A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Великоновосілківський професійний ліцей

Тема №2. Професійна етика. Заняття №11. Вплив морально-психологічного клімату в колективі підприємства на поведінку водія.

Дата: 21.01.2023 11:57
Кількість переглядів: 168

1.Опрацювати заняття та законспектуватив зошит, відповісти на контрольні запитання.

                                     счастливый автомеханик и его менеджер приветствие в ремонтной мастерской. - гараж стоковые фото и изображения

Вплив морально-психологічного клімату в колективі підприємства на поведінку водія.

1.Поняття морально-психологічного клімату в колективі


Третина свідомого життя людини проходить на роботі. І те, в яких умовах протікає трудова діяльність, яка загальна психологічна обстановка в колективі, якими є ділові та особисті взаємини, має великий вплив на результати праці і життя людини.
На підставі індивідуальних, особистісних та соціальних ціннісних орієнтації систему відносин між людьми, до праці, до навколишніх подій і в цілому до організації визначає морально-психологічний клімат в організації.
 

Морально-психологічний клімат - це переважний у групі стійкий психологічний настрій його членів, виявляється у всіх різноманітних формах їх діяльності. Його головна особливість в тому, що він об'єднує в собі взаємодію всіх факторів внутрішньо колективного життя: самопочуття і діяльності керівництва, лідерства, тобто соціально-психологічну атмосферу.
Залежно від характеру морально-психологічного клімату його вплив на особистість буде різним: він може стимулювати до праці, піднімати настрій, вселяти бадьорість і впевненість, або, навпаки, діяти гнітюче, знижувати активність і енергію, приводити до виробничих і моральним втрат. Ефект впливу може бути позитивним чи негативним, сприятливим чи несприятливим. Це відбувається тому, що морально-психологічний клімат виражається в різних емоційних проявах, в емоційному оцінюванні існуючих відносин: «приємно-неприємно», «цікаво-нецікаво».

2.Основи позитивного морально-психологічного клімату в колективі


Основу позитивного морально-психологічного клімату становлять суспільно значущі мотиви, серед яких виділяються:
• матеріальна зацікавленість в роботі;
• безпосередній інтерес до процесу праці;
• переживання соціальної значущості результатів праці.
• Висока продуктивність колективної роботи, заснована на ефективному розвитку співробітництва в організації;
• Розвинені міжособистісні контакти, відсутність проявів особистої неприязні, взаємність, конструктивність і доброзичливість критики;
• Відсутність тиску з боку керівника на своїх підлеглих, особистий приклад і переконання - основа діяльності з формування позитивного морально-психологічного клімату. Відчуваючи тиск, виконавець може прийняти позицію керівника всупереч власній, проте психологічний результат цього буде негативним, що позначиться на кінцевих результатах діяльності.
• Позитивна установка колективу на нововведення і конструктивне подолання психологічних бар'єрів пов'язаних з нововведеннями
Провідна роль у формуванні позитивного морально-психологічного клімату належить керівнику організації. Поведінка керівника, стиль його керівництва, переважання певних установок служать вихідним моментом у формуванні сприятливого або несприятливого морально-психологічного клімату.

3.Фактори які впливають на мікроклімат колективу


На формування соціально-психологічного клімату колективу впливають об'єктивні умови і суб'єктивні чинники, в яких люди здійснюють свою виробничу і громадську діяльність.
Сукупність взаємодіючих між собою загальних, особливих і одиничних умов, в яких відбувається діяльність того чи іншого колективу, і складає основу, на якій складаються взаємини людей і формується соціально-психологічний клімат.
Визначальним фактором соціальних, політичних і духовних процесів життя вважаються матеріальні умови життя людей, відмінності між містом і селом, розумовою і фізичною працею; важливі також національні особливості, особливості життя та праці тих чи інших професійних груп та ін
Одиничні умови включають в себе: міжособистісні відносини в колективі (як між працівниками, які обіймають рівне службове становище, так і між керівниками і підлеглими), своєчасне заохочення відзначився або осуд провинився працівника, підтримку товариша в скрутну хвилину і т.п.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора