищати під час розбирання двигуна дротом, потім промивати сильним струменем гасу і продувати стисненим повітрям. Під час експлуатації автомобіля можливі випадки, коли зниження або підвищення тиску масла показує несправний покажчик тиску. Для перевірки правильності дії покажчика в один з отворів центральної магістралі, що закривається пробкою з різьбою, вкручують штуцер контрольного покажчика тиску масла.
Ознака 1. Рівень масла в піддоні знижується швидше, ніж звичайно.
Несправності. Масло протікає в місцях з'єднань під­дона з картером, кришки розподільних шестерень, ковпака головки, маслопроводів; пошкоджений масляний радіатор. Усувають ці несправності підтягуванням кріплень або заміною ущільнень. Пошкоджений радіатор відключають перемикачем, потім заміняють новим.
Якщо передчасне зниження рівня масла в системі супроводиться димним вихлопом відпрацьованих газів з синюватим відтінком, це означає несправність у поршневій групі кривошипно-шатунного механізму. У таких випадках двигун потребує ремонту.
Ознака 2.  Тиск масла нижчий від допустимого.
Несправності. Збільшились зазори в рухомих з'єднаннях двигуна; порушилось регулювання зливного клапана, вийшов з ладу маслонасос.
Якщо збільшились зазори між тертьовими поверхнями деталей, у двигунах з повнопотоковою центрифугою тиск можна відрегулювати клапанами системи мащення. Якщо це не допомагає, потрібен ремонт.
Працювати на двигуні з тиском масла, нижчим від допустимої величини, забороняється.
Ознака 3. Температура масла вища від норми.
Несправності. Забруднений масляний радіатор, неправильно встановлений перемикач масляного радіатора, несправний клапан масляного радіатора, несправна система охолодження двигуна.
Щоб усунути ці несправності, відповідно очищають масляний радіатор, перевіряють положення перемикача, усувають неполадки в системі охолодження.
 
Принцип роботи системи мащення
 Під час роботи двигуна насос засмоктує оливу крізь сітчастий фільтр оливоприймача й подає її під тиском у вихідний отвір, далі каналом – в оливний фільтр. У разі підвищення тиску  в системі, відкривається редукційний клапан масляного насоса, і частина оливи пропускається назад в оливоприймач. Редукційний клапан відрегульовано на заводі на тиск 0,45 МПа за допомогою пружини певної жорсткості, тому регулювати клапан під час експлуатації непотрібно. Далі мастило по каналах подається до тертьових деталей (колінчастого вала та розподільчого, ін..) та розбризкується по стінкам циліндра та механізму приводу клапанів. Мастило стікає по каналу в піддон картера автомобіля і вся операція починається спочатку.
 
Заміна мастила: В двигуні мастило міняють через 10-15 тис. км. Операцію по заміні оливи та фільтра потрібно виконувати в гаражі на оглядовій ямі або на естакаді, для того щоб забезпечити вільний доступ до зливної пробки піддона. Якщо все готово, автомобіль розташований на оглядовій ямі або естакаді, застрахований противідкатним упором і стоянковим гальмом, можна розпочинати операцію. Потрібно відкрити капот зняти кришку масляної горловини, для того щоб створити нормальний атмосферний тиск в середині двигуна. Відкривши пробку в піддоні картера потрібно злити мастило, не забуваючи підставити відро або іншу ємність. Зливати мастило необхідно з прогрітого двигуна. Після того як мастило стече, потрібно закрутити пробку і відкрутити масляний фільтр. Перед установкою нового фільтра потрібно перевірити розташування гумової кільцевої прокладки, яка повинна знаходитись в канавці  торця фільтра. Новий фільтр потрібно закручувати за допомогою рук. За допомогою воронки залити масло, відповідно до сезону експлуатації. Через декілька хвилин коли мастило стече потрібно перевірити його рівень за допомогою щупа. Перед запуском двигуна незабути закрутити пробку масло заливної горловини

« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора