A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Великоновосілківський професійний ліцей

ТР А1 – 2.2.2 Інструменти, обладнання та пристосування що використовуються під час розбирання тракторів. 16.01.2023. Заняття №11. Обладнання та пристосування при розбиранні тракторів.

Дата: 17.01.2023 15:28
Кількість переглядів: 98

1.Опрацювати заняття та законспектувати в зошит, відповісти на контрольні запитання.

Обладнання для ТО і ремонту тракторів.
   Для підвищення продуктивності праці при ТО й ремонті тракторів, (автомобіля) — одночасного виконання робіт зверху (двигун, електрообладнання), знизу (трансмісія, підвіска) та збоку (колеса, гальмові механізми) — використовують підйомно-оглядове, транспортувальне обладнання й споруди.
   Підйомо-оглядове обладнання та споруди поділяють на: основні; допоміжні.
   До основних підйомно-оглядового обладнання й споруд належать: оглядові канави; естакади; підйомники; перекидачі; до допоміжних: домкрати; гаражне обладнання тощо.
   Оглядові канави забезпечують доступ до тракторів, (автомобіля)  знизу. В нішах стін канав установлюють низьковольтні світильники. Канави мають вентилюватися та обігріватися повітрям з температурою 16...25 °С. Для видаляння відпрацьованих газів передбачають витяжну вентиляцію. Канави залежно від призначення обладнуються підйомниками, пересувними лійками для зливання відпрацьованої оливи та пристроями для заправляння мастильним матеріалом, охолодною рідиною.

                                      Смотровая яма в гараже - технология строительства и советы по уходу (видео  + 75 фото)

Естакади – це металеві, залізобетонні або дерев'яні колійні мости, розташовані на 0,7...1,4 м вище від рівня підлоги, з рампами, що мають уклон 20...25° для під'їзду та з'їзду трактора (автомобіля).
                     
   Підйомники піднімають трактор,  (автомобіль)  над підлогою на потрібну висоту для зручності виконання робіт. За типом механізму підйомники поділяють на електромеханічні та гідравлічні.                           
                                           

   Стаціонарні електричні й гідравлічні підйомники бувають: одно, дво, три та шестистоякові.
                    
    Канавні підйомники застосовують для вивішування переднього або заднього моста трактора, (автомобіля) під час виконання робіт у канаві. Вони мають підвищену вантажопідйомність, забезпечують доступ до агрегатів тракторів, (автомобіля) знизу й вільний прохід уздовж канави.
            
   Перекидачі призначаються для бічного нахилу (до 50°) автомобіля під час обслуговування його знизу. Так забезпечується зручний доступ до днища. Перед перекиданням з автомобіля знімають акумулятор і герметизують отвір у пробці головного гальмового циліндра. Перекидання виконують у бік, протилежний розташуванню горловини паливного бака й оливозаливної горловини двигуна.
   До підйомно-транспортувального стаціонарного обладнання належать: кран-балки; талі; конвеєри тощо.
   Кран-балки вантажопідйомністю 1...32т призначаються для переміщання вантажів у приміщенні вниз, угору, вздовж і впоперек.
                           
Талі з найменшим радіусом закруглення 1,5м, що пересуваються по підвісних однорейкових коліях, мають вантажопідйомність 0.25... 1т і дають змогу переміщати вантаж униз, угору та в напрям рейкових колій.
   

Конвеєри використовують для переміщання тракторів, (автомобілів) у разі організації ТО потоковим методом. За способом передачі руху тракторам (автомобілям)  конвеєри бувають: штовхальні; несучі; тягнучі.
 

Штовхальний конвеєр переміщує трактор,  (автомобіль) за допомогою штовхального візка, що впирається в передній або задній міст чи заднє колесо.
   

Несучий конвеєр становить замкнений транспортувальний ланцюг, який рухається по напрямних коліях за допомогою приводної станції. Автомобіль,  (трактор)  установлюють на транспортувальний ланцюг або підвішують за передній та задній мости.
                     
Тягнучий конвеєр становить замкнений ланцюг, розташований уздовж потокової лінії обслуговування трактора, (автомобіля)  знизу або зверху. Автомобіль, (трактор)  за передній буксирний крюк чіпляють до тяглового ланцюга за допомогою захвата, й він котиться на своїх колесах. У кінці конвеєра захват автоматично відчеплюється.
   

Обладнання для мащення та заправляння автомобіля використовують під час виконання ТО різних видів. На потоковій лінії обладнують спеціалізований пост для заміни мастильного матеріалу в агрегатах автомобіля та дозаправляння його охолодною рідиною й повітрям.
   

Мастильне обладнання призначається для подавання рідких (моторних і трансмісійних), а також консистентних мастильних матеріалів і залежно від механізму привода буває: електричне; пневматичне; механічне.
   

Стаціонарна автоматична оливороздавальна колонка з електричним приводом для разового відпускання й обліку загальної витрати виданого мастильного матеріалу працює так. Після пуску електродвигуна -2, коли клапан роздавального крана за критий, олива насосом подається в повітряно-гідравлічний акумулятор 3 створюючи там тиск 15 МПа, який контролюється манометром 4. Після відкриття клапана роздавального крана мастильний матеріал надходить під тиском повітря у повітряно-гідравлічному акумуляторі 3.
 
Коли тиск у системі знижується до 8 МПа, автоматично вмикається електродвигун, і мастильний матеріал нагнітається насосом. Витрата мастильного матеріалу визначається лічильником 7. Пневматичний оливо давальний пристрій для подавання рідких мастильних матеріалів складається з бака і, насоса 2 з пневматичним двигуном, барабана 3 із самонамотуваним шлангом і роздавального пістолета 4. Насос 2 й бак 1 установлюють в окремому приміщеній, що обігрівається, а барабан 3 — на механізованому посту централізованої подачі мастильного матеріалу до трактора, (автомобіля).
   

Для збирання відпрацьованого мастильного матеріалу використовують стаціонарні або переносні резервуари з приймальними лійками. Баки розмішують у підвальному приміщенні. Приймальні лійки монтують безпосередньо на постах мащення, в канаві або біля підйомника. Трубопроводи до лійок виконують із шарнірними з'єднаннями або у вигляді гнучких шлангів. Лійку можна легко встановити в потрібному положенні під отвором для зливання мастильного матеріалу.
   

Заправляння агрегатів тракторів, (автомобілів) трансмісійними мастильними матеріалами здійснюють уручну з роздавального бака або механізованим способом з використанням стаціонарної електромеханічної установки. Подають мастильний матеріал із стаціонарного бака шестеренним насосом з електроприводом.
 
Для подавання консистентного мастильного матеріалу застосовують солідолонагнітачі. Мастильний матеріал за допомогою мішалки 2 та шнека 3 подається з бункера крізь сітчастий фільтр 4 до плунжерної пари насоса високого тиску. Шнек розпушувача й кулачок 5 плунжера обертаються від електродвигуна 8 через шестеренчастий редуктор 9. Реле тиску 7 забезпечує автоматичне вимикання двигуна в разі перевищення тиску 25 МПа та пуск двигуна, коли тиск в лінії знизиться до 12 МПа. Тиск подачі мастильного матеріалу регулюють спеціальним пристроєм.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора