A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Великоновосілківський професійний ліцей

Тема 2. Система технічного обслуговування та ремонту.Діагностика технічного стану. 18.01.2023. Заняття №3. Види і періодичність технічного обслуговування.Діагностика технічного стану.

Дата: 17.01.2023 11:56
Кількість переглядів: 580

1.Опрацювати заняття та законспектувати в зошит.

            Організація ЩТО автомобілів в АТП

Технічне обслуговування - це комплекс операцій, які спрямовані на підтримання автомобіля в справному та працездатному стані і проводяться в процесі експлуатації автомобіля.

Мета технічного обслуговування і ремонту - підтримування дорожніх транспортних засобів у технічно справному стані та належному зовнішньому вигляді, забезпечення надійності, економічності, безпеки руху та екологічної безпеки.

Система технічного обслуговування та ремонту техніки - сукупність взаємопов'язаних засобів, документації технічного обслуговування і ремонту та виконавців, які потрібні для підтримування і відновлення якості виробів, що входять у цю систему.

Технічний стан - сукупність схильних до зміни в процесі виробництва чи експлуатації якостей виробу, яка характеризується в певний момент часу ознаками, встановленими технічною документацією на цей виріб;

Справний стан (справність) - стан виробу, який відповідає усім вимогам нормативно-технічної і (або) конструкторської документації;

Роботоздатний стан (роботоздатність) - стан виробу, в якому значення усіх параметрів, які характеризують здатність виконувати задані функції, відповідають вимогам нормативно-технічної і (або) конструкторської документації.

Залежно від обсягу робіт, періодичності та працеємкості їх виконання, технічне обслуговування розподіляється на такі види:

Види технічного обслуговування

  • - контрольний огляд перед виїздом із парку ( КО);
  • - контрольний огляд в дорозі;
  • - щоденне технічне обслуговування (ЩТО) ( продоводиться щоденно після заїзду в парк);
  • - технічне обслуговування № 1 (ТО-1);
  • - технічне обслуговування № 2 (ТО-2);

Сезонне технічне обслуговування (СО) проводиться навесні і восени при переході на .літній та зимовий періоди експлуатації.

Щоденне технічне обслуговування ( ЩТО)виконується щодня після повернення автомобіля з лінії в між змінний час і включає: контрольно - оглядової роботи щодо механізмів і систем, що забезпечує безпеку руху , а також кузову, кабіни , приладів освітлення ; збирально -мийні та сушильно - обтиральні операція , а також дозаправку автомобіля паливом , маслом , охолоджувальною рідиною . Мийка автомобіля здійснюється за потреби в залежності від погодних , кліматичних умов і санітарних вимог , а також від вимог, що пред'являються до зовнішнього вигляду автомобіля.

ПОСЛІДОВНІСТЬ ВИКОНАННЯ ЩТО

  • 1. Відкрити капот автомобіля і зафіксувати його
  • 2. Оглянути двигун чи не має підтікання масла, охолоджувальної рідини, палива.
  • 3. Витягнути щуп і перевірити рівень масла в піддоні двигуна, рівень масла повинен находитися між нижньою і верхньою позначками, краще щоб ближче був до верхнього рівня. По необхідності долити масло для цього необхідно зняти кришку сапуна і через неї долити масло і через 2-3 хвилини перевірити рівень масла.
  • 4. Відкрутити кришку радіатора і перевірити рівень охолоджувальної рідини, вона повинна повністю закривати соті серцевини радіатора (охолоджувальна рідина повинна добре бути видна в верхньому бачку радіатора) По необхідності долити
  • 5. Закрити кришку радіатора
  • 6. Перевірити наявність гальмової рідини в бачку головного гальмового циліндра.
  • 7. Перевірити надійність кріплення коліс та тиск в шинах. Надійність кріплення коліс перевіряють ударом ноги по колесу при цьому не повинно бути ні якого люфту в колесі. Тиск в шинах перевіряють за допомогою манометра по необхідності підкачують
  • 8. Запустити двигун подивитися на прилади контролю тиску масла і зарядку акумуляторної батареї
  • 9. Прослухати двигун на стуки. Стуки можна визначити на слух або за допомогою стетоскопа. При роботі двигуна не повинно чути не ні яких сторонніх металічних стуків та шумів.
  • 10. Перевірити роботу приладів освітлення, сигналізації якщо не працюють усунути причину
  • 11. Перевірити працездатність зчеплення та коробки передач. Для цього необхідно при працюючому двигуні натиснути на педаль зчеплення і ввімкнути передачі, передачі повинні вмикатися вільно без металічного скреготу а після включення передачі автомобіль повинен оставатися на місці (не повинно бути самовільного руху).
  • 12. Перевірити надійність роботи гальмової системи. Для цього необхідно розігнати автомобіль на рівній площадці з твердим покриттям і натиснути на гальмову педаль. При цьому педаль не повинна провалитися до полика а всі колеса загальмувати одночасно
  • 13. Перевірити стан рульового керування. Для цього необхідно заїхати на оглядову яму або естакаду і перевірити стан шарнірних з'єднань рульових тяг, люфт рульового колеса
  • 14. Перевірити стан карданної передачі (при обертанні не повинно бути люфта), ресор (всі листи повинні бути цілими і надійно закріпленні до мостів та до рами автомобіля)
  • 15. Вимити автомобіль привести кабіну до порядку.

    Перше технічне обслуговування (ТО -1) полягає в зовнішньому технічному огляді всього автомобіля та виконанні у встановленому обсязі контрольно -діагностичних , кріпильних , регулювальних , мастильних , електротехнічних і заправних робіт з перевіркою роботи двигуна , рульового управління, гальм та інших механізмів .

    Друге технічне обслуговування (ТО -2) включає виконання у встановленому обсязі кріпильних , регулювальних , мастильних та інших робіт , а також перевірку дії агрегатів , механізмів і приладів у процесі роботи

    Сезонне технічне обслуговування ( СО) проводиться 2 рази на годи є підготовкою рухомого складу до експлуатації в холодну і теплу пори року. Окремо СО рекомендується проводити для рухомого складу, що працює в зоні холодного клімату. Для інших кліматичних зон СО поєднується з ТО -2 при відповідному збільшенні трудомісткості основного виду обслуговування.

    Періодичність технічних обслуговувань

    Технічні обслуговування ТО-1 і ТО-2 мають періодичність обслуговування, яка визначається пробігом автомобіля.

    Технічні обслуговування ТО-1 і ТО-2 для автомобілів визначаються пробігом автомобіля, що встановлюється залежно від категорії умов експлуатації.

    Примірна періодичність технічних обслуговувань.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           

  • 1    легкові       4000    16000                                                                                                                               

  • 2    вантажні    3500    14000                                                                                                                             

  • 3    автобуси    3000    12000                                                                                                                             

  • Методи технічного обслуговування:
    Тупіковий роботи по технічному обслуговувані виконуються на універсальному посту працівниками різних спеціальності
    Потоковий метод роботи з технічного обслуговування виконуються на декількох розташованих в технологічній послідовності спеціалізованих постах
    Роботи що виконуються при технічном обслуговувані автомобіля
    При ЩТО необхідно:
    - заправити автомобіль;
    - перевірити відсутність підтікання палива, масла і охолоджуальної рідини, а також втрати повітря з пневмосистеми (при виявленні несправності - усунути її);
    - очистити і вимити автомобіль від бруду, прибрати всередині кабіну і вантажну платформу, 
    - привести зовнішній вид автомобіля до належного стану;
    - усунути всі несправності, які виявились в дорозі;
    - оглянути кріплення всіх коліс;
    - при роботі в умовах великої запиленості провести обслуговування повітряного фільтра;
    - злити конденсат із ресиверів гальмової системи;
    - в зимовий час злити воду із системи охолодження;
    - вимкнути вимикач "маси ».
     

  •  Технічне обслуговування № 1 (ТО-1).
    Перед початком робіт ТО-1 проводяться операції щоденного технічного обслуговування.
    - перевіряється комплектність автомобіля, інструментів водія, шанцевого інструмента;
    - перевіряється кріплення всіх вузлів і агрегатів, затягування гайок кріплення головок блока циліндрів;
    - обслуговуються акумуляторні батареї;
    - перевіряється і регулюється натяг всіх приводних пасів;
    - проводять змащувальні роботи згідно таблиці змащування;
    - перевіряють і при необхідності регулюють гальма та рульове керування;
    - перевіряють тиск у шинах коліс;
    - перевіряється робота всіх систем і механізмів автомобіля на ходу.
     

  • Технічне обслуговування № 2 ( ТО-2).
    - перед виконанням ТО-2 виконуються операції ЩТО та ТО-1. При ТО-2.
    - проводиться поглиблена перевірка технічного стану автомобіля, оцінюється технічний стан агрегатів, вузлів і систем автомобіля, уточнюються обсяги робіт при ТО-2;
    - проводяться регулювальні роботи, згідно з інструкцією по експлуатації автомобіля;
    - промиваються і замінюються фільтруючі елементи в системі живлення;
    - при значному зносі протекторів шин проводиться їх перестановка згідно схем перестановки;
    - перевіряється герметичність гальмових систем;
    - проводяться змащувальні роботи згідно карти змащування.
    Після закінчення обслуговування перевіряється робота всіх вузлів, агрегатів і систем автомобіля на ходу.
     

  • Сезонне технічне обслуговування (СО).
    Проводиться навесні і восени при переході на літній та зимовий періоди експлуатації. Сезонне технічне обслуговування машин складається з проведення чергового ТО-1 або ТО-2 і додаткових робіт відповідно до наступаючого періоду експлуатації та:
    - промивання, продування стисненим повітрям, перевірки і регулювання приладів системи живлення двигуна; - заміни сезонних змащувальних матеріалів та спеціальних рідин в агрегатах і механізмах машин, всесезонні мастила і рідини замінюються тільки по закінченні терміну їх роботи;
    - підфарбування або повного фарбування автомобіля.
    При підготовці машин до експлуатації в зимовий період додатково до сезонного ТО проводяться:
    - перевірка і підготовка до роботи засобів підігріву двигуна, обігріву кабіни і кузова, встановлення засобів утеплення;
    - підключення до системи охолодження і перевірка роботи передпускового підігрівача двигуна та опалювача кабіни;
    - заправка системи охолодження двигуна рідиною, що замерзає при низькій температурі;
    - видалення конденсату із трубопроводів і каналів системи регулювання тиску повітря в шинах і системи пневматичних приводів гальм.
    При підготовці машин до експлуатації в літній період експлуатації додатково до сезонного ТО проводиться:
    - зливання із системи охолодження рідини (автомобіль ЗІЛ-131), промивання системи і заправка водою;
    - відключення від системи охолодження двигуна передпускового підігрівача й опалювача кабіни;
    - зняття з машини засобів утеплення. 

                                                                                                                         


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора