Урок № 32
Урок № 32
Тема: «Перевірка на стенді роботи двигуна»
Основними показниками, що характеризують загальний технічний стан двигуна, є потужність та питома витрата палива, які визначають на гальмівних стендах або за допомогою спеціальних електронних приладів у режимі розгону дизеля. Однак застосування на практиці таких засобів потребує високої кваліфікації виконавців, а вартість засобів зависока. Тому для більш практичного та оперативного діагностування й конторолю роботи двигунів рекомендовано проводити пошук несправностей як за якісними ознаками технічного стану, так і з нескладних механічних засобів та діагностичних технологій.
Колір вихлопних газів За кольором та інтенсивністю вихлопних газів можна визначити стан дизельного двигуна. Вихлопні гази справного і відрегульованого двигуна не мають кольору. Отже, колір вихлопних газів є важливою діагностичною ознакою, що вказує на виниклі в двигуні несправності і допомагає поставити попередній діагноз двигуну, який уточнюють у процесі діагностування.
Чорний дим
неповне згоряння палива, що може вказувати на зависання, закоксовування або зношення розпилювача форсунки;
недостатнє подавання повітря через засміченість повітроочисника і всмок тувального каналу.
несправність турбіни нагнітання повітря;
порушення кута початку подавання палива і фаз газорозподілення;
надмірне подавання палива насосом і нерівномірність за лініями його нагнітання;
порушення регулювання або герметичності клапанів газорозподільного механізму.
Білий дим
низька компреся в циліндрах двигуна;
потрапляння води в циліндри (біла пара води);
пропуски спалаху через дефекти форсунок;
засміченість фільтра тонкого очищення палива;
зношення паливопідкачувального насоса;
несправність перепускного клапана паливного насоса;
запізніле подавання палива насосом.
Синій дим
вигоряння картерної оливи через її високий рівень у картері;
зношення або закоксовування оливо- знімних кілець;
великий зазор між стрижнями клапанів і їхніми напрямними втулками.
НА ЗАМІТКУ За час роботи двигуна з невідрегульованими форсунками витрати палива збільшуються на 10%, а ресурс двигуна зменшується на 20%. Робота двигуна з димним випуском супроводжується збільшенням витрат палива на 3-6%
Домашне завдання:
Відповісти на запитання з записами в зошиті:
- За яким кольором вихлопних газів визначають несправність двигуна?
- На скільки відсотків збільшується витрата палива при не відрегульованих розпилювачах?