A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Великоновосілківський професійний ліцей

Урок № 42

Дата: 11.05.2020 08:43
Кількість переглядів: 219

Урок № 42

Тема:  «Несправності ремонт ланки гусениць трактора»

Ходова частина гусеничних машин
Рекомендації з технічного обслуговування
Короткий огляд конструкцій, факторів, що впливають на знос, рекомендації з технічного обслуговування і експлуатації можуть допомогти збільшити термін служби ходової частини машин на гусеничному ходу.

Кожен окремо компонент ходової частини гусеничних машин - провідні і напрямні колеса, опорні і підтримуючі катки, траки, черевики, пальці, втулки і ходові рами - виглядає відносно простою і зрозумілою деталлю. Але коли ці компоненти зібрані в єдину систему і становлять ходову частину гусеничної машини, виходить складний механізм, на частку якого може припадати половина і більше всього обсягу ремонтних робіт по гусеничного бульдозера за весь його термін служби.

Пальці у втулках є шарніри гусеничного ланцюга, завдяки яким полотно огинає провідне і направляє колеса. У найзагальнішому вигляді ходові частини гусеничних машин можна розділити по конструкції шарніра і способам мастила пальців і втулок.


Так звана «суха ланцюг», в якій мастило між пальцем і втулкою не передбачена, майже не використовується в сучасних гусеничних машинах, таких як бульдозери, навантажувачі та екскаватори, хоча на деяких найбільших кар'єрних екскаваторах, вартість яких надзвичайно висока, з економії можуть використовуватися «сухі» гусениці. Крім того, гусениці «сухого» типу продаються як запчастини, оскільки вони дешевші за оригінальні змащуваних гусениць і можуть стати хорошою альтернативою, коли машина майже відслужила своє і використовувати дорогі запчастини немає сенсу.

Протилежністю «сухим» ланцюгах є гусениці зі змащувати втулками, зокрема «з закритим шарніром з змазкою», в яких між пальцем і втулкою закладається мастило. Гусеницями з такими втулками зазвичай оснащують гідравлічні екскаватори, за винятком, як уже говорилося, деяких дуже великих кар'єрних моделей. Одним з переваг змащуваних гусениць є більш низький шум при роботі в порівнянні з «сухими» гусеницями.
Гусеничні ланцюги третього, щодо нового типу зазвичай називають «з закритим шарніром з рідким мастилом». У конструкцію їх шарніра входять палець з порожниною, заповненою маслом, і ущільнення з армованого поліуретану та гуми. Через радіальний канал малого діаметра масло з порожнини надходить в кільцевий зазор між втулкою і пальцем. При складанні вузла герметизирующая гумова заглушка вставляється в невеликий отвір в торці пальця, а через «голку», вставлену в заглушку, вакуумним насосом можна відкачувати повітря, що проникає через мікроскопічні пори в зазор між пальцем і втулкою, даючи можливість маслу заповнити зазор.

Гусеничний ланцюг з змазкою коштує дорожче, ніж «суха», а ланцюг з «рідким мастилом» - ще дорожче, проте два останніх типу широко використовуються, оскільки знос в зазорі між пальцем і втулкою в них значно менше, ніж в «сухих» ланцюгах . Збільшення терміну служби за рахунок мастила, як стверджують виробники, з надлишком компенсує підвищення вартості.

Також існують гусениці з резинометаллическим шарніром. У них між пальцем і траком знаходиться гумова втулка, вигин в місцях зчленування траків відбувається за рахунок еластичності гуми. Застосовуються і шарніри з голчастими підшипниками в якості втулки. Завдяки такій конструкції ресурс гусениці зростає, але значно збільшується і її складність. Ці останні два типу шарнірів менш поширені, і ми не станемо їх розглядати в даній статті.

Відстань між шарнірами траків
Відстань між шарнірами траків
Пальці і втулки
Як тільки нова гусенична машина потрапляє в бруд, неминуче починається знос її ходової частини. Провідне колесо переміщує гусеничне полотно, впираючись у втулки, а траки гусеничної ланцюга стосуються напрямних коліс і ковзанок. При цих взаємодіях метал поступово стирається. Коли між труться парами потрапляють різні абразивні частинки, а також коли грунтозачепи траків занурюються в твердий грунт і на деталі ходової частини діють високі навантаження, процес зносу прискорюється. Чим вище швидкість роботи машини, тим швидше зношується ходова частина лише тому, що зростають навантаження в її вузлах.

У «сухий» ланцюга в результаті руху пальця щодо втулки зношуються одна сторона пальця і ??відповідна сторона внутрішньої поверхні втулки. В результаті геометрія пальця-втулки порушується, крок гусеничного ланцюга, т. Е. Відстань між осями пальців, у міру зносу збільшується. В результаті збільшення кроку ланцюг подовжується, натяг її слабшає, і вона «провисає», а зона контакту втулки з зубами ведучого колеса зміщується з правильного місця, прискорюється знос і зубів колеса, і зовнішньої поверхні втулки. Кро

 

Матеріали

 

Домашне завдання:
Відповісти на запитання з записами в зошиті: 

  • Що таке сухий ланцюг гусеничного трактора?
  • Як відновити гусеничний ланцюг трактора?
 

« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора