Урок № 11
Урок № 11
Тема: «Дефекти деталей та методи їх усунення»
- Способи відновлення деталей
«Способи відновлення деталей»
Слід зазначити, що відновлення природно спрацьованих сполучень деталей вузлів техніки необхідно проводити такими методами: шляхом зміни розмірів деталей; шляхом відновлення нормальних розмірів деталей. Перший метод застосовують у такі способи: простим регулюванням, коли відновлюється тільки зазор у зовнішніх сполученнях у процесі технічного догляду, наприклад, регулювання зазорів у клапанах двигунів або зазорів у підшипниках вузлів техніки; способом ремонтних розмірів, коли одну деталь залишають, виправляючи лише її геометричну форму, а другу замінюють новою. При цьому посадка сполучень відновлюється повністю. Наприклад, спрацьовані шийки колінчастого вала шліфують до чергового ремонтного розміру, а спрацьовані вкладиші замінюють новими ремонтними розмірами;
Способом додаткових ремонтних деталей, тобто постановкою перехідних втулок, додаткових кілець, накладок та ін. Наприклад, спрацьоване гніздо підшипника у корпусі коробки зміни передач розточують і ставлять у нього додаткове кільце, яке потім розточують під підшипник. Другий метод відновлення деталей вузлів техніки необхідно застосовувати одним із таких способів: дуговим і газовим ручним зварюванням і наплавленням; автоматичним і напівавтоматичним наплавленням під шаром флюсу або в середовищі вуглекислого газу; Вібродуговим наплавленням;
Металізацією напиленням;
Електролітичним покриттям (хромуванням, залізненням, нікелюванням);
Електроіскровим нарощуванням; способом пластичної деформації та ін. Найпоширенішими способами вважаються ручне та автоматичне зварювання і наплавлення, за допомогою яких під час ремонту відновлюється більшість спрацьованих деталей і сполучень вузлів техніки.
Домашне завдання:
Відповісти на запитання з записами в зошиті:
- Перечислити роботи по відновленню деталей першого методу?
- Що таке металізація напилення деталей?