A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Великоновосілківський професійний ліцей

17.03.2022 Урок №31. Загальна будова системи живлення дизельного двигуна. Паливо для дизельних двигунів.

Дата: 19.03.2022 20:41
Кількість переглядів: 103

Опрацювати урок та законспектувати в зошит, відповісти на контрольні запитання.

   Система живлення дизелів має відповідати таким вимогам:
• створювати високий тиск упорскування палива в циліндр;
• дозувати порції палива відповідно до навантаження дизеля;                                                                                     • впорскувати паливо в камеру згоряння в певний момент, протягом заданого проміжку часу і з певною інтенсивністю;                                                                                                                                                            • добре розпилювати й рівномірно розподіляти паливо по об'єму камери  згоряння;                                                                                                                                                                   • забезпечувати початок упорскування й порції палива, що подаються насосом, однаковими в усіх циліндрах;                                                                                                                                                                  • надійно фільтрувати паливо перед його надходженням у насоси й форсунки.

   Ці вимоги зумовлені тим, що на процес сумішоутворення в дизелів відводиться мало часу (близько 0,001 с), тому дуже важливо розпилити паливо на найдрібніші краплинки й рівномірно розподілити їх повсьому об'єму повітря в камері згоряння.

   До системи живлення дизелів входять: 4 паливний бак; + фільтр грубої та тонкої очистки палива; + паливопроводи; + паливний насос високого тиску; + всережимний регулятор частоти обертання; автоматична муфта випередження впорскування палива; + форсунка; + підкачувальні насоси.

   Паливо для дизелів має відповідати таким вимогам:                                                                                               •  добре прокачуватися, забезпечуючи безперебійну роботу паливоподавальної апаратури (тобто мати оптимальну в'язкість, певні низькотемпературні властивості, не містити води й механічних домішок);                                             • забезпечувати добре розпилювання, сумішоутворення й випаровування, а також швидке самозаймання, повне згоряння та м'яку роботу без димлення, що залежить від його хімічного складу, який оцінюється цетановим числом (показник займистості дизельного палива);                                                                                                                 • не спричинювати підвищеного нагаро- й лакоутворення на клапанах, поршневих кільцях, поршнях, закоксування розпилювача й зависання його голки (схильність до нагаро- й лакоутворення дизельного палива залежить від його хімічного складу, в'язкості, а також умісту механічних домішок);                                                                                 • не спричинювати корозії резервуарів, баків та інших деталей двигуна (корозійність палива залежить від умісту в ньому кислот, сірчистих сполук і води);
• бути стабільним під час транспортування й зберігання.

   В'язкість - один із найважливіших показників якості дизельного палива. Від неї залежать однорідність складу робочої суміші, розпилюваність і випарність палива в циліндрі, надійність та довговічність паливної апаратури.

   Паливо малої в'язкості добре розпилюється, випаровується й згоряє. Проте в цьому разі підвищується спрацьовування плунжерних пар паливного насоса, що призводить до витікання палива через збільшені зазори. Якщо в'язкість висока, паливо погано розпилюється, погіршується процес згоряння, знижується економічність роботи та підвищується димність вихлопу дизеля.

   До важливих експлуатаційних характеристик дизельного палива належать його низькотемпературні властивості, які характеризують рухливість палива за мінусових температур. У дизельному паливі містяться парафінові вуглеводні, які за високої температури перебувають у розчиненому стані, а в разі зниження її викристалізовуються.Низькотемпературні властивості оцінюються температурами помутніння й застигання.

   Температурою помутніння називають температуру, за якої зміниться фазовий склад палива, тобто поряд із рідкою фазою з'явиться тверда. При цьому паливо мутніє через виділення мікроскопічних кристалів льоду (якщо в паливі є вода) й твердих вуглеводнів.

   Температурою застигання називають температуру, за якої паливо ні втрачає рухливість.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора