Урок №2
Урок №2
Тема: «Ремонт стартера»
Принцип дії роботи
Пусковий пристрій являє собою електродвигун постійного струму. У момент повороту ключа запалювання на нього подається напруга від акумулятора через втягують реле. Додатково реле виштовхує Бендикс (обгонную втулку) для зчеплення з вінцем маховика двигуна. Вал розкручується і двигун запускається. Після запуску двигуна муфта від’єднує шестерню.
Симптоми виходу з ладу стартера
при повороті ключа запалювання не чути характерного звуку і машина не заводиться;
звук роботи пускового приладу чути, але двигун не стартує;
в звуці працюючого стартера чути скрегіт, двигун заводиться нестабільно;
при повороті ключа чути клацання в реле, але вал двигуна не крутитися;
пусковий пристрій не відключається.
Ці симптоми не обов’язково вказують на несправність стартера, вони можуть бути викликані неполадками в бортовій мережі, поломкою двигуна, замка запалювання або іншими причинами. Тому необхідна ретельна попередня діагностика.
самостійна діагностика
Часта причина відмови стартера заводити автомобіль полягає у відсутності контакту в проводці між клемами і акумулятором або в слабкому заряді батареї. Заміряйте напруга звичайним тестером на клемах Delco Remy під час старту двигуна. Справний акумулятор повинен підводити напруга 13-14.6 вольта.
Якщо напруга бортової мережі просаживается, то, можливо, що несправний генератор. Перевірити працездатність генератора нескладно. Якщо автомобіль заводиться, включіть запалення і відключіть мінусову клему від батареї. Якщо двигун не глухне, то значить, генератор Delco Remy працює. Генератор призначений для зарядки акумулятора під час роботи двигуна і генерування електроенергії для забезпечення електричної системи автомобіля.
Також, якщо ви самостійно, без приладів і стенду, тестируете Delco Remy на автомобілі, зверніть увагу на потужність світла фар, освітлення в салоні, гучність звуку сигналу. Візуально і на слух ви можете визначити зниження потужності цих приладів. В цьому випадку шукайте несправність в генераторі або акумуляторі.
Якщо стартер запускається, але чути сильний скрегіт, то, швидше за все, спрацювалися зуби Бендикс. Його буде необхідно замінити. Для того щоб переконатися в несправності Бендикс Delco Remy, необхідно демонтувати його і перевірити візуально зуби шестірні.
Вихід з ладу втягує реле Delco Remy зазвичай характеризується двома симптомами: або ротор не крутиться, або не відключається. У цьому випадку знадобиться заміна або ремонт втягує реле стартера
Діагностика стартера на стенді
Діагностувати справність пускового пристрою автомобіля, не розбираючи, зручно на стенді. Зробити це своїми руками не вийде. Стартер необхідно демонтувати і принести в найближчий автосервіс, обладнаний стендом для діагностики.
Зазвичай такі стенди є універсальними пристроями, і можуть перевірити, як працездатність стартера, так і генератора. Принцип їх роботи полягає в імітації роботи електроприладів в реальних умовах і при різних навантаженнях. В цей час знімаються їх електричні та механічні свідчення. Стенди мають універсальні кріплення для установки різних моделей стартерів і генераторів, і дозволяють вимірювати наступні параметри при повному гальмуванні і на холостому ходу:
сила обертання (момент) двигуна;
сила споживання струму;
напруга.
За допомогою професійного стенду можна перевірити стартери для вантажних і легкових автомобілів, лівого і правого обертання. Також легко перевірити на стенді і генератор, існує можливість запускати генератор в парі зі стартером.
Однак за допомогою стенду перевіряються в основному електричні параметри пристроїв. В результаті випробувань ви отримаєте технологічну карту електричних параметрів, але не стан зносу механічних вузлів. Їх простіше перевірити візуально. У той час як витік в ізоляції обмоток можна перевірити тільки на спеціалізованому стенді або за допомогою спеціальних пробників або осцилографів.
Для пускових приладів Delco Remy струм споживання в режимі повного гальмування повинен бути в районі 700 А, а гальмівний момент не менше 5В. Якщо стенд оснащений вимірювачем температури, то в робочому стані стартер не повинен нагріватися вище 30 градусів. Більш висока температура говорить про замиканні обмоток.
Ремонт втягує реле стартера
Якщо ви визначилися, що біда вашого автомобіля трапилася через втягує реле, то стартер необхідно зняти і розібрати. Це можна зробити на СТО, але при наявності відповідного інструменту і навичок відремонтувати реле легко і самостійно.
Переконатися в несправності реле можна на знятому пристрої без стенду своїми руками. За допомогою кабелю для «прикурювання» підключіть «мінус» акумулятора до корпусу стартера, а «плюс» до керуючої клеми реле . Якщо стався клацання, але Бендикс втягся, то несправностей реле.
Після демонтажу стартера, реле розбирається в наступній послідовності:
відкручуйте гайки, червоними стрілками;
викручуйте гвинти, відмічені синіми стрілками;
постукуючи, повільно знімайте кришку;
виймайте контактний механізм з пружиною.
Зверніть увагу, якщо ви робите ремонт своїми руками, що в деяких моделях гвинти мають головки під хрестову викрутку, а в деяких під головку Torx.
Весь сенс ремонту полягає в перевірці пружини на знос і чищення контактів. Їх потрібно відчистити і відполірувати. Пластину, яка кріпиться на штоку шайбою з затискними пелюстками, необхідно перевернути і закріпити заново, тому що робоча сторона може бути серйозно пошкоджена Вищербліни.
На цьому ремонт реле закінчується. Своїми руками, без застосування спецобладнання, навряд чи що-небудь можна зробити ще. Якщо після складання проблема залишилася, то краще реле замінити на нове.
Продовження терміну служби стартера
Стартер, також як і інші електромеханічні прилади потребує технічного обслуговування. Це потрібно при проведенні ТО2 після 20-30 тисяч кілометрів пробігу. Електроприлад знімається з автомобіля, очищається від бруду і проводиться перевірка:
механічного стану колектора і струмопровідних канатиков;
висоти електричних щіток;
пружність пружин щіток;
вільний хід щіток в власниках;
хід приводу;
люфт вала якоря;
наявність масла в маслянках (якщо вони є).
Якщо виявляються відхилення від норми, то
контактні пластини колектора зачищаються, шліфуються або проточуються;
проводиться заміна щіток;
очищається привід від бруду;
для усунення люфту змінюються втулки;
доливається масло.
Своєчасне технічне обслуговування набагато знижує ймовірність виходу з ладу компонентів автомобіля.
Матерали: РЕМОНТ СТАРТЕРА
Домашне завдання:
Відповісти на запитання з записами в зошиті:
- Як відновлюють спрацьовані шийки якоря стартера?
- Яким приладом контролюють биття колектора стартера?