A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Великоновосілківський професійний ліцей

ТрА1 – 2.3.1 Види спрацювання та відновлення деталей машин.06.02.2023. Заняття №17. Скрученість, погнутість та щільність деталей.

Дата: 30.01.2023 19:24
Кількість переглядів: 56

1.Опрацювати заняття та законспектувати в зошит, відповісти на контрольні запитання.

                                                

1. Види спрацювання деталей.

У процесі експлуатації деталі піддаються: періодичним навантаженням від сил тиску газів й інерції мас. що рухаються, які викликають змінні напруги в її елементах; тертю шийок об вкладиші підшипників; тертю при високих питомих тисках і навантаженнях при наявності абразиву; динамічним навантаженням; вигину й скручуванню й т.д.

Погнутість і скрученість: шатуни, колінчаті вали, важелі верхніх лівих поворотних кулаків, кермові сошки, коромисла клапанів, поршневі пальці, осі приводу зчеплення, валики водяного насоса, шворні, осі блоку шестерень заднього ходу, штовхальники, вали коробок передач, карданні вали й хрестовини карданів, вали й півосі задніх мостів, поворотні цапфи. вали рульового керування, впускні випускні клапани, колінчаті й розподільні вали й ін.
Спрацювання деталей машин — це наслідок їх зношування, що виявляється у вигляді відокремлення або остаточної деформації матеріалу.
Зношування — це процес поступової зміни розмірів деталей при терті. Розрізняють три основні види: механічне, молекулярно-механічне і корозійно-механічне.
Механічне — зношування матеріалу деталей внаслідок механічної дії при терті. Зношування цього типу поділяють ще на підтипи: абразивне, гідро-, газоабразивне, ерозійне, кавітаційне, від стомлення.
Молекулярно-механічне — це зношування матеріалу деталей внаслідок одночасної дії механічних і молекулярних зусиль при терті.
Корозійно-механічне — зношування матеріалу деталей, що характе-ризується одночасним протіканням пластичної деформації поверхневого шару та його фізико-хімічного реагування з середовищем при терті.

2. Вплив окремих факторів на спрацювання.
Зношування - це процес руйнування та відділення матеріалу з поверхонь деталей і (або) накопичення залишкових деформацій при їх терті, що виявляється у поступовій зміні розмірів і (або) форми взаємодіючих деталей.
Зношування деталей відбувається у процесі експлуатації трактора в результаті впливу на нього ряду факторів:
* природних умов:- вологи, - повітряних потоків, - температурних впливів
* дорожніх умов: - вплив навантажень, - вібрацій, -на автомобіль пилу і бруду,
* умов зберігання автомобіля
* випадкових факторів: - приховані дефекти деталей автомобіля, - перевантаження конструкції і т. п.
 

3. Вплив якості пального та мастил на зношення деталей.
У процесі роботи і зберігання трактора його робочі деталі, механізми та агрегати знаходяться у постійній взаємодії з експлуатаційними матеріалами (мастилами, пальним, охолоджувальною рідиною та ін.) Залежно від властивості цих матеріалів та умов їх застосування змінюється і характер цієї взаємодії: прискорюється або сповільнюється зношування та корозія деталей, змінюється витрата експлуатаційних матеріалів і продуктивність автомобіля. Застосовувані експлуатаційні матеріали повинні відповідати конструктивним і технологічним особливостям автомобіля, його технічного стану та умов експлуатації. Великий вплив на надійність і довговічність трактора робить якість мастил, основне призначення яких-зменшувати інтенсивність зношування деталей. Це досягається усуненням безпосереднього контакту тертьових поверхонь і заміною тертя між поверхнями деталей тертям в шарі мастила. У залежності від товщини шару мастила в найбільш вузькому місці зазору між трущимися поверхнями розрізняють три режими змащування чи тертя: рідинний, граничний, сухий.
 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора