Урок № 29
Урок № 29
Тема: «Характерні дефекти зернозбиральних комбайнів.»
Для підтримки тривалої працездатності жаток і комбайнів передбачена планово-попереджувальна система технічного обслуговування. Ця система включає в себе наступні види технічного обслуговування: при експлуатаційної обкатці, щозмінне (ЕТО), перше (ТО-1), друге (ТО-2) і при зберіганні.
Технічне обслуговування при експлуатаційної обкатці виконують тільки в початковий період експлуатації нового або капітально відремонтованого комбайна. Перед обкаткою машину оглядають, перевіряють правильність складання та регулювання всіх вузлів, затягування кріплень. Самохідний комбайн обкатують наступним чином. Перевіряють і при необхідності встановлюють нормальний тиск повітря в шинах ведучих і керованих коліс (для комбайна ДОН-1500Б: провідних при роботі з підбирачем - 0,147МПа, при роботі з жатками захопленням 6 і 7 м - 0,171МПа, жатками захопленням 8,6 м - 0,194 МПа; керованих - 0,147МПа). Перевіряють рівень і при необхідності доливають масло в бак гідросистеми, в картер ведучого моста, гальмівну рідину в бачки гідросистеми гальм і зчеплення, антифриз в систему охолодження двигуна. Потім обкачують вхолосту двигун протягом 30 хв при частоті обертання колінчастого вала 13,3 ... 15 с-1, 20 хв при частоті обертання 20 ... 21,6 с-1 і 10 хв при нормальній частоті обертання. Після цього обкатують робочі органи і ходову частину комбайна.
Повертаючи вручну шків контрпривода при заглушеному двигуні, перевіряють роботу всіх механізмів. Якщо машина зібрана і відрегульована правильно, все механізми легко приводяться в рух зусиллям однієї людини. Потім запускають двигун, включають привід на робочі органи і поступово збільшують частоту обертання колінчастого вала до номінальної. У такому режимі комбайн обкатують 40 хв, після чого перевіряють температуру нагрівання підшипників, натяг ременів і ланцюгів, стан кріплень.
Протягом перших 10 годин роботи в полі через кожні 2 ... 3 год зупиняють комбайн і перевіряють натяг ременів варіатора ходової частини. Комбайн обкатують під навантаженням протягом 60 мотогодин при підборі валків або прямого комбайнування на рівній ділянці. При цьому навантаження не повинна перевищувати 75% номінальної потужності двигуна.
Після обкатки комбайн ретельно оглядають, очищають і виконують додаткові операції технічного обслуговування. Перевіряють, чи немає підтікання масел, палива, води і гальмівної рідини, зливають відстій палива з бака. При необхідності доводять тиск повітря в шинах ведучих і керованих коліс до нормального.
Регулюють механізм управління зчепленням.
Перевіряють і при необхідності доводять до норми рівень електроліту в акумуляторної батареї, масла в картері ведучого моста, гальмівної рідини в бачках гідросистеми гальм і муфти зчеплення, води в радіаторі. Рівень електроліту в кожній банці повинен бути на 10 ... 15 мм вище захисної сітки, масла в картері моста - по кромку контрольного отвори на корпусі диференціала, а води - по нижню кромку горловини радіатора. Масло в гідравлічній системі комбайна рекомендується замінити повністю. Підшипники і труться поверхні змащують відповідно до таблиці мастила, зазначеної на боковинах комбайна. Перевіряють ступінь натягу ланцюгів і ременів приводу.
Щозмінне технічне обслуговування (ЕТО) виконують через 8 ... 10 год роботи. При цьому комбайн очищають від пилу, бруду і рослинних залишків, а зовнішню поверхню двигуна і зону під його картером - від соломистого маси. Фільтри вентиляторів повинні бути очищені від пилу. Перевіряють і при необхідності доводять до норми рівень масла в бачку гідросистеми, води в радіаторі системи охолодження двигуна, гальмівної рідини в бачках. Усувають виявлені при огляді комбайна підтікання масла, палива, охолоджувальної рідини. Змащують маточини ніж¬него і верхнього шківів варіатора мотовила, шарніри щічок і коромисла приводу ножа ріжучого апарату.
Після закінчення ЕТО перевіряють працездатність комбайна, випробувавши при працюючому двигуні системи освітлення та сигналізації, контрольно-вимірювальні прилади, гальма, рульове управління, споживачі гідросистеми і всі робочі органи.
Перше технічне обслуговування (через кожні 60 мотогодин) включає всі операції щозмінного технічного обслуговування і додаткові.
Зливають з бака відстій палива і очищають вентиляційний отвір в кришці горловини. Перевіряють і при необхідності встановлюють нормальний тиск в шинах ведучих і керованих коліс.
Перевіряють і при необхідності регулюють механізм управління муфтою зчеплення, тобто контролюють зазор між наполегливим болтом і важелем виключення зчеплення і вільний хід педалі.
Перевіряють і при необхідності натягують все ремінні передачі. Натяг ременя контролюють по його прогину під дією нормально прикладеного навантаження в 40 Н (4 кгс).
Надійна і довговічна робота кліноременних передач залежить від нормального їх натягу і правильної установки шківів без перекосів. Слід також виключити випадки потрапляння на ремені і робочі поверхні шківів топлівосмазочних материа
Детальніше: Характерні дефекти зернозбиральних комбайнів.
Домашне завдання:
Відповісти на запитання з записами в зошиті:
- Як визначити дефект різального апарату?
- Як визначити дефект шнеку зернозбирального комбайну?