A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Великоновосілківський професійний ліцей

ТрА1 – 2.3.1 Види спрацювання та відновлення деталей машин. 06.02.2023. Заняття №17. Скрученість, погнутість та щільність деталей.

Дата: 17.01.2023 15:28
Кількість переглядів: 93

1.Опрацювати заняття та законспектувати в зошит, відповісти на контрольні запитання.

                             

1. Види спрацювання деталей.
Спрацювання деталей машин — це наслідок їх зношування, що виявляється у вигляді відокремлення або остаточної деформації матеріалу.
Зношування — це процес поступової зміни розмірів деталей при терті. Розрізняють три основні види: механічне, молекулярно-механічне і корозійно-механічне.
Механічне — зношування матеріалу деталей внаслідок механічної дії при терті. Зношування цього типу поділяють ще на підтипи: абразивне, гідро-, газоабразивне, ерозійне, кавітаційне, від стомлення.
Молекулярно-механічне — це зношування матеріалу деталей внаслідок одночасної дії механічних і молекулярних зусиль при терті.
Корозійно-механічне — зношування матеріалу деталей, що характе-ризується одночасним протіканням пластичної деформації поверхневого шару та його фізико-хімічного реагування з середовищем при терті.
 

2. Вплив окремих факторів на спрацювання.
Зношування - це процес руйнування та відділення матеріалу з поверхонь деталей і (або) накопичення залишкових деформацій при їх терті, що виявляється у поступовій зміні розмірів і (або) форми взаємодіючих деталей.
Зношування деталей відбувається у процесі експлуатації трактора в результаті впливу на нього ряду факторів:
* природних умов:- вологи, - повітряних потоків, - температурних впливів
* дорожніх умов: - вплив навантажень, - вібрацій, -на автомобіль пилу і бруду,
* умов зберігання автомобіля
* випадкових факторів: - приховані дефекти деталей автомобіля, - перевантаження конструкції і т. п.
 

3. Вплив якості пального та мастил на зношення деталей.
У процесі роботи і зберігання трактора його робочі деталі, механізми та агрегати знаходяться у постійній взаємодії з експлуатаційними матеріалами (мастилами, пальним, охолоджувальною рідиною та ін.) Залежно від властивості цих матеріалів та умов їх застосування змінюється і характер цієї взаємодії: прискорюється або сповільнюється зношування та корозія деталей, змінюється витрата експлуатаційних матеріалів і продуктивність автомобіля. Застосовувані експлуатаційні матеріали повинні відповідати конструктивним і технологічним особливостям автомобіля, його технічного стану та умов експлуатації. Великий вплив на надійність і довговічність трактора робить якість мастил, основне призначення яких-зменшувати інтенсивність зношування деталей. Це досягається усуненням безпосереднього контакту тертьових поверхонь і заміною тертя між поверхнями деталей тертям в шарі мастила. У залежності від товщини шару мастила в найбільш вузькому місці зазору між трущимися поверхнями розрізняють три режими змащування чи тертя: рідинний, граничний, сухий.
 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора