A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Великоновосілківський професійний ліцей

Тема №3 Основи безпеки керування трактором і зерно - і кукурузозбиральним комбайном. 27.10.22 Заняття №9. Пуск, прогрів та зупинка двигуна за різних температур повітря.

Дата: 05.11.2022 13:18
Кількість переглядів: 83

Опрацювати та законспектувати в зошит.

ТРАКТОРЫ Т-150-05-09-25 и ХТЗ-181 Руководство по эксплуатации 150.00.000-25  РЭ

   Підготовка двигуна до запуску. Перед запуском двигуна необхідно: - перевірити наявність пального і води в баках пускового і основного двигуна; -перевірити чи відкриті крани паливних баків; -перевірити важелі, які з'єднані з рейкою паливногонасоса; - зачинити фіранку радіатора; -впевнитись, що важіль переключення передач знаходиться в нейтральному положенні, а вали відбору потужності вимкнені; -встановити важіль керування подачею палива в положення вимкненоїподачі; -при наявності декомпресійного механізму увімкнути його для полегшення прокручування, колінчастого валу двигуна; в разі попадання повітря в систему живлення двигуна звільнити систему від повітря, прокачуючи систему живлення ручним паливнопідкачуючим Насосом; для цього відкрутити продувочний болт на корпусі фільтра тонкої очистки палива і рукояткою штоканасоса ручної підкачки прокачати систему до появлення однорідної струї палива без пузирів повітря із зливної трубки фільтру, потім закрутити рукоятку штока ручної підкачки і закрити вентиль.

   Запуск основного двигуна за допомогою пускового двигуна, обладнаного електричним стартером. Перед пуском впевнитись, що муфта зчеплення редуктора пускового двигуна вимкнена. Ввести в заціплений шестерню механізму включення з венцем маховика основного двигуна. Якщо шестерні не входять в зціплення, увімкнути муфту зчеплення пускового двигуна, увімкнути акумуляторну батарею натисненням на кнопку включення маси, провернути стартером колінчастий вал лускового двигуна. Після включення шестерні механізму виключення важіль муфти зчеплення поставити в положення "вимкнено". Відкрити кран паливного бака пускового двигуна, відкрити кришку повітряного патрубка карбюратора приблизно на 1/3 повного відкриття. Увімкнути кнопку акумуляторної батареї, натиснути на важіль включення електричного стартера і провертати колінчастий вал до пуску двигуна, але не більше 10-15с. Якщо пусковий двигун не почне працювати, повторно увімкнути стартер. Повторне включення слід виконувати не раніш ніж через 30-40с для запобігання розрядки акумуляторної батареї. Після початку роботи пускового двигуна негайно випустити важіль включення стартера. Після запуску двигуна відкрити повітряну заслінку карбюратора і довести частоту кручення колінчастого валу до номінальної Плавно включити муфту зчеплення пускового двигуна. Провернути колінчастий вал основного двигуна в тривалості 1 - 2 хвилини з включеним декомпресійним механізмом (якщо такий є надвигуні) до з'явлення тиску масла в масляній магістралі. Виключитидекомпресійний механізм і одночасно включити подачу палива насосом високого тиску. При відкрити дросельну заслінку карбюратора з тим, щоб не зупинився пусковий двигун. Як тільки основний двигун почне працювати, виключити муфту зчеплення пускового двигуна, встановити середню частоту кручення колінчастого валу основного двигуна, зменшивши подачу палива. Зупинити пусковий двигун, натиснувши на кнопку виключення магнето і привідкрити дросельну заслінку карбюратора, Закрити повітряну заслінку і кришку повітряного патрубка карбюратора, кран паливного бака пускового двигуна. Після пуска основного двигуна перевірити його роботу на слух і по контрольно-вимірювальним приладам. Прогріти двигун до температури охолоджуючої рідини в системі охолодження (60...70 С). Для прискорення прогріву двигуна прикрити шторку радіатора чи жалюзі. Тиск в системі мащення прогрітого двигуна повинен бути в границі 2...5 кг/см2 (0.2...0,5мПА) при номінальній частоті кручення колінчастого валу. Не дозволяється робота двигуна при тиску в системі мащення нижче 1 кг/см2 (0,1 мПА). В разі несправності стартера чи акумуляторної батареї пусковий двигун можна запустити в ручну за допомогою шнура, перед цим відкрутивши стартер і кришку маховика.

   Запуск основного двигуна за допомогою пускового двигуна, який складається з електричного стартера з дистанційним керуванням. При дистанційному керуванні запуск пускового двигуна проводиться в такій послідовності. Підготувати трактор до запуску. Відкрити кран паливного бака пускового двигуна, підтягнувши кнопку керування краном, що знаходиться в кабіні, на себе до відказу. Прикрити повітряну заслінку карбюратора, потягнувши на себе рукоятку чи кнопку керування повітряною заслінкою.  Виключити муфту зчеплення пускового двигуна і ввести в зціплення шестерню привода з венцем маховика, перемістивши на себе важіль включення шестерні механізму виключення. При неповному ході важелю шестерня приводу не ввійде в зчеплення з венцем маховика; при цьому необхідно важіль повернути в початкове положення, натисненням на педаль стартера повернути колінчастий вал пускового двигуна, після чого повторити включення. Після включення шестерні привода слід виключити муфту зчеплення пускового двигуна. Включити стартер. Пусковий двигун повинен почати роботу. Після запуску пускового двигуна відкрити повітряну заслінку карбюратора, довести частоту кручення колінчастого вала двигуна до номінальної. Плавно включити муфту зчеплення пускового двигуна, перемістивши важіль керування муфтою від себе (в сторону передньої стінки кабіни). Тримати включеною муфту зчеплення пускового двигуна до тих пір, поки не запуститься основний двигун. Вихід шестерні редуктора із з венцем маховика робиться автоматично після пуску основного двигуна. Після пуску основного двигуна треба зупинити пусковий двигун натисненням па кнопку виключення магнето. Тримати натиснутою кнопку виключення магнето необхідно до повної зупинки колінчастого валу пускового двигуна. Закрити кран паливного бака пускового двигуна і повітряну заслінку карбюратора.

   Пуск двигуна за допомогою електричного стартера. Процес пуску дизельного тракторного двигуна за допомогою електричного стартера розподіляється на три основні частини:підготовка трактора до пуску, підготовка двигуна до пуску, пуск двигуна. Перші дві частини в основному аналогічні підготовці до пуску дизельного двигуна за допомогою пускового двигуна. Послідовність пуску двигуна за допомогою стартера. Встановити важіль керування подачею палива в положення включеної подачі. Для полегшення пуску виключити муфту зчеплення. При наявності свіч розжарювання, які призначені для полегшення пуску двигуна при низькій температурі навколишнього повітря, повернути важіль включення електричного пуску в положення свічок розжарювання. Слідкувати за кольором контрольного елементу, що знаходиться на щитку приборів. Коли елемент розжарився до яскраво-червоного кольору, повернути важіль включення електричного пуску в положення включення стартера. При включенні свічок розжарювання напруга проходить по спіралі нагріває її до високої температури, розжарені спіралі допомагають швидкому прогріву повітря, що поступає в циліндри двигуна, і кращому випаровуванню палива. В теплу пору року користуватися свічками не слід. Як тільки двигун почне працювати стартер і свічки розжарювання виключають.

   Перевірка дій робочих приладів трактора. При працюючому двигуні слід перевірити дію робочих приладів трактора. Для цього необхідно включити ВВП, користуючись важелями керування, переключити привід ВВП з незалежного на синхронний (якщо такий є в факторі) ; перевірити дію гідравлічної навісної системи, встановивши почергово важеля керування розподільника в положення "опускання", "плаваюче", "нейтральне", "підйом", перевірити роботу контрольних приладів освітлення і сигналізації.                                                                         Зупинка двигуна. Для зупинки двигуна необхідно дати йому попрацювати на холостому ходу при середній частоті кручення колінчастого валу 2-3 хвилини. Двигун слід зупинити виключенням подачі палива паливним насосом. Неможна зупиняти двигун, закриваючи розкидний кран паливного бака, так як при цьому в систему може потрапити повітря, що затрудняє пуск дизельного двигуна. Для термінової зупинки двигуна треба включити подачу палива і перекрити подачу повітря в циліндри, використовуючи спеціальну заслінку чи клапан на впускній системі. Після зупинки двигуна відключити "масу" акумуляторної батареї.

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора