A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Великоновосілківський професійний ліцей

Урок 16. Моральні еталони підприємства (20.12.22)

Дата: 20.12.2022 18:13
Кількість переглядів: 57

МОРАЛЬНІ ЕТАЛОНИ ПІДПРИЄМЦЯ

На відміну від кодексів юридичних норм, етика базується на культурі, суспільній думці, традиціях та звичках. Норми етики виражаються в загальних фіксованих уявленнях (заповідях, принципах) про те, як повинні поводитися та вчиняти члени організації. У кожній професійній сфері сучасного ділового життя створюються спеціальні етичні інституції, що є відповідальними за розробку регулюючих спеціальних професійних кодексів (від лат. Codex – книга), де сформульовано основні принципи та правила ділової поведінки. 9.2 9.3 ОСНОВИ ПІДПРИЄМНИЦТВА 97 Професійні етичні кодекси – зібрання моральних норм, що в будь-якій професійній діяльності передбачають передусім об’єктивність, конфіденційність, строге виконання професійного обов’язку, запобігання конфліктам у професійному спілкуванні, піклування про якість роботи та інші. Власник бізнесу впроваджує у стосунки не лише з іншими підприємцями, але й і найманими працівниками певні моральні еталони та зразки поведінки. Сучасний підприємець прагне створити згуртований колектив із високими моральними нормами спілкування. Поміркуйте над доцільністю дотримання власником бізнесу окремих норм поведінки: „ Кожний працівник в колективі прагне залишитися індивідуальністю, тому поважайте його таким, який він є. „ а умов виникнення проблем, пов’язаних з несумлінністю працівника, варто з’ясувати їхні причини; якщо йдеться про некомпетентність, то не слід нескінченно докоряти його недоліками, спирайтеся на сильні сторони його особистості. „ Якщо працівник не виконав вашого розпорядження, необхідно дати йому зрозуміти, що вам відомо про це. „ Зауваження має відповідати етичним нормам, тому вибирайте правильну форму спілкування, робіть ваші зауваження без свідків: необхідно поважати гідність та почуття людини. „ Критикуйте дії та вчинки, а не особистість людини. „ Тоді, коли це доречно, використовуйте прийом «бутерброда» – приховайте критику між двома компліментами. Закінчіть розмову на дружній ноті, а незабаром знайдіть час поговорити з людиною, щоб показати їй, що ви не тримаєте зла. „ Не звикайте до лестощів. „ Дотримуйтеся принципу розподільної справедливості: чим більші заслуги, тим більша повинна бути винагорода. „ Зміцнюйте у працівників почуття власної гідності: добре виконана робота заслуговує не тільки на матеріальне, але й моральне заохочення (не лінуйтеся похвалити працівника). „ Довіряйте і визнавайте власні помилки в роботі, замовчування помилок – прояв слабкості й непорядності. СУЧАСНІ НОРМИ ДІЛОВОЇ ЕТИКИ: 1. Будь чесним та правдивим. 2. Поважай право приватної власності. 3. Будь вірним своєму слову. 4. Поважай людину – людське життя, людську гідність, права людини. 5. Будь цілеспрямованим, але в прагненні досягти мети не переходь межі дозволеного. 6. Живи відповідно достатку, завжди враховуй свої можливості.

Домашне завдання

1. Підготуватися до контрольного тестування, повторити теми


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора