A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Великоновосілківський професійний ліцей

15.03.2022. Урок №54. Умови, під час яких експлуатація транспортних засобів забороняється.

Дата: 11.03.2022 10:34
Кількість переглядів: 75

1. Опрацювати урок та законспектувати в зошит.

Гальмові системи:

a)

змінено конструкцію гальмових систем, застосовано гальмову рідину, вузли або окремі деталі, що не передбачені для даної моделі транспортного засобу або не відповідають вимогам підприємства-виробника;

б)

під час дорожніх випробувань робочої гальмової системи перевищуються такі значення:


Тип транспортного засобу

Гальмовий шлях, м, не більше ніж

Легкові автомобілі та їхні модифікації для перевезення вантажів

14,7

Автобуси

18,3

Вантажні автомобілі з дозволеною максимальною масою до 12 т включно

18,3

Вантажні автомобілі з дозволеною максимальною масою понад 12 т

19,5

Автопоїзди, тягачами яких є легкові автомобілі та їхні модифікації для перевезення вантажу

16,6

Автопоїзди, тягачами яких є вантажні автомобілі

19,5

Двоколісні мотоцикли і мопеди

7,5

Мотоцикли з причепом

8,2

 

 

Нормативне значення гальмового шляху для транспортних засобів випуску до 1988 року допускається перевищувати не більше ніж на 10 відсотків значення, поданого в таблиці.

 

Примітки:

1. Випробування робочої гальмової системи проводиться на горизонтальній ділянці дороги з рівним, сухим, чистим цементо- або асфальтобетонним покриттям при швидкості транспортного засобу на початок гальмування: 40 км/год. — для автомобілів, автобусів і автопоїздів; 30 км/год. — для мотоциклів, мопедів за методом одноразового впливу на органи керування гальмовою системою. Результати випробування вважаються незадовільними, якщо під час гальмування транспортний засіб розвертається на кут більше 8 градусів або займає смугу руху більше ніж 3,5 м.

2. Гальмовий шлях вимірюється з моменту натискання на гальмову педаль (рукоятку) до повної зупинки транспортного засобу;

в)

порушено герметичність гідравлічного гальмового приводу;

г)

порушено герметичність пневматичного або пневмогідравлічного гальмового приводу, що спричиняє зменшення тиску повітря при непрацюючому двигуні більш як на 0,05 МПа (0,5 кГс/кв. см) за 15 хв. у разі приведення в дію органів керування гальмовою системою; 

ґ)

не працює манометр пневматичного або пневмогідравлічного гальмового приводу;

д)

стоянкова гальмова система при відключеному від трансмісії двигуні не забезпечує нерухомий стан:

  • транспортних засобів з повним навантаженням — на уклоні не менше ніж 16%;

  • легкових автомобілів, їхніх модифікацій для перевезення вантажів, а також автобусів у спорядженому стані — на уклоні не менше ніж 23%;

  • вантажних автомобілів і автопоїздів у спорядженому стані — на уклоні не менше ніж 31%;

е)

не замикається важіль (рукоятка) стоянкової гальмової системи в робочому положенні;

31.4 Рульове керування:

a)

сумарний люфт у рульовому керуванні перевищує такі граничні значення:


Тип транспортного засобу

Граничне значення сумарного люфту, град., не більше ніж

Легкові автомобілі та вантажні автомобілі з дозволеною максимальною масою до 3,5 т

10

Автобуси з дозволеною максимальною масою до 5 т

10

Автобуси з дозволеною максимальною масою понад 5 т

20

Вантажні автомобілі з дозволеною максимальною масою понад 3, 5 т

20

Автомобілі і автобуси, зняті з виробництва

25

 

б)

є не передбачені конструкцією відчутні взаємні переміщення деталей і вузлів рульового керування або переміщення їх відносно кузова (шасі, кабіни, рами) транспортного засобу; нарізні з'єднання не затягнуті або надійно не зафіксовані;

в)

зіпсований або відсутній передбачений конструкцією підсилювач рульового керування або рульовий демпфер (на мотоциклах);

г)

у рульовому керуванні встановлено деталі із слідами залишкової деформації та іншими дефектами, а також застосовано деталі і робочі рідини, що не передбачені для даної моделі транспортного засобу або не відповідають вимогам підприємства-виробника.

31.4. Зовнішні світлові прилади:

a)

кількість, тип, колір, розміщення і режим роботи зовнішніх світлових приладів не відповідають вимогам конструкції транспортного засобу;

б)

порушено регулювання фар;

в)

не горить лампа лівої фари в режимі ближнього світла;

г)

на світлових приладах немає розсіювачів або використовуються розсіювачі і лампи, що не відповідають типу даного світлового приладу;

ґ)

на розсіювачах світлових приладів нанесено тонування або покриття, що зменшує їх прозорість чи світлопропускання.

Примітки:

  1. Мотоцикли (мопеди) можуть бути додатково обладнані однією протитуманною фарою, інші механічні транспортні засоби — двома. Протитуманні фари повинні розміщуватися на висоті не менше 250 мм від поверхні дороги (але не вище фар ближнього світла) симетрично до поздовжньої осі транспортного засобу і не далі 400 мм від зовнішнього габариту за шириною.

  2. Дозволяється встановлювати на транспортних засобах один або два задні протитуманні ліхтарі червоного кольору на висоті 400 — 1200 мм і не ближче 100 мм до ліхтарів сигналу гальмування.

  3. Увімкнення протитуманних фар, задніх протитуманних ліхтарів повинно здійснюватися одночасно з увімкненням габаритних вогнів і освітленням номерного знака (ближнім або дальнім світлом фар).

  4. На легковому автомобілі і автобусі дозволяється встановлювати один або два додаткові немиготливі сигнали гальмування червоного кольору на висоті 1150 — 1400 мм від поверхні дороги.

Склоочисники і склообмивачі вітрового скла:

a)

не працюють склоочисники;

б)

не працюють передбачені конструкцією транспортного засобу склообмивачі;

31.4. Колеса і шини:

a)

шини легкових автомобілів та вантажних автомобілів з дозволеною максимальною масою до 3,5 т мають залишкову висоту малюнка протектора менше 1,6 мм, вантажних автомобілів з дозволеною максимальною масою понад 3,5 т — 1,0 мм, автобусів — 2,0 мм, мотоциклів і мопедів — 0,8 мм. 

Для причепів установлюються норми залишкової висоти малюнка протектора шин, аналогічні нормам для шин автомобілів-тягачів;

б)

шини мають місцеві пошкодження (порізи, розриви тощо), що оголюють корд, а також розшарування каркаса, відшарування протектора і боковини;

в)

шини за розміром або допустимим навантаженням не відповідають моделі транспортного засобу;

г)

на одну вісь транспортного засобу встановлено діагональні шини разом з радіальними, ошиповані і неошиповані, морозостійкі і неморозостійкі, шини різних розмірів чи конструкцій, а також шини різних моделей з різними малюнками протектора для легкових автомобілів, різними типами малюнків протектора — для вантажних автомобілів;

ґ)

на передню вісь транспортного засобу встановлено радіальні шини, а на іншу (інші) — діагональні;

д)

на передній осі автобуса, який виконує міжміські перевезення, встановлено шини з відновленим протектором, а на інших осях — шини, відновлені за другим класом ремонту;

е)

на передній осі легкових автомобілів і автобусів (крім автобусів, які виконують міжміські перевезення) встановлено шини, відновлені за другим класом ремонту;

є)

відсутній болт (гайка) кріплення або є тріщини диска і ободів коліс;

Примітка. У разі постійної експлуатації транспортного засобу на дорогах, на яких проїзна частина слизька, рекомендується використовувати шини, що відповідають стану проїзної частини.

Двигун:

a)

вміст шкідливих речовин у відпрацьованих газах або їх димність перевищують установлені стандартами норми;

б)

негерметична паливна система;

в)

несправна система випускання відпрацьованих газів;

31.4. Інші елементи конструкції:

a)

немає передбачених конструкцією транспортного засобу стекол, дзеркал заднього виду;

б)

не працює звуковий сигнал;

в)

встановлено на скло додаткові предмети або нанесено покриття, які обмежують оглядовість з місця водія, і погіршують його прозорість, крім самоклейної мітки радіочастотної ідентифікації про проходження обов’язкового технічного контролю транспортним засобом, яка розміщується в правій верхній частині вітрового скла (на внутрішньому боці) транспортного засобу, що підлягає обов’язковому технічному контролю.

Примітка:
На верхній частині вітрового скла автомобілів і автобусів можуть бути прикріплені прозорі кольорові плівки. Дозволяється застосовувати тоновані стекла (крім дзеркальних), світлопропускання яких відповідає вимогам ГОСТ 5727–88. Дозволяється застосовувати занавіски на бокових вікнах автобусів;

г)

не працюють передбачені конструкцією замки дверей кузова або кабіни, запори бортів вантажної платформи, запори горловин цистерн і паливних баків, механізм регулювання положення сидіння водія, аварійні виходи, пристрої для приведення їх у дію, привід керування дверима, спідометр, одометр (додано 23.01.2019), тахограф, пристрій для обігрівання і обдування скла;

ґ)

зруйновано корінний лист або центральний болт ресори;

д)

зіпсовано тягово-зчіпний або опорно-зчіпний пристрій тягача і причіпної ланки у складі автопоїзда, а також передбачені їхньою конструкцією страхувальні троси (ланцюги). Є люфти в з'єднаннях рами мотоцикла з рамою бокового причепа;

е)

відсутній передбачений конструкцією бампер або задній захисний пристрій, грязезахисні фартухи і бризковики;

є)

відсутні:

  • медична аптечка з нанесеними на неї відомостями про тип транспортного засобу, для якого вона призначена, — на мотоциклі з боковим причепом, легковому, вантажному автомобілі, колісному тракторі, автобусі, мікроавтобусі, тролейбусі, автомобілі, що перевозить небезпечний вантаж;

  • знак аварійної зупинки (миготливий червоний ліхтар), який відповідає вимогам стандарту, — на мотоциклі з боковим причепом, легковому, вантажному автомобілі, колісному тракторі, автобусі;

  • на вантажних автомобілях з дозволеною максимальною масою понад 3,5 т і в автобусах з дозволеною максимальною масою понад 5 т — противідкотні упори (щонайменше два);

  • проблискові маячки оранжевого кольору на великовагових та великогабаритних транспортних засобах, на сільськогосподарській техніці, ширина якої перевищує 2,6 м;

  • працездатний вогнегасник на легковому, вантажному автомобілі, автобусі.

Примітки:

  1. Тип, марка, місця встановлення вогнегасників, якими обладнуються транспортні засоби з розпізнавальним знаком  «Табличка оранжевого кольору», що перевозять небезпечні вантажі, визначаються спеціальними правилами.

  2. Аптечка, перелік медикаментів якої відповідає ДСТУ 3961-2000 для відповідного типу транспортного засобу, і вогнегасник повинні бути в закріпленому стані у місцях, визначених підприємством-виробником. У разі коли конструкцією транспортного засобу зазначені місця не передбачено, медична аптечка і вогнегасник повинні розташовуватись у легкодоступних місцях. Тип і кількість вогнегасників повинні відповідати встановленим нормам. Вогнегасники, якими забезпечуються транспортні засоби, повинні бути сертифікованими в Україні відповідно до вимог законодавства;

ж)


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора