A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Великоновосілківський професійний ліцей

Методична консультація "Як створювати тести з множинним вибором?"

Дата: 06.10.2023 15:43
Кількість переглядів: 289

Як створювати тести з множинним вибором

Як же правильно підготувати тестові завдання? Щоб відповісти на це запитання, розгляньмо основні етапи цього процесу.

1. Визначте мету тестування

Інакше кажучи, почніть із кінця. Дайте собі відповіді на запитання: яку інформацію ви хочете отримати про учнів? Які дані для цього потрібно зібрати? Яку інформацію ви зможете повідомити учням або батькам? Наприклад, якщо ваша мета – оцінити, як учні засвоїли теми , потрібно придумати таку структуру та зміст тесту, щоб його результати показали, наскільки учні засвоїли матеріал.

2. Визначте стандарти, яким має відповідати тест

Мета тестування має бути зрозумілою – кожне запитання тесту має відповідати нормам оцінювання, прописаним у навчальних програмах із тієї чи тієї дисципліни, і визначати рівень компетентності учня у вивченні окремої теми або дисциплін загалом. Якщо педагог ставить за мету перевірити, наскільки учні засвоїли низку тем, то до кожної потрібно створити серію запитань тесту.

3. Визначте структуру тесту

Найчастіше в тестах використовують структуру множинного вибору. У запитаннях таких тестів міститься інформація, потрібна для отримання відповіді, учневі на вибір подано кілька варіантів відповідей. Типові тестові завдання для навчального закладу мають 4 варіанти відповідей, з яких один є правильним.

У деяких випадках у тестах використовують більш складні завдання: конструктивні, завдання на підстановку, завдання відкритої форми і т. ін. Щоб вибрати відповідний тип тесту, вам потрібно визначити, який із них дасть учням змогу найкраще продемонструвати розуміння навчального матеріалу.

4. Визначте, як завдання в тесті співвідносяться зі стандартами, зазначеними в навчальній програмі

У навчальних програмах для кожної дисципліни, затверджених Міністерством освіти і науки, вказано очікувані результати навчальної діяльності учнів. У цьому розділі зазначено, що учні мають знати і вміти після вивчення кожної теми. Складаючи тестові завдання, вам слід співвідносити їх із цими показниками. Це дасть вам змогу уявити, якого рівня знань можуть досягти ваші учні.

5. Продумайте стратегію для тестових завдань

На перший погляд може видатися, що створити тест із завданнями множинного вибору просто. Однак під час розробки його потрібно ретельно продумати послідовність завдань. Якщо в якій-небудь темі є типові помилки, слід їх врахувати у варіантах відповідей. Учні вибиратимуть ці неправильні варіанти, якщо вони не до кінця зрозуміли тему.

Неправильні варіанти відповідей, у яких враховано типові помилки, дають змогу виявити прогалини в знаннях учнів. Це допоможе педагогу вибрати ефективні способи усунення проблем. Тому розробку тесту потрібно почати з визначення найпоширеніших помилок та створити варіанти відповідей на основі їх. І звичайно переконайтеся, що запитання не сформульовано так, що в ньому є дві правильні відповіді.

6. Усуньте перешкоди для учнів

Щоб учні могли якнайкраще продемонструвати свої знання, у завданнях не має бути упередженості або делікатних запитань, які можуть збити їх із пантелику.

Усі завдання мають бути написані відповідно до особливостей групи з урахуванням рівня навчальних досягнень учні. Завдання варто формулювати чітко та коротко, щоб учні не докладали додаткових зусиль на читання їх.

7. Використовуйте всі можливі засоби, які допоможуть учням знайти правильну відповідь

Це може здатися очевидним, але все ж включіть у тест усі можливі інструменти й інформацію, які допоможуть учням правильно інтерпретувати запитання та знайти правильну відповідь. Наприклад, якщо здобувачу освіти допоможе зображення або уривок тексту, включіть його в завдання. Зображення має бути чітким і не містити ніяких елементів, які можуть відволікти учнів. Уривки мають бути зрозумілі.

Якщо ви проводите тест із математики та навчальна програма дозволяє учням використовувати калькулятори, подбайте про те, щоб під час тестування вони мали до них доступ.

8. Використовуйте в завданнях інформацію, яку можна застосувати в житті

Учні більш мотивовані звертати увагу на ті завдання, які пов’язані з їхнім повсякденним життям. Якщо ви використовуєте в завданнях ілюстрації, переконайтеся, що вони знайомі учням із життя. Контексти, у яких подано завдання, мають бути достовірними – не надуманими й не фантастичними.

9. Переконайтеся, що відповіді учнів на тест дадуть вам потрібну інформацію

Коли ви складаєте завдання для тесту, пам’ятайте про те, навіщо ви проводите тестування. Подумайте, наскільки кожне завдання дає змогу досягти поставленої мети. Звіряйте завдання з очікуваними результатами навчальної діяльності, прописаними в навчальній програмі. Робіть акцент на сильних сторонах ваших учнів і використовуйте в тестуванні завдання, які допоможуть вам скоригувати навчання.

 Перевіряйте якість тестових завдань

Коли завдання вже написано, перевірте їхню якість. У цьому вам допоможуть такі рекомендації.

1. Попросіть іншого педагога або методиста перевірити правильність формулювання завдань і те, чи дійсно в завданнях є тільки один правильний варіант відповіді. Ваш рецензент допоможе вам виявити всі помилки й неточності.

2. Попросіть кого-небудь відредагувати текст ваших завдань. Це допоможе позбутися граматичних помилок і зробити формулювання логічнішими.

3. Уже після того, як тестові завдання відредаговано, зробіть остаточну перевірку. Переконайтеся, що їх подано в правильній послідовності й що вони зрозумілі учням.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора