A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Великоновосілківський професійний ліцей

ТрА1 – 2.3.4 Характерні дефекти робочих та допоміжних органів.27.02.2023. Заняття №23. Сортування пошкоджених деталей і позначення їх фарбою.

Дата: 31.01.2023 15:16
Кількість переглядів: 32

1.Опрацювати заняття та законспектувати в зошит, відповісти на контрольні запитання.

                                Контроль и сортировка деталей двигателя ВАЗ 21179 (1.8 л, 122 л.с.)

Очищені, знежирені і вимиті деталі і нероз'ємні вузли дорожніх машин надходять на ділянку контролю та сортування, який є одним з відповідальних ділянок ремонтного підприємства, так як від чіткої і кваліфікованої роботи його багато в чому залежить якість і собівартість ремонту машин. Якщо непридатні деталі, помилково віднесені до групи придатних, потраплять на збірку, то це неминуче призведе до зниження якості ремонту. Якщо ж контролер помилково віднесе придатні або потребують ремонту деталі до групи негідних, то тим самим буде штучно зменшено кількість придатних або відремонтованих деталей. При складанні потрібно додаткова кількість нових або відремонтованих деталей, що, в свою чергу, призведе до підвищення собівартості ремонту машини. Деталі, які не підлягають знеособлення з технічних або виробничим міркувань, повинні надходити на контроль комплектно.

Основна мета контролю та сортування (дефектації) - визначити технічний стан деталей і розсортувати їх на відповідні групи.

В результаті дефектації деталі повинні бути розсортовані на чотири групи і замаркіровані фарбою відповідного кольору:

1) деталі придатні, розміри яких лежать в допустимих без ремонту межах з урахуванням сполучення їх з новими деталями - колір білий (іноді для деяких машин, згідно-технічним умовам - синій);

2) деталі придатні, розміри яких лежать в допустимих без ремонту межах з урахуванням сполучення їх з деталями, які були в експлуатації, - колір зелений;

3) деталі, що підлягають ремонту, - колір жовтий;

4) деталі негідні - колір червоний. До придатним без відновлення відносять деталі, пошкодження або величини зносів поверхонь у яких лежать в межах допустимих величин, які не перешкоджають подальшому використанню. Ці деталі направляють в КОМПЛЕКТУВАЛЬНЕ відділення або на проміжний склад.

До вимагає ремонту відносять деталі, пошкодження і величини зносів поверхонь яких знаходяться на межі або перевищують допустимі норми, і поставити їх в сполучення неможливо, так як вони не можуть забезпечити нормальну роботу сполучення до наступного капітального ремонту. Технічний стан цих деталей дозволяє провести ремонт зношених і пошкоджених поверхонь. Ці деталі направляють на проміжний склад або до відповідних цеху для відновлення.

До непридатним відносять деталі, технічний стан яких не дозволяє провести якісний ремонт. Ці деталі направляють на склад брухту. Слід зазначити, що віднесення деталей до групи негідних є справою умовною і багато в чому залежить від ступеня оснащеності ремонтного підприємства і технічної можливості їх відновлення. Контроль і сортування деталей проводять згідно з вимогами технічних умов.

Технічні умови для кожного типу машини розробляються науково-дослідними інститутами або центральними конструкторськими бюро на основі дослідних і практичних матеріалів по износам, пошкоджень деталей і способам ремонту і затверджуються вищестоящими організаціями (міністерствами). Технічні умови виконані у вигляді окремих карт для кожної деталі. У цих картах вказують: порядок проведення контролю та сортування деталей; прилади та інструмент для контролю; види дефектів, за якими деталь вибраковується; допустимі дефекти; розміри, яких припускаються без ремонту; способи усунення дефектів. На кожній деталі, що підлягає ремонту, контролер позначає клеймом номер технологічного маршруту.

Результати сортування по кожному найменуванню деталей заносять в дефектувальних відомість, бланки якої призначені для агрегатів кожного найменування. Один бланк дефектувальних відомості зазвичай заповнюють на кілька комплектів агрегату, наприклад, на все розібрані в цій зміні коробки передач. Дефектувальних відомість складається з чотирьох окремих частин. Перша, в якій перераховуються всі деталі, які пройшли контроль і сортування, їх номер за каталогом і результати контролю є основною частиною і здається в виробничий відділ цеху або заводу. Друга, в якій зазначено кількість придатних деталей, надходить разом з деталями в проміжний склад придатних деталей або на ділянку комплектування складального цеху. Третя, в якій зазначено кількість деталей, які підлягають ремонту, разом з деталями надходить до відповідних цеху для відновлення або на склад деталей, що очікують ремонту. Остання, четверта частина відомості, в якій зазначено кількість непридатних деталей, здається разом з непридатними деталями на склад брухту.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора