A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Великоновосілківський професійний ліцей

ТрА1 – 2.4.1 Характерні несправності двигуна. 06.03.2023. Заняття №25. Несправність кривошипно-шатунних і газорозподільних механізмів.

Дата: 31.01.2023 15:16
Кількість переглядів: 51

1. Повторіть: з предмету “Трактори ” – будову і роботу кривошипно-шатунного і газорозподільного механізмів.

2.Опрацювати заняття та законспектувати в зошит, відповісти на контрольні запитання.

                                 

До кривошипно-шатунного механізму входять такі деталі: циліндр, поршень, поршневі кільця, поршневий палець, шатун, колінчастий вал, шатунні і корінні підшипники і маховик.

Несправності, що виникають у процесі роботи машини, мають зовнішні вияви: стук, надмірна витрата оливи, зниження потужності двигуна, димний вихід відпрацьованих газів, тощо.                                                                                                                                                 

Стуки виникають від спрацювання деталей кривошипно-шатунного  механізму – зазору між деталями циліндро-поршневої групи призводить до зниження компресії (тиску в циліндрах) і збільшеної витрати оливи. Збільшення зазорів у підшипниках колінчастого вала призводить до зниження тиску оливи в головній  масляній магістралі.                

Наприклад  для двигуна Д-240 нормальним є тиск оливи 0,2-0,3 Мпа, а зниження його до 0,1 Мпа свідчить про несправність кривошипно-шатунного механізму.
 

Зниження потужності двигуна - може супроводжуватися ускладненим пуском, нестійкою роботою на різних режимах, підвищенням витрати мастила й палива, збільшенням відсотка змісту СО і СН у відпрацьованих газах і т.д.

Причини:
зниження компресії в циліндрах: - знос циліндро-поршневої групи - приводить до збільшення зазору, що сприяє прориву газів з камери згоряння, під впливом різних факторів змінюється геометрична форма - з'являється овальність, зношення циліндрів «на конус», тому що у верхній їхній частині найнесприятливіші умови роботи (висока температура, погані умови для змащення – частина змащення змивається паливом, що не випарувалося, частина вигорає);

знос, поломка й випадання поршневих кілець або залягання в поршневих канавках - відбуваються при несвоєчасній заміні забрудненого мастила або при використанні сортів мастила з великим вмістом лаків і смол, призводить до засмічування канавок з наступним пригорянням кілець, які перестають пружинити й стримувати гази, що прориваються, а їхні гострі краї починають «шабрувати» дзеркало циліндрів;

ослаблення кріплення головки блоку - приводить до прориву, як стислої робочої суміші, так і відпрацьованих газів, що викликає швидке прогоряння прокладки головки блоку й може призвести до жолоблення самої головки, особливо при перегріві двигуна;

негерметичність клапанів - впливає не тільки на зниження компресії, але й на весь процес утворення й згоряння робочої суміші, відбувається при установці занадто малих теплових зазорів у клапанних механізмах, при жолобленні головок клапанів і сідел або утворенні на їхніх робочих 
фасках раковин, при заїданні клапанів у втулках, при послабленні або поломці пружин клапанів;

- підвищена витрата мастила (вигар) і димний випуск - спостерігаються при: - зношуванні й поломці поршневих кілець, втрати ними пружності, зношуванні канавок для поршневих кілець, зношуванні й ушкодженні гільз циліндрів, підсмоктуванні мастила через зазори між стрижнями клапанів і напрямними втулками, порушенні ущільнень колінчатого вала й несправності системи вентиляції картера двигуна. Крім цього варто враховувати, що на задимленість випуску великий вплив мають несправності паливної апаратури.
 

Підвищений шум при роботі.
Причини: Підвищене зношування деталей:
- незадовільне змащення деталей - наприклад, при зниженому рівні змащення в піддоні картера й надмірному її розрідженні, при використанні мало в’язких сортів у жарких кліматичних умовах;                                                    
- занадто великий зазор у клапанних механізмах - приводить до стукоту клапанів.
 

Механічні ушкодження й аварійні поломки.
- порушення технології збирання;
- заводський дефект деталей або надмірне зношування їх у процесі експлуатації;
- порушення нормальної роботи двигуна - наприклад, сильна детонація може призвести до прогоряння поршнів, обриву шатунів, поломці колінчатого вала та інше;
- провертання вкладишів підшипників - звичайно приводить до «заклинювання» двигуна;
- розморожування двигуна при низьких температурах - може викликати розриви  рубашки охолодження й призвести до повного руйнування двигуна;
- руйнування опорних подушок двигуна.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора