15.03.2022. Урок №54. Умови, під час яких експлуатація транспортних засобів забороняється.
1. Опрацювати урок та законспектувати в зошит.
Гальмові системи:
a) |
змінено конструкцію гальмових систем, застосовано гальмову рідину, вузли або окремі деталі, що не передбачені для даної моделі транспортного засобу або не відповідають вимогам підприємства-виробника; |
||||||||||||||||||
б) |
під час дорожніх випробувань робочої гальмової системи перевищуються такі значення:
|
||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||
|
Нормативне значення гальмового шляху для транспортних засобів випуску до 1988 року допускається перевищувати не більше ніж на 10 відсотків значення, поданого в таблиці. |
||||||||||||||||||
|
Примітки: 1. Випробування робочої гальмової системи проводиться на горизонтальній ділянці дороги з рівним, сухим, чистим цементо- або асфальтобетонним покриттям при швидкості транспортного засобу на початок гальмування: 40 км/год. — для автомобілів, автобусів і автопоїздів; 30 км/год. — для мотоциклів, мопедів за методом одноразового впливу на органи керування гальмовою системою. Результати випробування вважаються незадовільними, якщо під час гальмування транспортний засіб розвертається на кут більше 8 градусів або займає смугу руху більше ніж 3,5 м. 2. Гальмовий шлях вимірюється з моменту натискання на гальмову педаль (рукоятку) до повної зупинки транспортного засобу; |
||||||||||||||||||
в) |
порушено герметичність гідравлічного гальмового приводу; |
||||||||||||||||||
г) |
порушено герметичність пневматичного або пневмогідравлічного гальмового приводу, що спричиняє зменшення тиску повітря при непрацюючому двигуні більш як на 0,05 МПа (0,5 кГс/кв. см) за 15 хв. у разі приведення в дію органів керування гальмовою системою; |
||||||||||||||||||
ґ) |
не працює манометр пневматичного або пневмогідравлічного гальмового приводу; |
||||||||||||||||||
д) |
стоянкова гальмова система при відключеному від трансмісії двигуні не забезпечує нерухомий стан:
|
||||||||||||||||||
е) |
не замикається важіль (рукоятка) стоянкової гальмової системи в робочому положенні; |
31.4 Рульове керування:
a) |
сумарний люфт у рульовому керуванні перевищує такі граничні значення:
|
||||||||||||
|
|||||||||||||
б) |
є не передбачені конструкцією відчутні взаємні переміщення деталей і вузлів рульового керування або переміщення їх відносно кузова (шасі, кабіни, рами) транспортного засобу; нарізні з'єднання не затягнуті або надійно не зафіксовані; |
||||||||||||
в) |
зіпсований або відсутній передбачений конструкцією підсилювач рульового керування або рульовий демпфер (на мотоциклах); |
||||||||||||
г) |
у рульовому керуванні встановлено деталі із слідами залишкової деформації та іншими дефектами, а також застосовано деталі і робочі рідини, що не передбачені для даної моделі транспортного засобу або не відповідають вимогам підприємства-виробника. |
31.4. Зовнішні світлові прилади:
a) |
кількість, тип, колір, розміщення і режим роботи зовнішніх світлових приладів не відповідають вимогам конструкції транспортного засобу; |
б) |
порушено регулювання фар; |
в) |
не горить лампа лівої фари в режимі ближнього світла; |
г) |
на світлових приладах немає розсіювачів або використовуються розсіювачі і лампи, що не відповідають типу даного світлового приладу; |
ґ) |
на розсіювачах світлових приладів нанесено тонування або покриття, що зменшує їх прозорість чи світлопропускання. |
Примітки:
-
Мотоцикли (мопеди) можуть бути додатково обладнані однією протитуманною фарою, інші механічні транспортні засоби — двома. Протитуманні фари повинні розміщуватися на висоті не менше 250 мм від поверхні дороги (але не вище фар ближнього світла) симетрично до поздовжньої осі транспортного засобу і не далі 400 мм від зовнішнього габариту за шириною.
-
Дозволяється встановлювати на транспортних засобах один або два задні протитуманні ліхтарі червоного кольору на висоті 400 — 1200 мм і не ближче 100 мм до ліхтарів сигналу гальмування.
-
Увімкнення протитуманних фар, задніх протитуманних ліхтарів повинно здійснюватися одночасно з увімкненням габаритних вогнів і освітленням номерного знака (ближнім або дальнім світлом фар).
-
На легковому автомобілі і автобусі дозволяється встановлювати один або два додаткові немиготливі сигнали гальмування червоного кольору на висоті 1150 — 1400 мм від поверхні дороги.
Склоочисники і склообмивачі вітрового скла:
a) |
не працюють склоочисники; |
б) |
не працюють передбачені конструкцією транспортного засобу склообмивачі; |
31.4. Колеса і шини:
a) |
шини легкових автомобілів та вантажних автомобілів з дозволеною максимальною масою до 3,5 т мають залишкову висоту малюнка протектора менше 1,6 мм, вантажних автомобілів з дозволеною максимальною масою понад 3,5 т — 1,0 мм, автобусів — 2,0 мм, мотоциклів і мопедів — 0,8 мм. Для причепів установлюються норми залишкової висоти малюнка протектора шин, аналогічні нормам для шин автомобілів-тягачів; |
б) |
шини мають місцеві пошкодження (порізи, розриви тощо), що оголюють корд, а також розшарування каркаса, відшарування протектора і боковини; |
в) |
шини за розміром або допустимим навантаженням не відповідають моделі транспортного засобу; |
г) |
на одну вісь транспортного засобу встановлено діагональні шини разом з радіальними, ошиповані і неошиповані, морозостійкі і неморозостійкі, шини різних розмірів чи конструкцій, а також шини різних моделей з різними малюнками протектора для легкових автомобілів, різними типами малюнків протектора — для вантажних автомобілів; |
ґ) |
на передню вісь транспортного засобу встановлено радіальні шини, а на іншу (інші) — діагональні; |
д) |
на передній осі автобуса, який виконує міжміські перевезення, встановлено шини з відновленим протектором, а на інших осях — шини, відновлені за другим класом ремонту; |
е) |
на передній осі легкових автомобілів і автобусів (крім автобусів, які виконують міжміські перевезення) встановлено шини, відновлені за другим класом ремонту; |
є) |
відсутній болт (гайка) кріплення або є тріщини диска і ободів коліс; |
Примітка. У разі постійної експлуатації транспортного засобу на дорогах, на яких проїзна частина слизька, рекомендується використовувати шини, що відповідають стану проїзної частини.
Двигун:
a) |
вміст шкідливих речовин у відпрацьованих газах або їх димність перевищують установлені стандартами норми; |
б) |
негерметична паливна система; |
в) |
несправна система випускання відпрацьованих газів; |
31.4. Інші елементи конструкції:
a) |
немає передбачених конструкцією транспортного засобу стекол, дзеркал заднього виду; |
б) |
не працює звуковий сигнал; |
в) |
встановлено на скло додаткові предмети або нанесено покриття, які обмежують оглядовість з місця водія, і погіршують його прозорість, крім самоклейної мітки радіочастотної ідентифікації про проходження обов’язкового технічного контролю транспортним засобом, яка розміщується в правій верхній частині вітрового скла (на внутрішньому боці) транспортного засобу, що підлягає обов’язковому технічному контролю. Примітка: |
г) |
не працюють передбачені конструкцією замки дверей кузова або кабіни, запори бортів вантажної платформи, запори горловин цистерн і паливних баків, механізм регулювання положення сидіння водія, аварійні виходи, пристрої для приведення їх у дію, привід керування дверима, спідометр, одометр (додано 23.01.2019), тахограф, пристрій для обігрівання і обдування скла; |
ґ) |
зруйновано корінний лист або центральний болт ресори; |
д) |
зіпсовано тягово-зчіпний або опорно-зчіпний пристрій тягача і причіпної ланки у складі автопоїзда, а також передбачені їхньою конструкцією страхувальні троси (ланцюги). Є люфти в з'єднаннях рами мотоцикла з рамою бокового причепа; |
е) |
відсутній передбачений конструкцією бампер або задній захисний пристрій, грязезахисні фартухи і бризковики; |
є) |
відсутні:
Примітки:
|
ж) |
|